WAFF 2021. Znamy laureatów
Zakończyła się 3. edycja Warsaw Animation Film Festival. Tegoroczna stołeczne święto animacji odbywało się hybrydowo, projekcje live miały miejsce w stołecznych kinach Amondo i Kinotece oraz w formie wirtualnej na platformie www.e-kinopodbaranami.pl. Wyświetlono łącznie 164 filmy (z wideoklipami – ponad 200), a projekcjom towarzyszyły wykłady, warsztaty (live i online) oraz panele dyskusyjne. Na czwartkowej imprezie zamknięcia na Placu Zabaw rozdano nagrody i wyróżnienia. Galę zwieńczył pokaz animowanych wideoklipów.
Jury Konkursu Głównego (Main Competition) w składzie: Anita Kwiatkowska-Naqvi, Jarosław Sawko i Magdalena Pilecka nagrodziło nagrodą główną Grand Prix festiwalu film Push This Button if You Begin to Panic w reżyserii Gabrieal Böhmera (Holandia, 2020) za doskonałe połączenie formy plastycznej z narracją, które pozwala wejść do wewnętrznego świata bohatera i przyjrzeć się rzeczywistości poprzez pryzmat jego lęków i emocji, które próbuje dotknąć i oswoić. Standardowe badanie lekarskie staje się metaforyczną podróżą w zakamarki podświadomości.
Nagroda dla Młodej Animacji trafiła do rąk teamu Sylvain Cuvillier, Chloé Bourdic, Théophile Coursimault, Noémie Halberstam, Maÿlis Mosny oraz Zijing Ye odpowiedzialnych za A Tiny Tale (Francja, 2020). Za prostą historię o tym, że w każdym momencie życia możemy znaleźć przyjaciela, jeżeli tylko jesteśmy w stanie się zatrzymać. Urzekła nas forma, która precyzyjnie kierowała uwagą widza, pomagając z wielu perspektyw spojrzeć na każdą chwilę. – uzasadniali jurorzy. Wyróżniono filmy: Lines Ivana Stojkovica (Serbia 2021), Night Bus Joe Hsieha (Taiwan, 2019) oraz Heart of Gold Simona Filliota (Francja 2020).
Juy konkursu Green on Screen w składzie Krzysiek Rzyman, Michał Augustyn i Mateusz Jarmulski przyznało nagrodę główną dla filmu Blink in the Desert w reżyserii Yuichiego Ito (Japonia, 2021) za odwagę w eksplorowaniu mrocznych zakamarków ludzkiej psyche i ukazanie napięć między człowiekiem a przyrodą w wysmakowanej, frapującej formie. Wyróżnienia trafiły do filmów: The Fourfold (reż. Alisi Telengut, Kanada, 2020), Messages from the Wild – the Earthworm (reż. Martyna Sikończyk, Wielka Brytania 2021) oraz Sounds between the Crowns (reż. Filip Diviak, Czechy 2020).
Konkurs Animowanych Horrorów (Animated Horror Competition) zakończył się zwycięstwem filmu The Expected Caroliny Sandvik (Szwecja 2021). Jury w składzie Daria Kopiec, Tomek Popakul i Przemysław Truściński doceniło konsekwencję w wyborze wyrazistych narzędzi budujących świat niedopowiedzianych tajemnic. Wyróżnienio także tytuły And The Moon Stands Still Yulii Ruditskayi (Białoruś, Niemcy, USA 2017), This is Only Getting Worse Erana Luzona i Michaela Negari (Izrael 2020) oraz THANK YOU FOR YOUR TEETH!, w reżyserii teamu Cucută & Gänæaard (Rumunia 2020)
Swoją nagrodę, Platige Award, przyznało też studio Platige Image, główny partner festiwalu. Statuetka trafiła do zespołu Yngwie Boley, J.J. Epping i Diana van Houten za film Pilar (Holandia 2020). – Wyróżniliśmy kameralną, trzymającą w napięciu opowieść i przesłanie, którego mądrość jest nam dziś tak bardzo potrzebna. A także zjawiskową stronę wizualną, która w piękny sposób tę historię opowiada – powiedział Jarosław Sawko.
Nagroda Publiczności trafiła do Kamila Wójcika za jego DeLinsky’s Madness (Polska, 2020).
Tegoroczna, 3 edycja Warsaw Animation Film Festival pokazała, że widzowie stęsknili się za chodzeniem do kina. Frekwencja na pokazach na żywo znacznie przewyższyła tę online. Pokazaliśmy ponad 200 tytułów, które zostały wyselekcjonowane dosłownie z całego świata. Zauważamy coraz większe zainteresowanie naszym festiwalem, zatem kiełkują już w nas idee odnośnie rozszerzenia formuły. Mamy też pomysły na hasło przewodnie 4. edycji. WAFF ugruntował już swoją pozycję na kulturalnej mapie stolicy, co nas niezmiernie cieszy. – mówiła na zakończeniu Ewelina Leszczyńska z Fundacji Ex Anima, organizatora imprezy.
Przyszłoroczna, 4. edycja Warsaw Animation Film Festival jest planowana na jesień 2022 roku.
![OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_992190091,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
![Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia](/files/_uploaded/glownekonf_871813648,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Dom i ogród
![](/files/1922771799/majdan-dom-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
Były piłkarz przyznaje, że w przypadku jego małżeństwa droga do budowy wymarzonego domu w Konstancinie-Jeziornie okazała się niezwykle długa, kręta i bardziej skomplikowana, niż się spodziewali. Uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń trwało ponad dwa lata i nie zakończyłoby się sukcesem, gdyby nie pomoc specjalisty, który miał w tym doświadczenie. W obliczu tych problemów i kolejnych wyzwań przyszło jednak zwątpienie i myśl o rezygnacji z kontynuowania tego projektu. Radosław Majdan podkreśla jednak, że niezależnie od tego, jaką decyzję podejmą, za jakiś czas będą mieli własny, piękny dom.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
![](/files/1922771799/kmon-karpinska-seniorzy-foto2-1,w_133,_small.jpg)
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Farmacja
Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi
![](/files/1922771799/podanie-ma-znaczenie-foto,w_133,_small.jpg)
Opracowywanie nowoczesnych form podania leków to odpowiedź na stale rosnącą liczbę pacjentów z chorobami przewlekłymi, m.in. onkologicznymi, hematologicznymi i psychiatrycznymi. Jeden zastrzyk zamiast codziennego łykania tabletek, wlewów czy klasycznych chemioterapii ułatwia życie pacjentom, pozwalając im uniknąć hospitalizacji, stresu i ryzyka z tym związanego oraz szybciej wrócić do codziennych zajęć. To także korzyść dla personelu medycznego i systemu ochrony zdrowia. Inicjatorzy kampanii „Podanie ma znaczenie” podkreślają, że pacjent powinien mieć wpływ na wybór formy przyjmowanego leku.