Zdjęcia do filmu Akademia Pana Kleksa zakończone. Grupa LEGO partnerem produkcji
W pierwszoplanowe role wcielą się – młoda aktorka Antonina Litwiniak (filmowa Ada) oraz Tomasz Kot jako tytułowy Pan Kleks. Filmowa Ada jest pasjonatką klocków LEGO, kocha świat bajek, wyobraźni i kreatywna zabawę. Nowa adaptacja „Akademii Pana Kleksa” w reż. Macieja Kawulskiego to uwspółcześniona wersja klasycznej bajki Brzechwy, pokazująca, że szkoła i edukacja jest dla wszystkich, bez względu na szerokość geograficzną, płeć i kulturowe pochodzenie. W Akademii Pana Kleksa uczyć się będą się dzieci z całego świata. Przesłanie filmu koresponduje z misją Grupy LEGO, która od lat hołduje takim wartościom, jak inkluzywność, różnorodność, edukacja i kreatywność.
Dyrektorka Marketingu na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie Beata Kucejko mówi o współpracy przy powstawaniu nowej ekranizacji „Akademii Pana Kleksa":
– Jesteśmy podekscytowani, że możemy połączyć kultową historię z powieści Jana Brzechwy z klockami LEGO i dotrzeć z głównym przesłaniem filmu do szerokiego grona odbiorców, zarówno tych młodszych, jak i do generacji pamietającej ekranizację powieści z lat 80. Zarówno bajka Brzechwy, jak i zabawa klockami LEGO – zabierają do świata fantazji. Obie pokazują siłę wyobraźni oraz zachęcają do edukacji i rozwijania swoich umiejętności. W uwspółcześnionej adaptacji Akademii Pana Kleksa główną bohaterką jest dziewczynka, Ada Niezgódka, co podkreśla, że w wyborach dzieci ważne są ich pasje i potrzeby, a nie płeć. W naszej strategii staramy się przełamywać krzywdzące i hamujące rozwój dzieci stereotypy. Zabawa klockami LEGO jest uniwersalna, a satysfakcję z tworzenia i odkrywania pokładów własnej kreatywności mamy niezależnie od wieku i płaci, dlatego wierzymy, że razem z dziećmi w kinie na premierze filmu pojawią się także ich rodzice, a nawet dziadkowie.
Od zawsze wiedziałam, że chcę zostać aktorką. Cieszę się, że jestem częścią Akademii Pana Kleksa. Teraz spełniam swoje marzenia! – mówi Antonina Litwiniak, aktorka grająca filmową Adę w Akademii Pana Kleksa.
W obsadzie filmu znaleźli się wybitni aktorzy. W Ambrożego Kleksa wcieli się Tomasz Kot, a Adę Niezgódkę zagra debiutująca na wielkim ekranie Antonina Litwiniak. Scenariusz napisał Krzysztof Gureczny, za produkcję filmu odpowiedzialna jest firma Open Mind Production. Nagrania Kleksa odbywały się w różnych miastach w Polsce oraz w Norwegii.
Premiera przygód Kleksa i jego podopiecznych zapowiedziana jest na 2023 rok.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.