Zdjęcia do filmu Akademia Pana Kleksa zakończone. Grupa LEGO partnerem produkcji
W pierwszoplanowe role wcielą się – młoda aktorka Antonina Litwiniak (filmowa Ada) oraz Tomasz Kot jako tytułowy Pan Kleks. Filmowa Ada jest pasjonatką klocków LEGO, kocha świat bajek, wyobraźni i kreatywna zabawę. Nowa adaptacja „Akademii Pana Kleksa” w reż. Macieja Kawulskiego to uwspółcześniona wersja klasycznej bajki Brzechwy, pokazująca, że szkoła i edukacja jest dla wszystkich, bez względu na szerokość geograficzną, płeć i kulturowe pochodzenie. W Akademii Pana Kleksa uczyć się będą się dzieci z całego świata. Przesłanie filmu koresponduje z misją Grupy LEGO, która od lat hołduje takim wartościom, jak inkluzywność, różnorodność, edukacja i kreatywność.
Dyrektorka Marketingu na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie Beata Kucejko mówi o współpracy przy powstawaniu nowej ekranizacji „Akademii Pana Kleksa":
– Jesteśmy podekscytowani, że możemy połączyć kultową historię z powieści Jana Brzechwy z klockami LEGO i dotrzeć z głównym przesłaniem filmu do szerokiego grona odbiorców, zarówno tych młodszych, jak i do generacji pamietającej ekranizację powieści z lat 80. Zarówno bajka Brzechwy, jak i zabawa klockami LEGO – zabierają do świata fantazji. Obie pokazują siłę wyobraźni oraz zachęcają do edukacji i rozwijania swoich umiejętności. W uwspółcześnionej adaptacji Akademii Pana Kleksa główną bohaterką jest dziewczynka, Ada Niezgódka, co podkreśla, że w wyborach dzieci ważne są ich pasje i potrzeby, a nie płeć. W naszej strategii staramy się przełamywać krzywdzące i hamujące rozwój dzieci stereotypy. Zabawa klockami LEGO jest uniwersalna, a satysfakcję z tworzenia i odkrywania pokładów własnej kreatywności mamy niezależnie od wieku i płaci, dlatego wierzymy, że razem z dziećmi w kinie na premierze filmu pojawią się także ich rodzice, a nawet dziadkowie.
Od zawsze wiedziałam, że chcę zostać aktorką. Cieszę się, że jestem częścią Akademii Pana Kleksa. Teraz spełniam swoje marzenia! – mówi Antonina Litwiniak, aktorka grająca filmową Adę w Akademii Pana Kleksa.
W obsadzie filmu znaleźli się wybitni aktorzy. W Ambrożego Kleksa wcieli się Tomasz Kot, a Adę Niezgódkę zagra debiutująca na wielkim ekranie Antonina Litwiniak. Scenariusz napisał Krzysztof Gureczny, za produkcję filmu odpowiedzialna jest firma Open Mind Production. Nagrania Kleksa odbywały się w różnych miastach w Polsce oraz w Norwegii.
Premiera przygód Kleksa i jego podopiecznych zapowiedziana jest na 2023 rok.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.