WIŚNIOWSKI wspiera studentów „łódzkiej filmówki” przy realizacji filmu w rejonie
W dniach od 1 do 7 sierpnia, we wsi Wilkowisko i jej okolicach, studenci Szkoły Filmowej z Łodzi realizowali swój najnowszy projekt. Film, który opowiada historię młodej dziewczyny przechodzącej z domu rodzinnego do domu swojego męża, ma na celu ukazanie tradycji oraz ciężkiej pracy w rejonie małopolski. Tereny te, pełne walorów wizualnych, są jednocześnie miejscem pochodzenia głównej reżyserki i scenarzystki filmu.
Marka WIŚNIOWSKI, zaangażowana w promowanie kultury i wsparcie młodych talentów, zdecydowała się wspomóc finansowo studentów w realizacji ich projektu. Ostatniego dnia 13-osobowa ekipa filmowa przybyła do siedziby firmy, by poznać technologię produkcji polskiego lidera, którego zakład rozpościera się w krajobrazie regionu, tak chętnie przedstawianym w najnowszym filmie.
Projekt filmowy jest realizowany na taśmie filmowej 16 mm, co dodaje mu szczególnego charakteru. Twórcy filmu mają silny, emocjonalny związek z Małopolską, dlatego kręcenie w tych miejscach, blisko natury jest dla nich priorytetem. "Jesteśmy niezwykle wdzięczni marce WIŚNIOWSKI za ich wsparcie. Dzięki nim możemy skupić się na realizacji naszej wizji i stworzyć film, który wiernie oddaje sentyment dla polskiej wsi. Firma WIŚNIOWSKI jest wizytówką regionu, dlatego tym bardziej cieszymy się, że możemy umieścić logo i podziękowania dla firmy w napisach końcowych naszego filmu" – mówi Angelika Cygal, studentka III roku reżyserii filmowej Łódzkiej Szkoły Filmowej.
Dodatkowo, w ramach współpracy, przyszli filmowcy planują także nagranie krótkiego materiału promocyjnego, który przedstawi artystycznie nowosądecką firmę. Efekty zostaną zaprezentowane wkrótce.
W projekcie brali udział: Helka Rząsa - aktorka (rola główna), Angelika Cygal (reżyserka), Szczepan Lewandowski (operator), Alicja Krajewska (kierowniczka produkcji) oraz Nikodem Cofala (producent wykonawczy). Dodatkowo przy produkcji filmu pracowali: Illia Sadovskyi, Michał Stańczyk, Maja Bajerska, Kondrad Kmieć, Kosma Zakrzewski, Ania Orzeszek, Kamila Szymanek, Grzegorz Piotrowski, Lana Skachkova, Martyna Łusiak, Ewa Cygal oraz Zdzisiał Cygal.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.