Zremasterowany Monty Python za darmo online na ARTE.TV!
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Zremasterowany hit kina europejskiego: „A teraz coś z zupełnie innej beczki” legendarnej grupy Monty Pythona jest dostępny za darmo na platformie VOD ARTE.tv: https://www.arte.tv/pl/. W ramach cyklu ArteKino Classics widzowie mogą obejrzeć także filmy Felliniego, Hanekego, Kusturicy, debiut kinowy Liv Ulmann i dzieła wielu innych znanych twórców. Są dostępne z napisami w 6 językach.
ArteKino Classics to projekt, w ramach którego ARTE.tv pokazuje klasyki kina europejskiego oraz inne ważne filmy, które wyróżniały się swoim spojrzeniem na świat i wpłynęły na światową kinematografię. Wpisuje się w to także twórczość komediowa grypy Monty Pythona, będąca wyśmienitym połączeniem czarnego humoru, bezsensu i absurdu.
Kto wygra konkurs o tytuł „kretyna roku”? Odpowiedź na to pytanie oraz inne ciekawostki dotyczące „Latającego Cyrku Monty Pythona” - kultowego serialu BBC - przedstawia film „A teraz coś z zupełnie innej beczki”, w którym Graham Chapman, John Cleese, Terry Gilliam, Eric Idle, Terry Jones i Michael Palin wcielili się ponownie w swoje najpopularniejsze role i nagrali na nowo serialowe skecze z 1971 roku. Zobaczymy więc słynny „skecz z papugą” i „piosenkę drwala”, a wśród znanych postaci pojawia się m.in. widzący wszystko podwójnie alpinista, wuefista przygotowujących swoich uczniów do walk ulicznych z napastnikami uzbrojonymi w owoce, niemowlęta porywające bezbronnych przechodniów czy znaki drogowe atakujące pieszych. Skecze są połączone animacjami, które stworzył Terry Gilliam i należą one do najpiękniejszych i najsłynniejszych animacji artysty. Film jest dostępny do 1 czerwca pod linkiem https://www.arte.tv/pl/videos/047057-000-A/monty-python-a-teraz-cos-z-zupelnie-innej-beczki-1971/
Innym dziełem, które można zobaczyć w cyklu ArteKino Classics jest „La Strada” Federico Felliniego, który opowiada w neorealistycznym stylu historię pary artystów cyrkowych żyjących na marginesie społecznym, „Benny's Video” Michaela Hanekego - wybitny dramat psychologiczny o samotności i izolacji nastolatka, „Czy pamiętasz Dolly Bell?” - debiut filmowy Emira Kusturicy, gdzie zawarł wspomnienia swej buntowniczej młodości w czasach komunistycznych, albański film „Śmierć konia” w reżyserii Saimira Kumbaro, który pokazuje absurdalną i opresyjną politykę władz komunistycznych, czy także niemiecki „Solo Sunny” Konrada Wolfa, który kreśli wspaniały portret wokalistki występującej w małych prowincjonalnych klubach, a która marzy o byciu gwiazdą. Jest już dostępny także szwajcarski „Derborence” Francisa Reussera, oparty na powieści nominowanego do Nagrody Nobla Charlesa F. Ramuza. Opowiada historię tragicznej miłości Thérèse’y i Antoine'a, który udaje się w góry, by znaleźć świeże pastwiska dla krów. Osunięcie się ziemi zabija ludzi i zwierzęta. Wydaje się, że Antoine nie przeżył, ale nagle wraca do domu...
Nie zabraknie też kina kobiecego. Gwiazda czeskiego filmu, Věra Chytilová w swoim pierwszym długometrażowym obrazie „O czymś innym” łączy fikcyjną i prawdziwą historię dwóch kobiet – gimnastyczki i złotej medalistki Evy Bosákovej oraz gospodyni domowej. Prawdziwą perełką jest odkryty na nowo w norweskim archiwum filmowym i po raz pierwszy dostępny w całej Europie dzięki ArteKino Classics debiut kinowy Liv Ullmann z 1959 roku. „Krnąbrne dziewczę” to ekscytująco piękny obraz, nakręcony przez norweską reżyserkę Edith Carlmar. Liv Ullmann gra upartą Gerd, która nie przejmuje się konwenansami, a film radykalnie i bez sentymentów przedstawia różnice klasowe, o które rozbija się młoda miłość.
ArteKino Classics to nowe spojrzenie na europejskie dziedzictwo filmowe. W ciągu 3 miesięcy ARTE.tv pokaże około 20 filmów z prawie 20 państw Europy. Należą one do kanonu filmowego krajów, w których powstały, i wyznaczają nowe standardy światowej kinematografii. Selekcja odbyła się w ścisłej współpracy ze Stowarzyszeniem Filmotek Europejskich (ACE), wszystkie filmy są świeżo odrestaurowane, a jedną trzecią nakręciły reżyserki. Kolejne premiery w cyklu ArteKino Classics będą się pojawiać cyklicznie w najbliższych tygodniach pod linkiem https://www.arte.tv/pl/videos/RC-022258/artekino-classics/
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.