Viaplay powołuje producentki wykonawcze w Polsce
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Małgorzata Jurczak oraz Barbara Wiśniewska-Grzesiak zostały pierwszymi producentkami wykonawczymi serwisu streamingowego Viaplay w Polsce. Obie posiadają bardzo bogate doświadczenie zdobyte w branży medialnej oraz rozrywkowej i będą kierować rozwojem lokalnych treści Viaplay opartych na scenariuszu oraz tworzonych w formacie non-scripted. W sierpniu tego roku przedstawiono tytuły pierwszych polskich produkcji fabularnych Viaplay Originals, kolejne zostaną ogłoszone w najbliższych miesiącach. We wrześniu na platformie Viaplay odbyła się również premiera nowej lokalnej edycji słynnego programu rozrywkowego ‘Fort Boyard’.
Małgorzata Jurczak pełniła wcześniej funkcję producenta nadzorującego w CANAL+ Polska. Była odpowiedzialna za rozwój oraz produkcję takich seriali CANAL+ jak ‘Belfer’, ‘Kruk’, ‘Nielegalni’, wielokrotnie nagradzany ‘Król’, a także filmów fabularnych - ‘Cicha Noc’, ‘Sweat’ oraz nominowanego do Oscara ‘Bożego Ciała’. W 2016 roku zainicjowała program rozwoju seriali premium CANAL+ SERIES LAB. W przeszłości Małgorzata Jurczak była producentem w wielokrotnie nagradzanym studio produkcyjnym Skorpion Arte, którego jest współzałożycielką.
Barbara Wiśniewska-Grzesiak specjalizuje się w produkcji treści wideo, przede wszystkim formatów telewizyjnych, od niemal 20 lat. W ostatnim czasie pełniła funkcję producenta wykonawczego w Abstra Group, firmie tworzącej treści dostępne na platformie YouTube. Wcześniej była dyrektorem programowym kanału EskaTV oraz commissioning managerem w Viacom International Media Networks odpowiedzialnym za lokalne produkcje tworzone dla takich kanałów jak MTV Polska, Viva Polska i Comedy Central, uczestniczyła również w międzynarodowym projekcie uruchomienia stacji MTV Live HD.
Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: „Z dumą witamy Małgorzatę i Barbarę w naszym zespole. Obie mają ogromne doświadczenie w produkowaniu najbardziej uznanych polskich tytułów ostatnich lat, a ich dorobek mówi sam za siebie. Tworzenie unikalnych polskich filmów i seriali Viaplay Originals oraz programów z kategorii non-scripted (bez scenariusza) to kluczowa część naszej lokalnej strategii, a umiejętności Małgorzaty i Barbary będą dla nas nieocenione.”
Małgorzata Jurczak: „Viaplay jest jedną z najbardziej ambitnych platform streamingowych w Europie, która nieustannie inwestuje w oryginalne treści. Plany dotyczące nowych polskich produkcji Viaplay Originals są bardzo ekscytujące i z pewnością sprawią, że to właśnie Viaplay stanie się miejscem dla najbardziej kreatywnych twórców treści fabularnych. Nie mogę doczekać się, by móc rozpocząć pracę nad produkcjami, które chcemy przedstawić naszym widzom.”
Barbara Wiśniewska-Grzesiak: „Chcemy zaprezentować widzom Viaplay szeroką gamę programów rozrywkowy tworzonych w modelu non-scripted (bez scenariusza). Od lokalnych wersji znanych, globalnych formatów po zupełnie nowe serie dokumentalne. Naszym celem jest dostarczanie publiczności prawdziwych emocji, zaspokajanie jej ciekawości oraz nieustanne wzbudzanie ekscytacji. Chcemy robić to w sposób, w jaki nie robił tego żaden inny serwis streamingowy w Polsce.’’
Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce w sierpniu 2021 roku i oferuje widzom unikalne połączenie produkcji Viaplay Originals, międzynarodowych filmów i seriali, treści dla dzieci oraz transmisji wydarzeń sportowych na żywo.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.