„Złota kolekcja Cartoon Network” w Warner TV
W styczniu 2022 roku Cartoon Network kończy 30 lat. Czy może być lepsza okazja do przypomnienia sobie kultowych kreskówek tej stacji? Widzowie z nostalgią wspominają perypetie Dextera i Dee Dee, Johnny’ego Bravo czy Chojraka. Bohaterowie z dzieciństwa powrócą na ekrany polskich telewizorów w cyklu „Złota kolekcja Cartoon Network” w Warner TV. Zgodnie z hasłem „Rozrywka bez końca”, stacja zaprasza do seansu sentymentalnych produkcji. Emisja już od soboty 1 stycznia.
Kultowe kreskówki Cartoon Network podbiły serca widzów w drugiej połowie lat 90. charakterystyczną kreską animacji i absurdalnymi żartami, które często wpisywały się w czarny humor. Nic dziwnego, że przypadły do gustu zarówno dzieciom, jak i dorosłym: odcinek pilotażowy „Chojrak – tchórzliwy pies” zyskał nominację do Oscara za Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany w 1998 roku. Kreskówka zasłynęła z łączenia strasznych, lecz jednocześnie zabawnych motywów. Twórca animacji, John R. Dilworth, zaczerpnął inspirację z prawdziwej historii pary starszych osób z Nowego Meksyku, która miała psa. Pewnego dnia zauważyli tajemniczą postać, a niedługo potem cała rodzina wraz z psem zniknęła na dobre. Dilworth z właściwą sobie zręcznością przetworzył opowieść z dreszczykiem na absurdalną i wyjątkową kreskówkę.
Autentycznych motywów nie brakuje również w serialu „Johnny Bravo”. Twórca Van Partible chciał sparodiować postać niezbyt mądrego, ale bardzo przystojnego bohatera. Johnny mylił krem czekoladowy z pastą do zębów, a oglądanie telewizyjnego programu z pięknymi kobietami sprawiało, że zapominał o całym świecie. Choć początkowo mężczyźni w ekipie produkcyjnej byli sceptycznie nastawieni do realizacji kreskówki, to żeński zespół wsparł Partible’a, dzięki czemu animacja została powołana do życia. Autor twierdził, że realistyczny element fabuły był tu kluczowy: producentki znały delikwentów nieco zbliżonych do realnych postaci i chętnie oglądały parodię.
„Johnny Bravo” i „Laboratorium Dextera” były pierwszym miejscem pracy różnych animatorów. Wśród nich znalazł się między innymi Seth MacFarlane, który po współpracy z Cartoon Network stworzył jedną z najpopularniejszych animacji dla dorosłych: „Family Guy”. Stacja już w latach 90. wierzyła, że warto szukać obiecujących twórców i uwierzyć w ich kreatywność: w ten sposób „Laboratorium Dextera” stało się pierwszą oryginalną kreskówką Cartoon Network. Podobny kredyt zaufania otrzymał David Feiss, którego stacja poprosiła o stworzenie autorskiego pomysłu na serial. Feiss przedstawił „Krowę i Kurczaka”: animację, którą zaledwie 3 tygodnie wcześniej wymyślił jako wieczorną opowiastkę dla córki, a stała się popularna na całym świecie.
W cyklu „Złota kolekcja Cartoon Network” Warner TV wyemituje jedne z najbardziej popularnych seriali lat 90.: „Johnny Bravo”, „Chojrak – tchórzliwy pies”, „Krowa i Kurczak”, „Jam Łasica”, „Mroczni i źli”, „Mroczne przygody Billy’ego i Mandy”, „Laboratorium Dextera”.
Emisja:
Soboty i niedziele od godziny 6:00.
O Warner TV
Warner TV to kanał emitujący kinowe blockbustery oraz nagradzane i uznane na całym świecie seriale. Czerpie z bogatej tradycji marki Warner Bros. Warner TV to przestrzeń dla dobrych historii. To tu spotykają się fani nowoczesnych produkcji i kinowych klasyków. W każdym miesiącu widzowie mogą liczyć na angażujące cykle tematyczne i wciągające maratony kinowych hitów. W stałej ramówce emitowane są klasyki jak m. in. „Dirty Dancing”, „Zabójcza broń”, „Matrix” czy „Siedem lat w Tybecie” oraz produkcje serialowe, wśród których znajdują się: „4 Blocks”, „Dr Quinn”, „Strażnik Teksasu” czy „Tropiciele”. Kanał jest nadawany w jakości HD. Marka Warner TV należy do WarnerMedia, które jest częścią AT&T Inc. (NYSE:T). Więcej informacji na stronie warnertv.pl.
Biuro prasowe
Plac Trzech Krzyży 10/14
00-499 Warszawa
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres:
PR.Turner.Polska@turner.com
Kateryna Dmytriieva
Marketing & PR
kateryna.dmytriieva@warnermedia.com
+48 512 027 201
Joanna Więckowska
Project Manager | dotrelations
joanna.wieckowska@dotrelations.pl
+48 690 995 770

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.