Komunikaty PR

WAFF 2021. Znamy laureatów

2021-09-07  |  22:00
Biuro prasowe

Zakończyła się 3. edycja Warsaw Animation Film Festival. Tegoroczna stołeczne święto animacji odbywało się hybrydowo, projekcje live miały miejsce w stołecznych kinach Amondo i Kinotece oraz w formie wirtualnej na platformie www.e-kinopodbaranami.pl. Wyświetlono łącznie 164 filmy  (z wideoklipami – ponad 200), a projekcjom towarzyszyły wykłady, warsztaty (live i online) oraz panele dyskusyjne. Na czwartkowej imprezie zamknięcia na Placu Zabaw rozdano nagrody i wyróżnienia. Galę zwieńczył pokaz animowanych wideoklipów.

Jury Konkursu Głównego (Main Competition) w składzie: Anita Kwiatkowska-Naqvi, Jarosław Sawko i Magdalena Pilecka nagrodziło nagrodą główną Grand Prix festiwalu film Push This Button if You Begin to Panic w reżyserii Gabrieal Böhmera (Holandia, 2020) za doskonałe połączenie formy plastycznej z narracją, które pozwala wejść do wewnętrznego świata bohatera i przyjrzeć się rzeczywistości poprzez pryzmat jego lęków i emocji, które próbuje dotknąć i oswoić. Standardowe badanie lekarskie staje się metaforyczną podróżą w zakamarki podświadomości.

Nagroda dla Młodej Animacji trafiła do rąk teamu Sylvain Cuvillier, Chloé Bourdic, Théophile Coursimault, Noémie Halberstam, Maÿlis Mosny oraz Zijing Ye odpowiedzialnych za A Tiny Tale  (Francja, 2020).  Za prostą historię o tym, że w każdym momencie życia możemy znaleźć przyjaciela, jeżeli tylko jesteśmy w stanie się zatrzymać. Urzekła nas forma, która precyzyjnie kierowała uwagą widza, pomagając z wielu perspektyw spojrzeć na każdą chwilę.uzasadniali jurorzy. Wyróżniono filmy: Lines Ivana Stojkovica (Serbia 2021), Night Bus Joe Hsieha (Taiwan, 2019) oraz Heart of Gold Simona Filliota (Francja 2020).

Juy konkursu Green on Screen w składzie Krzysiek Rzyman, Michał Augustyn i Mateusz Jarmulski przyznało nagrodę główną dla filmu Blink in the Desert w reżyserii Yuichiego Ito (Japonia, 2021) za odwagę w eksplorowaniu mrocznych zakamarków ludzkiej psyche i ukazanie napięć między człowiekiem a przyrodą w wysmakowanej, frapującej formie. Wyróżnienia trafiły do filmów: The Fourfold (reż. Alisi Telengut, Kanada, 2020), Messages from the Wild – the Earthworm (reż. Martyna Sikończyk, Wielka Brytania 2021) oraz Sounds between the Crowns (reż. Filip Diviak, Czechy 2020).

 

Konkurs Animowanych Horrorów (Animated Horror Competition) zakończył się zwycięstwem filmu The Expected Caroliny Sandvik (Szwecja 2021). Jury w składzie Daria Kopiec, Tomek Popakul i Przemysław Truściński doceniło konsekwencję w wyborze wyrazistych narzędzi budujących świat niedopowiedzianych tajemnic. Wyróżnienio także tytuły And The Moon Stands Still Yulii Ruditskayi (Białoruś, Niemcy, USA 2017), This is Only Getting Worse Erana Luzona i Michaela Negari (Izrael 2020) oraz THANK YOU FOR YOUR TEETH!, w reżyserii teamu Cucută & Gänæaard (Rumunia 2020)
Swoją nagrodę, Platige Award, przyznało też studio Platige Image, główny partner festiwalu. Statuetka trafiła do zespołu Yngwie Boley, J.J. Epping i Diana van Houten za film Pilar (Holandia  2020). Wyróżniliśmy kameralną, trzymającą w napięciu opowieść i przesłanie, którego mądrość jest nam dziś tak bardzo potrzebna. A także zjawiskową stronę wizualną, która w piękny sposób tę historię opowiada – powiedział Jarosław Sawko.

Nagroda Publiczności trafiła do Kamila Wójcika za jego DeLinsky’s Madness (Polska, 2020).

Tegoroczna, 3 edycja Warsaw Animation Film Festival pokazała, że widzowie stęsknili się za chodzeniem do kina. Frekwencja na pokazach na żywo znacznie przewyższyła tę online. Pokazaliśmy ponad 200 tytułów, które zostały wyselekcjonowane dosłownie z całego świata. Zauważamy coraz większe zainteresowanie naszym festiwalem, zatem kiełkują już w nas idee odnośnie rozszerzenia formuły. Mamy też pomysły na hasło przewodnie 4. edycji. WAFF ugruntował już swoją pozycję na kulturalnej mapie stolicy, co nas niezmiernie cieszy. – mówiła na zakończeniu Ewelina Leszczyńska z Fundacji Ex Anima, organizatora imprezy.

Przyszłoroczna, 4. edycja Warsaw Animation Film Festival jest planowana na jesień 2022 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.