Komunikaty PR

„Złota kolekcja Cartoon Network” w Warner TV

2021-12-29  |  11:00
Biuro prasowe

W styczniu 2022 roku Cartoon Network kończy 30 lat. Czy może być lepsza okazja do przypomnienia sobie kultowych kreskówek tej stacji? Widzowie z nostalgią wspominają perypetie Dextera i Dee Dee, Johnny’ego Bravo czy Chojraka. Bohaterowie z dzieciństwa powrócą na ekrany polskich telewizorów w cyklu „Złota kolekcja Cartoon Network” w Warner TV. Zgodnie z hasłem „Rozrywka bez końca”, stacja zaprasza do seansu sentymentalnych produkcji. Emisja już od soboty 1 stycznia.

Kultowe kreskówki Cartoon Network podbiły serca widzów w drugiej połowie lat 90. charakterystyczną kreską animacji i absurdalnymi żartami, które często wpisywały się w czarny humor. Nic dziwnego, że przypadły do gustu zarówno dzieciom, jak i dorosłym: odcinek pilotażowy „Chojrak – tchórzliwy pies” zyskał nominację do Oscara za Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany w 1998 roku. Kreskówka zasłynęła z łączenia strasznych, lecz jednocześnie zabawnych motywów. Twórca animacji, John R. Dilworth, zaczerpnął inspirację z prawdziwej historii pary starszych osób z Nowego Meksyku, która miała psa. Pewnego dnia zauważyli tajemniczą postać, a niedługo potem cała rodzina wraz z psem zniknęła na dobre. Dilworth z właściwą sobie zręcznością przetworzył opowieść z dreszczykiem na absurdalną i wyjątkową kreskówkę.

Autentycznych motywów nie brakuje również w serialu „Johnny Bravo”. Twórca Van Partible chciał sparodiować postać niezbyt mądrego, ale bardzo przystojnego bohatera. Johnny mylił krem czekoladowy z pastą do zębów, a oglądanie telewizyjnego programu z pięknymi kobietami sprawiało, że zapominał o całym świecie. Choć początkowo mężczyźni w ekipie produkcyjnej byli sceptycznie nastawieni do realizacji kreskówki, to żeński zespół wsparł Partible’a, dzięki czemu animacja została powołana do życia. Autor twierdził, że realistyczny element fabuły był tu kluczowy: producentki znały delikwentów nieco zbliżonych do realnych postaci i chętnie oglądały parodię.

„Johnny Bravo” i „Laboratorium Dextera” były pierwszym miejscem pracy różnych animatorów. Wśród nich znalazł się między innymi Seth MacFarlane, który po współpracy z Cartoon Network stworzył jedną z najpopularniejszych animacji dla dorosłych: „Family Guy”. Stacja już w latach 90. wierzyła, że warto szukać obiecujących twórców i uwierzyć w ich kreatywność: w ten sposób „Laboratorium Dextera” stało się pierwszą oryginalną kreskówką Cartoon Network. Podobny kredyt zaufania otrzymał David Feiss, którego stacja poprosiła o stworzenie autorskiego pomysłu na serial. Feiss przedstawił „Krowę i Kurczaka”: animację, którą zaledwie 3 tygodnie wcześniej wymyślił jako wieczorną opowiastkę dla córki, a stała się popularna na całym świecie.

W cyklu „Złota kolekcja Cartoon Network” Warner TV wyemituje jedne z najbardziej popularnych seriali lat 90.: „Johnny Bravo”, „Chojrak – tchórzliwy pies”, „Krowa i Kurczak”, „Jam Łasica”, „Mroczni i źli”, „Mroczne przygody Billy’ego i Mandy”, „Laboratorium Dextera”.

 

Emisja:

Soboty i niedziele od godziny 6:00.

 

O Warner TV

Warner TV to kanał emitujący kinowe blockbustery oraz nagradzane i uznane na całym świecie seriale. Czerpie z bogatej tradycji marki Warner Bros. Warner TV to przestrzeń dla dobrych historii. To tu spotykają się fani nowoczesnych produkcji i kinowych klasyków. W każdym miesiącu widzowie mogą liczyć na angażujące cykle tematyczne i wciągające maratony kinowych hitów. W stałej ramówce emitowane są klasyki jak m. in. „Dirty Dancing”, „Zabójcza broń”, „Matrix” czy „Siedem lat w Tybecie” oraz produkcje serialowe, wśród których znajdują się: „4 Blocks”, „Dr Quinn”, „Strażnik Teksasu” czy „Tropiciele”. Kanał jest nadawany w jakości HD. Marka Warner TV należy do WarnerMedia, które jest częścią AT&T Inc. (NYSE:T). Więcej informacji na stronie warnertv.pl. 

 

Biuro prasowe

Plac Trzech Krzyży 10/14

00-499 Warszawa

 

Wszelkie pytania prosimy kierować na adres:

PR.Turner.Polska@turner.com

 

Kateryna Dmytriieva

Marketing & PR

kateryna.dmytriieva@warnermedia.com 

+48 512 027 201

 

Joanna Więckowska

Project Manager | dotrelations

joanna.wieckowska@dotrelations.pl

+48 690 995 770

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.