Świętujemy 30 lat Premier League! Seria dokumentalna „PL 30 - Iconic Moments”
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Piłkarska gorączka trwa i to nie tylko ta związana z mundialem. Viaplay zaprasza na wielkie świętowanie z okazji 30 urodzin angielskiej Premier League! Seria dokumentalna „PL30 - Iconic Moments” to wyjątkowa produkcja składająca się z dziesięciu odcinków, z których każdy opowiada osobną historię dotycząca najważniejszych momentów najlepszej ligi piłkarskiej świata.
Fani futbolu mają unikalną szansę zajrzenia za kulisy tych elitarnych rozgrywek! Od długich rządów Alexa Fergussona w Manchesterze United, do jedynego mistrzostwa Liverpoolu w XXI wieku - legendarni gracze i menedżerowie wspominają najsłynniejsze historie ostatnich trzech dekad. Seria dokumentalna „PL30 – Iconic Moments” jest już dostępna dla polskich widzów wyłącznie na Viaplay!
W 1992 roku czołowe, angielskie kluby zerwały ze 104-letnią tradycją, odłączając się od Football League i tworząc kontrowersyjną Premier League, której uczestnicy mieli zatrzymywać wypracowane dochody, zamiast dzielić je z klubami występującymi w niższych dywizjach profesjonalnych rozgrywek. Taki ruch był możliwy tylko dzięki poparciu Football Association, która utworzyła spółkę FA Premier League odpowiedzialną za zarządzanie nowymi rozgrywkami. Przez wiele lat decyzja ta była postrzegana jako zdrada przez drużyny z niższych lig.
Kluczem do sukcesu była współpraca z telewizją Sky, należącą do amerykańskiego miliardera i magnata prasowego Ruperta Murdocha, która zapewniła sobie prawa i rozpoczęła intensywną promocję ligi, od samego początku napędzanej przez przychody z transmisji. Intensywne działania marketingowe sprawiły, że popularność angielskiego sportu narodowego i samej Premier League osiągnęła nowy, niebotyczny wręcz poziom, choć sama inicjatywa na początku budziła mieszane uczucia nie tylko opinii publicznej i ekspertów, ale też samych zawodników.
"Myślę, że nie wszyscy zdawaliśmy sobie sprawę z tego, czym Premier League stanie się 30 lat później - powiedział Teddy Sheringham, który jako zawodnik Nottingham Forest w meczu przeciw Liverpoolowi zdobył pierwszą transmitowaną przez telewizję bramkę w lidze.
Co ciekawe w weekend otwarcia pierwszego sezonu w 1992 roku w Premier League występowało tylko 13 zawodników spoza Wysp Brytyjskich. Z czasem jednak dochody z telewizji pozwoliły klubom przyciągać najlepszych graczy z całego świata, co z kolei powodowało coraz większe zainteresowanie rozgrywkami za granicą.
Obecnie Premier League jest transmitowana do 800 milionów domów w 188 krajach przez 90 nadawców i ponad 400 kanałów transmitujących mecze, a jej kluby mają prawie miliard fanów w mediach społecznościowych!
Premier League to przede wszystkim trzy dekady futbolu na najwyższym światowym, poziomie. To trzydzieści lat przepięknych akcji, goli, wślizgów i parad bramkarskich, legendarnych zwycięstw i dramatycznych porażek. To również 30 lat niesamowitego wsparcia kibiców oraz inwestowania w piłkarską społeczność. Każdy z dziesięciu odcinków serii „PL30 – Iconic Moments” to osobna, pasjonująca opowieść.
Niesamowita seria Arsenalu Londyn, który w sezonie 2003-04 sięgnął po tytuł mistrzowski bez ani jednej porażki na swoim koncie to wyczyn, który nie udał się żadnej drużynie od czasów Preston w końcówce XIX wieku! Ówczesna drużyna „Kanonierów”, prowadzona przez legendarnego Arsene’a Wengera, została nazwana "The Invincibles". Jest to również tytuł jednego z odcinków serii.
„Oczywiście mieliśmy fantastyczny zespół, w którym wszystkie elementy pasowały do siebie idealnie. Kiedy weszliśmy w rytm meczowy, nie chodziło o to czy wygramy, ale ile wygramy i czy nie stracimy przy tym niezbędnej pokory” - mówi jeden z zawodników tamtej ekipy, Szwed Fredrik Ljungberg.
Inne odcinki, na które zapewne od razu zwrócą uwagę polscy kibice to "Klopp's Champions - A Liverpool Love Story" o niesamowitej odbudowie klubu z portowego miasta przez niemieckiego menadżera i ich drodze po upragniony tytuł oraz "Sir Alex Ferguson: Rise of a Dynasty" opowiadający o absolutnej hegemonii Manchesteru United pod wodzą legendarnego Sir Alexa. Nie zabrakło też historii Jose Mourinho i jego pełnej sukcesów pracy w londyńskiej Chelsea, którą poznajemy w epizodzie „The Special One: Jose Mourinho Arrives”.
Każdy z dziesięciu odcinków opowiada o epokowych momentach w historii Premier League. Każdy z pewnością zainteresuje, wciągnie i porwie fanów piłki nożnej na całym świecie. Seria dokumentalna „PL30 – Iconic Moments” jest już dostępna dla polskich widzów wyłącznie na Viaplay!
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.