Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022 wyłonieni.
Be Communications S.C.
Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska|becomms.pl| |a.litwinska|becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl
W środę, 22 czerwca w Fabryce Norblina odbył się Finał 9. edycji Papaya Young Creators. Podczas finału ogłoszono zwycięzców i zwyciężczynie konkursu dla młodych talentów filmowych. Jury tegorocznej edycji przyznało 10 nagród, 1 wyróżnienie oraz 4 nagrody specjalne. Poznajcie laureatów i laureatki tegorocznych kategorii: Music Stories, Branded Stories, TikTok Branded Stories, TikTok Unique Stories i Audio Stories by Audioteka x Papaya.Rocks.
Finałowa Gala odbyła się w inspirujących wnętrzach Fabryki Norblina na warszawskiej Woli i była zwieńczeniem kilkumiesięcznej pracy młodych adeptów sztuki filmowej – uczestników i uczestniczek konkursu Papaya Young Creators. W ramach konkursu powstały filmy reklamowe dla marek (AGH, Amica, DPD, Modivo, Onet, Philips, Play, Porsche, Żabka), TikToki, teledyski oraz koncepcje i scenariusze audioseriali.
Na uczestników wydarzenia, poza pokazami zwycięskich filmów w sercu wydarzenia – kinie KinoGram, czekał szereg innych atrakcji, jak Speakers Spotlight na scenie strefy FoodTown, afterparty w przestrzeni Art Box Experience i FoodTown oraz Silent Disco powered by TikTok.
Nagrodę za najlepszy film w kategorii Branded Stories zdobyła Rosie May Bird Smith za film „Herd Immunity” przygotowany dla Onetu. Ten sam obraz zapewnił również laureatce z Londynu nagrodę za najlepszą reżyserię. Najwięcej wyróżnień i nagród, bo aż cztery, ma jednak na koncie Hubert Patynowski. Jego teledysk „Gold Shit” do utworu „Barbara” zespołu Jansky zdobył tytuł najlepszego filmu w kategorii Music Stories, nagrodę za najlepszy pomysł oraz dwie nagrody specjalne. Utwór zespołu Jansky był zresztą inspiracją do stworzenia również innej nagrodzonej pracy. Klip pt. „Wieki” w reżyserii Joanny Różniak zdobył nagrodę za najlepszy montaż dla Aleksandry Kasprowicz.
W debiutujących w tym roku kategoriach TikToka główne nagrody otrzymały filmy z ważnymi, uniwersalnymi przesłaniami. W kategorii TikTok Branded Stories wygrał film pt. „Śpiąca” dla kampanii społecznej Onetu #nieczekam107lat autorstwa Anny Ryń i Moniki Dróżdż, a w kategorii TikTok Unique Stories nagrodę przyznano Kacprowi Potępskiemu za produkcję „Inność, indywidualność, różnorodność”.
W kategorii Audio Stories by Audioteka x Papaya Rocks wyróżnione zostały dwa scenariusze. Nagrodę za najlepszy pomysł odebrał Adrian Dulnik za scenariusz pt. „Detektyw Szarada i Śmietanka Towarzyska RP”, zaś wyróżnienie powędrowało do Hanki Dziubińskiej-Kopki za „Sprawę Rusałki”. Co więcej, dla autorów obu tych pomysłów nagrody oznaczają rozpoczęcie dalszej współpracy z Audioteką.
W tym roku wyłoniono również New Production Talent. Ten tytuł przypadł Marii Wolnej i Dobromirowi Czerskiemu za obraz „Latynoska telenowela” dla DPD w reżyserii Anny Drozdek. Przyznano ponadto kilka nagród specjalnych. Poza wspomnianymi wcześniej nagrodami dla Huberta Patynowskiego, które otrzymał solo (od MAKonLine) oraz w duecie z Hasenienem Douserym (od Heliografu), specjalne wyróżnienia przyznały Panavision – dla Bena Holta za zdjęcia do „Soboty rano” w reżyserii Hanny Pikulskiej dla Żabki oraz ATM System – dla Bartłomieja Jakubiaka za zrealizowany dla AGH film „Istotny błąd”. Ta ostatnia produkcja zapewniła również wygraną w kategorii najlepsza scenografia – uhonorowano Aleksandrę Kostulską i Kamilę Bukańską.
Pełną listę laureatów znajdziecie na www.papayayoungcreators.com.
Tegoroczna edycja Papaya Young Creators była wyjątkowa. Stanowiła podsumowanie programu, który funkcjonował od prawie dekady. Dziś formuła inicjatywy skierowanej do młodych kreatywnych wymaga przedefiniowania dlatego w takiej odsłonie gala odbywa się po raz ostatni.
***
Papaya Young Creators jest inicjatywą Papaya Films, największego domu produkcyjnego w Polsce, który od 2006 roku przyczynia się do transformacji branży filmowej, reklamowej i medialnej. Papaya Films współpracuje z najlepszymi w branży, tworząc autentyczne i pełne energii historie, które mają znaczenie. Swoje biura ma w Warszawie, Londynie, Lizbonie i Nowym Jorku.
Papaya Young Creators, pierwotnie znany pod nazwą Papaya Young Directors to program mentoringowy i konkurs skierowany do młodych twórców sztuki audiowizualnej. Swoją inaugurację miał 9 lat temu i od tego czasu pomógł setkom młodych ludzi zaistnieć w branży filmowej.
Fabryka Norblina, należąca do Grupy Capital Park, to wielofunkcyjny kompleks w sercu warszawskiej Woli. Po wieloletnim procesie rewitalizacji dawnych zakładów Norblin, Bracia Buch i T. Werner ponownie otworzył się na miasto zachwycając historyczną zabudową, w którą wkomponowana została nowoczesna architektura. Dla gości Fabryki Norblina dostępne są koncepty kulturalne, rozrywkowe i gastronomiczne, w tym m.in.: butikowe kino KinoGram, ekologiczny targ – BioBazar, największa w stolicy strefa gastronomiczna Food Town, Piano Bar z muzyką na żywo w jednym z najstarszych budynków kompleksu, Muzeum Fabryki Norblina, przestrzeń immersyjna Art Box Experience, Apple Muzeum Polska oraz sklepy i lokale handlowo-usługowe.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”
Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.