„Złota kolekcja Cartoon Network” w Warner TV
W styczniu 2022 roku Cartoon Network kończy 30 lat. Czy może być lepsza okazja do przypomnienia sobie kultowych kreskówek tej stacji? Widzowie z nostalgią wspominają perypetie Dextera i Dee Dee, Johnny’ego Bravo czy Chojraka. Bohaterowie z dzieciństwa powrócą na ekrany polskich telewizorów w cyklu „Złota kolekcja Cartoon Network” w Warner TV. Zgodnie z hasłem „Rozrywka bez końca”, stacja zaprasza do seansu sentymentalnych produkcji. Emisja już od soboty 1 stycznia.
Kultowe kreskówki Cartoon Network podbiły serca widzów w drugiej połowie lat 90. charakterystyczną kreską animacji i absurdalnymi żartami, które często wpisywały się w czarny humor. Nic dziwnego, że przypadły do gustu zarówno dzieciom, jak i dorosłym: odcinek pilotażowy „Chojrak – tchórzliwy pies” zyskał nominację do Oscara za Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany w 1998 roku. Kreskówka zasłynęła z łączenia strasznych, lecz jednocześnie zabawnych motywów. Twórca animacji, John R. Dilworth, zaczerpnął inspirację z prawdziwej historii pary starszych osób z Nowego Meksyku, która miała psa. Pewnego dnia zauważyli tajemniczą postać, a niedługo potem cała rodzina wraz z psem zniknęła na dobre. Dilworth z właściwą sobie zręcznością przetworzył opowieść z dreszczykiem na absurdalną i wyjątkową kreskówkę.
Autentycznych motywów nie brakuje również w serialu „Johnny Bravo”. Twórca Van Partible chciał sparodiować postać niezbyt mądrego, ale bardzo przystojnego bohatera. Johnny mylił krem czekoladowy z pastą do zębów, a oglądanie telewizyjnego programu z pięknymi kobietami sprawiało, że zapominał o całym świecie. Choć początkowo mężczyźni w ekipie produkcyjnej byli sceptycznie nastawieni do realizacji kreskówki, to żeński zespół wsparł Partible’a, dzięki czemu animacja została powołana do życia. Autor twierdził, że realistyczny element fabuły był tu kluczowy: producentki znały delikwentów nieco zbliżonych do realnych postaci i chętnie oglądały parodię.
„Johnny Bravo” i „Laboratorium Dextera” były pierwszym miejscem pracy różnych animatorów. Wśród nich znalazł się między innymi Seth MacFarlane, który po współpracy z Cartoon Network stworzył jedną z najpopularniejszych animacji dla dorosłych: „Family Guy”. Stacja już w latach 90. wierzyła, że warto szukać obiecujących twórców i uwierzyć w ich kreatywność: w ten sposób „Laboratorium Dextera” stało się pierwszą oryginalną kreskówką Cartoon Network. Podobny kredyt zaufania otrzymał David Feiss, którego stacja poprosiła o stworzenie autorskiego pomysłu na serial. Feiss przedstawił „Krowę i Kurczaka”: animację, którą zaledwie 3 tygodnie wcześniej wymyślił jako wieczorną opowiastkę dla córki, a stała się popularna na całym świecie.
W cyklu „Złota kolekcja Cartoon Network” Warner TV wyemituje jedne z najbardziej popularnych seriali lat 90.: „Johnny Bravo”, „Chojrak – tchórzliwy pies”, „Krowa i Kurczak”, „Jam Łasica”, „Mroczni i źli”, „Mroczne przygody Billy’ego i Mandy”, „Laboratorium Dextera”.
Emisja:
Soboty i niedziele od godziny 6:00.
O Warner TV
Warner TV to kanał emitujący kinowe blockbustery oraz nagradzane i uznane na całym świecie seriale. Czerpie z bogatej tradycji marki Warner Bros. Warner TV to przestrzeń dla dobrych historii. To tu spotykają się fani nowoczesnych produkcji i kinowych klasyków. W każdym miesiącu widzowie mogą liczyć na angażujące cykle tematyczne i wciągające maratony kinowych hitów. W stałej ramówce emitowane są klasyki jak m. in. „Dirty Dancing”, „Zabójcza broń”, „Matrix” czy „Siedem lat w Tybecie” oraz produkcje serialowe, wśród których znajdują się: „4 Blocks”, „Dr Quinn”, „Strażnik Teksasu” czy „Tropiciele”. Kanał jest nadawany w jakości HD. Marka Warner TV należy do WarnerMedia, które jest częścią AT&T Inc. (NYSE:T). Więcej informacji na stronie warnertv.pl.
Biuro prasowe
Plac Trzech Krzyży 10/14
00-499 Warszawa
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres:
PR.Turner.Polska@turner.com
Kateryna Dmytriieva
Marketing & PR
kateryna.dmytriieva@warnermedia.com
+48 512 027 201
Joanna Więckowska
Project Manager | dotrelations
joanna.wieckowska@dotrelations.pl
+48 690 995 770

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.
Problemy społeczne
Otyłość i insulinooporność zwiększają ryzyko rozwoju alzheimera. Do 2050 roku liczba chorych może się podwoić

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) liczba pacjentów chorujących na chorobę Alzheimera będzie wzrastać. Eksperci szacują, że do 2030 roku na całym świecie będzie ich 50–65 mln, a do 2050 roku – nawet dwa razy więcej. Prognozy są alarmujące, dlatego specjaliści zwracają uwagę na konieczność profilaktyki, w tym leczenia otyłości, cukrzycy typu 2 i insulinooporności. Liczne badania potwierdzają, że znacznie zwiększają one ryzyko zachorowania na choroby neurodegeneracyjne.
Media
Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy

Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.