Viaplay wyprodukuje film opowiadający o Krwawej łaźni sztokholmskiej
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Krwawa łaźnia sztokholmska, jedno z najbardziej znanych, a jednocześnie najbardziej makabrycznych wydarzeń w historii Szwecji, będzie tematem kolejnej produkcji Viaplay przedstawiającej przeszłość krajów nordyckich szerokiej międzynarodowej publiczności. Fabuła filmu będzie dotyczyła wydarzeń z 1520 roku i zostanie wyreżyserowana przez Mikaela Håfströma. Nagrania do produkcji rozpoczną się jesienią 2022 roku.
,,To opowieść niezwykle ostra, pełna czarnego humoru, odważna, bardzo ludzka i tak samo aktualna jak 500 lat temu.” - podkreśla Mikael Håfström
Serwis Viaplay należący do Nordic Entertainment Group (NENT Group), jest wiodącą platformą streamingową wywodzącą się z krajów nordyckich która tworzy treści przedstawiające historię tego regionu Europy. NENT Group zapowiedziała już rozpoczęcie zdjęć do kolejnych filmów opowiadających historie rodem ze Skandynawii.
W ciągu roku na platformie pojawią się dwie tego typu anglojęzyczne produkcje filmowe. Pierwszym obrazem cyklu będzie ‘Hilma’ w reżyserii Lasse Hallströma. Kolejny będzie opowiadał o wydarzeniach, które wstrząsnęły XVI-wieczną Szwecją, zyskując miano ‘krwawej łaźni sztokholmskiej’ lub ’masakry szwedzkiej’. Za reżyserię filmu odpowiedzialny jest nominowany do Oskara Mikael Håfström (‘Zło’; ‘Rytułał’ czy ’Dni jak ten’).
Mikael Håfström: ,,Erlend Loe stworzył scenariusz, który jest niezwykle wciągającą opowieścią. Dla mnie jest on idealną podstawą do pokazania bezwzględnej historii zemsty przedstawionej na krwawym tle Sztokholmu lat 20-tych XVI wieku.’’
Krwawa łaźnia sztokholmska miała miejsce w 1520 roku, gdy społeczeństwo było bardzo podzielone. Wówczas grupa szwedzkich arystokratów postanowiła wystąpić z Unii Kalmarskiej i zaczęła spiskować w celu obalenia duńskiego króla Chrystiana II, który zmierzał do Sztokholmu, by stłumić powstanie szwedzkich buntowników. W tym samym czasie, w innej części Szwecji, rozgrywały się losy Anne Eriksson oraz jej przybranej siostry Freji, chcących wymierzyć sprawiedliwość na ludziach, którzy zamordowali ich rodzinę w dniu ślubu Anne. Obie siostry zostały wciągnięte w bezwzględną intrygę i walkę o władzę, której kulminacją była trzydniowa masowa egzekucja pod wodzą Chrystiana II. Wydarzenie to stało się później znane jako krwawa łaźnia sztokholmska.
Platforma Viaplay została niedawno uruchomiona w Stanach Zjednoczonych, a do końca 2023 roku będzie obecna na 16 rynkach. Poprzez produkcje tworzone z myślą o międzynarodowej publiczności, Nordic Entertainment Group oraz serwis Viaplay buduje pozycję wiodącej platformy streamingowej w Europie.
Filippa Wallestam, EVP i Chief Content Officer w Nordic Entertainment Group: ,,Fakt, że ‘Krwawa łaźnia sztokholmska’ będzie kolejnym filmem, który stworzymy w ramach cyklu przedstawiającego nordyckie historie, jest niezwykle satysfakcjonujący. To epicki dramat opowiadający o rozgrywkach o władzę, który odcisnął piętno na społeczności i stał się jednym z najmroczniejszych rozdziałów szwedzkiej historii. Fakt, że Mikael Håfström, reżyser znany i ceniony na całym świecie, podjął się realizacji tego filmu, jest gwarancją absolutnie najwyższej jakości. Nie mogę się doczekać, by zaprezentować naszym widzom efekt końcowy.”
Premiera filmu ,,Krwawa Łaźnia Sztokholmska’’ odbędzie się na platformie streamingowej Viaplay, należącej do Nordic Entertainment Group i planowana jest na 2023 rok. Reżyserem filmu jest Mikael Håfström, autorami scenariusza są Erlend Loe (,,Kamikaze’’), oraz Nora Landsrød. Film zostanie wyprodukowany przez Viaplay Studios, a producentem jest Helena Danielsson (,,Hilma’’ ; ,,Quick’’). Koproducentem jest Nordisk Film.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.