Wrześniowy pokaz filmowy z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
W sobotę 17 września w Muzeum Żydów Polskich POLIN odbędzie się czwarte spotkanie filmowe z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS. Fundacja Avalon, w ramach Projektu Sekson, przygotowała na to wydarzenie, seans filmu “Touch me not” oraz panel dyskusyjny o cielesności i seksualności z perspektywy osób z niepełnosprawnościami. Formularz zapisów dostępny jest pod linkiem.
Cielesność w kadrach filmowych
“Touch me not” to film z 2018 r, nawołujący do akceptacji różnorodności poprzez opowieść o seksualności, cielesności, pragnieniach ludzkiego ciała. Bohaterowie filmu mierzą się przed kamerą z tym, co ich ogranicza, przeraża czy blokuje. Twórczyni filmu – Adina Pintilie testuje w filmie terapeutyczny potencjał dotyku, obnażenia ciała i emocji, zadaje pytanie czym jest “intymność”, “piękno” czy “pożądanie”.
Film będzie wyświetlany w języku angielskim z polskimi napisami.
“Wybierając film na wrześniowe spotkanie, chcieliśmy odbiorców działań Projektu Sekson wprowadzić w temat cielesności. Przygotowujemy się do IV Konferencji Sekson, która w tym roku odbywa się pod hasłem “Ciało i Cielesność w ujęciu interdyscyplinarnym”. Temat filmu “Touch me not” idealnie wpisał się w cel naszych działań. W ramach Projektu Sekson chcemy zwiększać świadomość swojego ciała wśród osób z niepełnosprawnościami. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą już teraz zapoznać się z tematem cielesności i posłuchać, jak wygląda to z perspektywy osoby z niepełnosprawnością” - Żaneta Krysiak, kierowniczka Projektu Sekson.
Porozmawiajmy o …
Każde spotkanie filmowe z cyklu MOVIE-MY NA GŁOS zakończone jest dyskusją. Tak też będzie podczas wrześniowego wydarzenia. Panel dyskusyjny będzie dotyczyć cielesności z perspektywy osób z niepełnosprawnościami, pojęcia atrakcyjności, prawa do własnego ciała oraz refleksji uczestników spotkania po obejrzanym filmie.
Swoimi doświadczeniami podzielą się: Renata Orłowska - aktywistka i działaczka na rzecz osób z niepełnosprawnościami, w zakresie praw kobiet, seksualności, niepełnosprawności oraz Paweł Garstka – z wykształcenia psycholog, który na co dzień pracuje w korporacji zajmującej się funduszami inwestycyjnymi. Ma przepuklinę oponowo-rdzeniową i porusza się przy pomocy balkonika. Wspiera w działaniach projekt Sekson, poruszając tematy związane z męską seksualnością. Całość dyskusji będzie moderować dr n. hum. Alicja Długołęcka - pedagożka i edukatorka seksualna, wykładowczyni na Wydziale Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.