WIŚNIOWSKI wspiera studentów „łódzkiej filmówki” przy realizacji filmu w rejonie
W dniach od 1 do 7 sierpnia, we wsi Wilkowisko i jej okolicach, studenci Szkoły Filmowej z Łodzi realizowali swój najnowszy projekt. Film, który opowiada historię młodej dziewczyny przechodzącej z domu rodzinnego do domu swojego męża, ma na celu ukazanie tradycji oraz ciężkiej pracy w rejonie małopolski. Tereny te, pełne walorów wizualnych, są jednocześnie miejscem pochodzenia głównej reżyserki i scenarzystki filmu.
Marka WIŚNIOWSKI, zaangażowana w promowanie kultury i wsparcie młodych talentów, zdecydowała się wspomóc finansowo studentów w realizacji ich projektu. Ostatniego dnia 13-osobowa ekipa filmowa przybyła do siedziby firmy, by poznać technologię produkcji polskiego lidera, którego zakład rozpościera się w krajobrazie regionu, tak chętnie przedstawianym w najnowszym filmie.
Projekt filmowy jest realizowany na taśmie filmowej 16 mm, co dodaje mu szczególnego charakteru. Twórcy filmu mają silny, emocjonalny związek z Małopolską, dlatego kręcenie w tych miejscach, blisko natury jest dla nich priorytetem. "Jesteśmy niezwykle wdzięczni marce WIŚNIOWSKI za ich wsparcie. Dzięki nim możemy skupić się na realizacji naszej wizji i stworzyć film, który wiernie oddaje sentyment dla polskiej wsi. Firma WIŚNIOWSKI jest wizytówką regionu, dlatego tym bardziej cieszymy się, że możemy umieścić logo i podziękowania dla firmy w napisach końcowych naszego filmu" – mówi Angelika Cygal, studentka III roku reżyserii filmowej Łódzkiej Szkoły Filmowej.
Dodatkowo, w ramach współpracy, przyszli filmowcy planują także nagranie krótkiego materiału promocyjnego, który przedstawi artystycznie nowosądecką firmę. Efekty zostaną zaprezentowane wkrótce.
W projekcie brali udział: Helka Rząsa - aktorka (rola główna), Angelika Cygal (reżyserka), Szczepan Lewandowski (operator), Alicja Krajewska (kierowniczka produkcji) oraz Nikodem Cofala (producent wykonawczy). Dodatkowo przy produkcji filmu pracowali: Illia Sadovskyi, Michał Stańczyk, Maja Bajerska, Kondrad Kmieć, Kosma Zakrzewski, Ania Orzeszek, Kamila Szymanek, Grzegorz Piotrowski, Lana Skachkova, Martyna Łusiak, Ewa Cygal oraz Zdzisiał Cygal.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.