Viaplay powołuje producentki wykonawcze w Polsce
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Małgorzata Jurczak oraz Barbara Wiśniewska-Grzesiak zostały pierwszymi producentkami wykonawczymi serwisu streamingowego Viaplay w Polsce. Obie posiadają bardzo bogate doświadczenie zdobyte w branży medialnej oraz rozrywkowej i będą kierować rozwojem lokalnych treści Viaplay opartych na scenariuszu oraz tworzonych w formacie non-scripted. W sierpniu tego roku przedstawiono tytuły pierwszych polskich produkcji fabularnych Viaplay Originals, kolejne zostaną ogłoszone w najbliższych miesiącach. We wrześniu na platformie Viaplay odbyła się również premiera nowej lokalnej edycji słynnego programu rozrywkowego ‘Fort Boyard’.
Małgorzata Jurczak pełniła wcześniej funkcję producenta nadzorującego w CANAL+ Polska. Była odpowiedzialna za rozwój oraz produkcję takich seriali CANAL+ jak ‘Belfer’, ‘Kruk’, ‘Nielegalni’, wielokrotnie nagradzany ‘Król’, a także filmów fabularnych - ‘Cicha Noc’, ‘Sweat’ oraz nominowanego do Oscara ‘Bożego Ciała’. W 2016 roku zainicjowała program rozwoju seriali premium CANAL+ SERIES LAB. W przeszłości Małgorzata Jurczak była producentem w wielokrotnie nagradzanym studio produkcyjnym Skorpion Arte, którego jest współzałożycielką.
Barbara Wiśniewska-Grzesiak specjalizuje się w produkcji treści wideo, przede wszystkim formatów telewizyjnych, od niemal 20 lat. W ostatnim czasie pełniła funkcję producenta wykonawczego w Abstra Group, firmie tworzącej treści dostępne na platformie YouTube. Wcześniej była dyrektorem programowym kanału EskaTV oraz commissioning managerem w Viacom International Media Networks odpowiedzialnym za lokalne produkcje tworzone dla takich kanałów jak MTV Polska, Viva Polska i Comedy Central, uczestniczyła również w międzynarodowym projekcie uruchomienia stacji MTV Live HD.
Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: „Z dumą witamy Małgorzatę i Barbarę w naszym zespole. Obie mają ogromne doświadczenie w produkowaniu najbardziej uznanych polskich tytułów ostatnich lat, a ich dorobek mówi sam za siebie. Tworzenie unikalnych polskich filmów i seriali Viaplay Originals oraz programów z kategorii non-scripted (bez scenariusza) to kluczowa część naszej lokalnej strategii, a umiejętności Małgorzaty i Barbary będą dla nas nieocenione.”
Małgorzata Jurczak: „Viaplay jest jedną z najbardziej ambitnych platform streamingowych w Europie, która nieustannie inwestuje w oryginalne treści. Plany dotyczące nowych polskich produkcji Viaplay Originals są bardzo ekscytujące i z pewnością sprawią, że to właśnie Viaplay stanie się miejscem dla najbardziej kreatywnych twórców treści fabularnych. Nie mogę doczekać się, by móc rozpocząć pracę nad produkcjami, które chcemy przedstawić naszym widzom.”
Barbara Wiśniewska-Grzesiak: „Chcemy zaprezentować widzom Viaplay szeroką gamę programów rozrywkowy tworzonych w modelu non-scripted (bez scenariusza). Od lokalnych wersji znanych, globalnych formatów po zupełnie nowe serie dokumentalne. Naszym celem jest dostarczanie publiczności prawdziwych emocji, zaspokajanie jej ciekawości oraz nieustanne wzbudzanie ekscytacji. Chcemy robić to w sposób, w jaki nie robił tego żaden inny serwis streamingowy w Polsce.’’
Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce w sierpniu 2021 roku i oferuje widzom unikalne połączenie produkcji Viaplay Originals, międzynarodowych filmów i seriali, treści dla dzieci oraz transmisji wydarzeń sportowych na żywo.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.