Świętujemy 30 lat Premier League! Seria dokumentalna „PL 30 - Iconic Moments”
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Piłkarska gorączka trwa i to nie tylko ta związana z mundialem. Viaplay zaprasza na wielkie świętowanie z okazji 30 urodzin angielskiej Premier League! Seria dokumentalna „PL30 - Iconic Moments” to wyjątkowa produkcja składająca się z dziesięciu odcinków, z których każdy opowiada osobną historię dotycząca najważniejszych momentów najlepszej ligi piłkarskiej świata.
Fani futbolu mają unikalną szansę zajrzenia za kulisy tych elitarnych rozgrywek! Od długich rządów Alexa Fergussona w Manchesterze United, do jedynego mistrzostwa Liverpoolu w XXI wieku - legendarni gracze i menedżerowie wspominają najsłynniejsze historie ostatnich trzech dekad. Seria dokumentalna „PL30 – Iconic Moments” jest już dostępna dla polskich widzów wyłącznie na Viaplay!
W 1992 roku czołowe, angielskie kluby zerwały ze 104-letnią tradycją, odłączając się od Football League i tworząc kontrowersyjną Premier League, której uczestnicy mieli zatrzymywać wypracowane dochody, zamiast dzielić je z klubami występującymi w niższych dywizjach profesjonalnych rozgrywek. Taki ruch był możliwy tylko dzięki poparciu Football Association, która utworzyła spółkę FA Premier League odpowiedzialną za zarządzanie nowymi rozgrywkami. Przez wiele lat decyzja ta była postrzegana jako zdrada przez drużyny z niższych lig.
Kluczem do sukcesu była współpraca z telewizją Sky, należącą do amerykańskiego miliardera i magnata prasowego Ruperta Murdocha, która zapewniła sobie prawa i rozpoczęła intensywną promocję ligi, od samego początku napędzanej przez przychody z transmisji. Intensywne działania marketingowe sprawiły, że popularność angielskiego sportu narodowego i samej Premier League osiągnęła nowy, niebotyczny wręcz poziom, choć sama inicjatywa na początku budziła mieszane uczucia nie tylko opinii publicznej i ekspertów, ale też samych zawodników.
"Myślę, że nie wszyscy zdawaliśmy sobie sprawę z tego, czym Premier League stanie się 30 lat później - powiedział Teddy Sheringham, który jako zawodnik Nottingham Forest w meczu przeciw Liverpoolowi zdobył pierwszą transmitowaną przez telewizję bramkę w lidze.
Co ciekawe w weekend otwarcia pierwszego sezonu w 1992 roku w Premier League występowało tylko 13 zawodników spoza Wysp Brytyjskich. Z czasem jednak dochody z telewizji pozwoliły klubom przyciągać najlepszych graczy z całego świata, co z kolei powodowało coraz większe zainteresowanie rozgrywkami za granicą.
Obecnie Premier League jest transmitowana do 800 milionów domów w 188 krajach przez 90 nadawców i ponad 400 kanałów transmitujących mecze, a jej kluby mają prawie miliard fanów w mediach społecznościowych!
Premier League to przede wszystkim trzy dekady futbolu na najwyższym światowym, poziomie. To trzydzieści lat przepięknych akcji, goli, wślizgów i parad bramkarskich, legendarnych zwycięstw i dramatycznych porażek. To również 30 lat niesamowitego wsparcia kibiców oraz inwestowania w piłkarską społeczność. Każdy z dziesięciu odcinków serii „PL30 – Iconic Moments” to osobna, pasjonująca opowieść.
Niesamowita seria Arsenalu Londyn, który w sezonie 2003-04 sięgnął po tytuł mistrzowski bez ani jednej porażki na swoim koncie to wyczyn, który nie udał się żadnej drużynie od czasów Preston w końcówce XIX wieku! Ówczesna drużyna „Kanonierów”, prowadzona przez legendarnego Arsene’a Wengera, została nazwana "The Invincibles". Jest to również tytuł jednego z odcinków serii.
„Oczywiście mieliśmy fantastyczny zespół, w którym wszystkie elementy pasowały do siebie idealnie. Kiedy weszliśmy w rytm meczowy, nie chodziło o to czy wygramy, ale ile wygramy i czy nie stracimy przy tym niezbędnej pokory” - mówi jeden z zawodników tamtej ekipy, Szwed Fredrik Ljungberg.
Inne odcinki, na które zapewne od razu zwrócą uwagę polscy kibice to "Klopp's Champions - A Liverpool Love Story" o niesamowitej odbudowie klubu z portowego miasta przez niemieckiego menadżera i ich drodze po upragniony tytuł oraz "Sir Alex Ferguson: Rise of a Dynasty" opowiadający o absolutnej hegemonii Manchesteru United pod wodzą legendarnego Sir Alexa. Nie zabrakło też historii Jose Mourinho i jego pełnej sukcesów pracy w londyńskiej Chelsea, którą poznajemy w epizodzie „The Special One: Jose Mourinho Arrives”.
Każdy z dziesięciu odcinków opowiada o epokowych momentach w historii Premier League. Każdy z pewnością zainteresuje, wciągnie i porwie fanów piłki nożnej na całym świecie. Seria dokumentalna „PL30 – Iconic Moments” jest już dostępna dla polskich widzów wyłącznie na Viaplay!

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk na co dzień mieszkają w Trójmieście, niedaleko Opery Leśnej. W całej swojej karierze muzycy zespołu Kombii zagrali w sopockim amfiteatrze kilkadziesiąt razy, ale jak zaznaczają – przed każdym kolejnym występem towarzyszą im duże emocje. W tym roku świętują 50-lecie współpracy, a podczas Polsat Hit Festiwal będzie można ich usłyszeć w koncercie „Gdzie się podziały tamte prywatki”.
Media
Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.