Zdjęcia do filmu Akademia Pana Kleksa zakończone. Grupa LEGO partnerem produkcji
W pierwszoplanowe role wcielą się – młoda aktorka Antonina Litwiniak (filmowa Ada) oraz Tomasz Kot jako tytułowy Pan Kleks. Filmowa Ada jest pasjonatką klocków LEGO, kocha świat bajek, wyobraźni i kreatywna zabawę. Nowa adaptacja „Akademii Pana Kleksa” w reż. Macieja Kawulskiego to uwspółcześniona wersja klasycznej bajki Brzechwy, pokazująca, że szkoła i edukacja jest dla wszystkich, bez względu na szerokość geograficzną, płeć i kulturowe pochodzenie. W Akademii Pana Kleksa uczyć się będą się dzieci z całego świata. Przesłanie filmu koresponduje z misją Grupy LEGO, która od lat hołduje takim wartościom, jak inkluzywność, różnorodność, edukacja i kreatywność.
Dyrektorka Marketingu na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie Beata Kucejko mówi o współpracy przy powstawaniu nowej ekranizacji „Akademii Pana Kleksa":
– Jesteśmy podekscytowani, że możemy połączyć kultową historię z powieści Jana Brzechwy z klockami LEGO i dotrzeć z głównym przesłaniem filmu do szerokiego grona odbiorców, zarówno tych młodszych, jak i do generacji pamietającej ekranizację powieści z lat 80. Zarówno bajka Brzechwy, jak i zabawa klockami LEGO – zabierają do świata fantazji. Obie pokazują siłę wyobraźni oraz zachęcają do edukacji i rozwijania swoich umiejętności. W uwspółcześnionej adaptacji Akademii Pana Kleksa główną bohaterką jest dziewczynka, Ada Niezgódka, co podkreśla, że w wyborach dzieci ważne są ich pasje i potrzeby, a nie płeć. W naszej strategii staramy się przełamywać krzywdzące i hamujące rozwój dzieci stereotypy. Zabawa klockami LEGO jest uniwersalna, a satysfakcję z tworzenia i odkrywania pokładów własnej kreatywności mamy niezależnie od wieku i płaci, dlatego wierzymy, że razem z dziećmi w kinie na premierze filmu pojawią się także ich rodzice, a nawet dziadkowie.
Od zawsze wiedziałam, że chcę zostać aktorką. Cieszę się, że jestem częścią Akademii Pana Kleksa. Teraz spełniam swoje marzenia! – mówi Antonina Litwiniak, aktorka grająca filmową Adę w Akademii Pana Kleksa.
W obsadzie filmu znaleźli się wybitni aktorzy. W Ambrożego Kleksa wcieli się Tomasz Kot, a Adę Niezgódkę zagra debiutująca na wielkim ekranie Antonina Litwiniak. Scenariusz napisał Krzysztof Gureczny, za produkcję filmu odpowiedzialna jest firma Open Mind Production. Nagrania Kleksa odbywały się w różnych miastach w Polsce oraz w Norwegii.
Premiera przygód Kleksa i jego podopiecznych zapowiedziana jest na 2023 rok.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.