Viaplay wyprodukuje film opowiadający o Krwawej łaźni sztokholmskiej
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Krwawa łaźnia sztokholmska, jedno z najbardziej znanych, a jednocześnie najbardziej makabrycznych wydarzeń w historii Szwecji, będzie tematem kolejnej produkcji Viaplay przedstawiającej przeszłość krajów nordyckich szerokiej międzynarodowej publiczności. Fabuła filmu będzie dotyczyła wydarzeń z 1520 roku i zostanie wyreżyserowana przez Mikaela Håfströma. Nagrania do produkcji rozpoczną się jesienią 2022 roku.
,,To opowieść niezwykle ostra, pełna czarnego humoru, odważna, bardzo ludzka i tak samo aktualna jak 500 lat temu.” - podkreśla Mikael Håfström
Serwis Viaplay należący do Nordic Entertainment Group (NENT Group), jest wiodącą platformą streamingową wywodzącą się z krajów nordyckich która tworzy treści przedstawiające historię tego regionu Europy. NENT Group zapowiedziała już rozpoczęcie zdjęć do kolejnych filmów opowiadających historie rodem ze Skandynawii.
W ciągu roku na platformie pojawią się dwie tego typu anglojęzyczne produkcje filmowe. Pierwszym obrazem cyklu będzie ‘Hilma’ w reżyserii Lasse Hallströma. Kolejny będzie opowiadał o wydarzeniach, które wstrząsnęły XVI-wieczną Szwecją, zyskując miano ‘krwawej łaźni sztokholmskiej’ lub ’masakry szwedzkiej’. Za reżyserię filmu odpowiedzialny jest nominowany do Oskara Mikael Håfström (‘Zło’; ‘Rytułał’ czy ’Dni jak ten’).
Mikael Håfström: ,,Erlend Loe stworzył scenariusz, który jest niezwykle wciągającą opowieścią. Dla mnie jest on idealną podstawą do pokazania bezwzględnej historii zemsty przedstawionej na krwawym tle Sztokholmu lat 20-tych XVI wieku.’’
Krwawa łaźnia sztokholmska miała miejsce w 1520 roku, gdy społeczeństwo było bardzo podzielone. Wówczas grupa szwedzkich arystokratów postanowiła wystąpić z Unii Kalmarskiej i zaczęła spiskować w celu obalenia duńskiego króla Chrystiana II, który zmierzał do Sztokholmu, by stłumić powstanie szwedzkich buntowników. W tym samym czasie, w innej części Szwecji, rozgrywały się losy Anne Eriksson oraz jej przybranej siostry Freji, chcących wymierzyć sprawiedliwość na ludziach, którzy zamordowali ich rodzinę w dniu ślubu Anne. Obie siostry zostały wciągnięte w bezwzględną intrygę i walkę o władzę, której kulminacją była trzydniowa masowa egzekucja pod wodzą Chrystiana II. Wydarzenie to stało się później znane jako krwawa łaźnia sztokholmska.
Platforma Viaplay została niedawno uruchomiona w Stanach Zjednoczonych, a do końca 2023 roku będzie obecna na 16 rynkach. Poprzez produkcje tworzone z myślą o międzynarodowej publiczności, Nordic Entertainment Group oraz serwis Viaplay buduje pozycję wiodącej platformy streamingowej w Europie.
Filippa Wallestam, EVP i Chief Content Officer w Nordic Entertainment Group: ,,Fakt, że ‘Krwawa łaźnia sztokholmska’ będzie kolejnym filmem, który stworzymy w ramach cyklu przedstawiającego nordyckie historie, jest niezwykle satysfakcjonujący. To epicki dramat opowiadający o rozgrywkach o władzę, który odcisnął piętno na społeczności i stał się jednym z najmroczniejszych rozdziałów szwedzkiej historii. Fakt, że Mikael Håfström, reżyser znany i ceniony na całym świecie, podjął się realizacji tego filmu, jest gwarancją absolutnie najwyższej jakości. Nie mogę się doczekać, by zaprezentować naszym widzom efekt końcowy.”
Premiera filmu ,,Krwawa Łaźnia Sztokholmska’’ odbędzie się na platformie streamingowej Viaplay, należącej do Nordic Entertainment Group i planowana jest na 2023 rok. Reżyserem filmu jest Mikael Håfström, autorami scenariusza są Erlend Loe (,,Kamikaze’’), oraz Nora Landsrød. Film zostanie wyprodukowany przez Viaplay Studios, a producentem jest Helena Danielsson (,,Hilma’’ ; ,,Quick’’). Koproducentem jest Nordisk Film.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.