Warsaw Animation Film Festival: święto animacji szósty raz na wielkich ekranach
18 listopada startuje 6. edycja Warsaw Animation Film Festival (WAFF) – wyjątkowego święta animacji, które w tym roku odbędzie się pod hasłem INTIMACY ON SCREEN.
6. edycja Warsaw Animation Film Festival odbędzie się w dniach 18-24 listopada 2024 w Kinie Amondo, Atlantic, Rejs oraz w U20 (Al. Ujazdowskie 20; CKF im. A.Wajdy).
Na otwarcie i pierwsze pokazy organizatorzy i Kino Atlantic zapraszają już 18 listopada o godz. 18.30
W ramach tygodniowego święta animacji odbędą się liczne pokazy międzynarodowych krótkometrażowych filmów animowanych w kinach, debaty oraz warsztaty w U20.
Program konkursowy obejmuje 6 bloków filmowych w konkursach: Profesjonalny Krótkometrażowy Film Animowany, Młody Krótkometrażowy Film Animowany, Polski Krótkometrażowy Film Animowany oraz Erotyczny Krótkometrażowy Film Animowany.
W ramach pokazów specjalnych w katalogu projekcji znalazł się program Ars Electronica 2023 organizowany we współpracy z Austriackim Forum Kultury, blok Mind Blow Movies kuratorowany przez Weronikę Płaczek, dyrektorkę bydgoskiego festiwalu Animocje, a także Panorama Animowanego Erotyku z ostatniej dekady.
Dodatkowo widzowie będą mogli uczestniczyć w prezentacji Animowanych Wideoklipów i animacji, które otrzymały Nagrody Branżowe za rok 2023 Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
WAFF to nie tylko niepowtarzalna okazja do zobaczenia artystycznych animacji z całego świata, organizatorzy zapraszają również na warsztaty i debaty.
I tak, 18 i 19 listopada w godz. 09.00-15.30 w U20 odbędzie się warsztat z minimalistycznej animacji prowadzony przez Magdalenę Pilecką.
20 listopada o godz. 18.00 w U20 odbędzie się debata poświęcona muzyce w filmie animowanym oraz animacji w muzyce, w której udział wezmą m.in. Wojtek Siejak, Łukasz Rusinek, Patryk Zakrocki, Martyna Koleniec.
22 listopada o godz. 18.00 w U20 odbędzie się debata poświęcona animacji i edukacji seksualnej z udziałem Izy Plucińskiej oraz edukatorów seksualnych
Organizatorem festiwalu jest Fundacja Ex Anima. Wydarzenie współfinansowane jest przez Miasto Stołeczne Warszawa i realizowane przy wsparciu partnerów: Platige Image, CKF im. Andrzeja Wajdy, Kina Amondo, Rejs, Atlanic oraz Austriackie Forum Kultury. Patronem medialnym wydarzenia jest Trójka – Program Trzeci Polskiego Radia.
Wszelkie informacje o festiwalu, biletach, pokazach są dostępne na stronie wydarzenia na Facebooku: Warsaw Animation Film Festival oraz w partnerskich kinach.
9. FESTIWAL ARTEKINO 2024 – EUROPA W OBIEKTYWIE MŁODYCH TWÓRCÓW
Nowy serial „Elsbeth” debiutuje w Polsce. Błyskotliwa prawniczka na antenie FX
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.