Komunikaty PR

Życie wybitnej artystki Hilmy af Klint w filmie Lasse Hallströma

2022-11-16  |  08:00

Hilma af Klint to jedna z najbardziej znanych europejskich artystek pierwszej połowy XX wieku, która sławę i uznanie zyskała jednak dopiero po swojej śmierci. Dziś jest ikoną feminizmu, a dzieła ‘matki abstrakcji’ są znane na całym świecie. Fascynujące losy szwedzkiej artystki zainspirowały znanego reżysera Lasse Hallströma (‘Czekolada’, ‘Co gryzie Gilberta Grape’a’) do stworzenia filmu skupiającego się na życiu kobiety, która artystycznie wyprzedziła swoją epokę. Ta historia była dla niego tak ważna, że stała się dziełem rodzinnym – w roli Hilmy w różnym wieku obsadził bowiem swoją żonę i córkę. Premiera oryginalnej produkcji Viaplay odbędzie się już 18 listopada wyłącznie na platformie streamingowej Viaplay.

 

Kim była Hilma af Klint?

Produkcja opowiada o życiu jednej z najbardziej uznanych artystek tworzących w pierwszej połowie XX wieku. Hilma af Klint (1862-1944) wyprzedziła swoją epokę, tworząc jedne z pierwszych dzieł sztuki abstrakcyjnej na długo przed choćby Kandinskym i innymi pionierami tego nurtu w sztuce. Malując barwne arcydzieła, przełamywała ówczesne artystyczne konwenanse.  Tak samo postępowała ze stereotypami społecznymi, dzięki czemu po śmierci została uznana za ikonę feminizmu. Jako jedna z pierwszych kobiet studiowała na Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych. Miała niezwykle szerokie granice artystycznej percepcji, na co mogła mieć wpływ jej działalność w roli medium i zainteresowanie spirytyzmem, pogłębione najprawdopodobniej po tragedii związanej ze śmiercią jej siostry, którą przeżyła jako osiemnastoletnia dziewczyna.

‘Hilma’ pokazuje również w jaki sposób popularne w tamtych czasach praktykowanie spirytyzmu wpływało na życie artystyczne ówczesnych twórców. Wspólnie z członkiniami stowarzyszenia ‘The Five’ stosowały metodę pisania automatycznego i to na kilka dekad przed twórcami psychoanalizy! Hilma af Klint to niepokorna postać, którą zarówno za życia jak i po śmierci trudno ubrać w jakiekolwiek ramy. Zmarła jako bezdzietna panna, a stworzone przez siebie prace przekazała siostrzeńcowi, który zgodnie z zapisem testamentu mógł wystawić je publicznie dopiero 20 lat po jej śmierci.

Produkcja rodzinna

Fascynująca postać Hilmy af Klint skłoniła Lasse Hallströma (‘Czekolada’, ‘Co gryzie Gilberta Grape’a) do oddania jej hołdu w formie pierwszego filmu w całości poświęconemu jej postaci. W filmie rolę Hilmy odgrywają dwie najważniejsze kobiety w życiu reżysera – jego żona Lena Olin i córka pary, Tora Hallström.

- Jestem wdzięczna za możliwość zagrania niezwykle barwnej postaci Hilmy af Klint. Wiele wątków z jej prywatnego życia nadal pozostaje tajemnicą, ale wiemy na pewno, że charakteryzowała ją ogromna ciekawość świata, zaskakujące poczucie humoru, oraz to jak niezwykle złożoną osobą była. Szansa wcielenia się w jej postać była dużym wyzwaniem, ale przede wszystkim dała mi ogromną satysfakcję – komentuje Tora Hallström, córka Lasse Hallström’a.

Wszystkie osoby, które były zaangażowane w tworzenie tego filmu wykazały się ogromną pasją do tego projektu. Cieszę się, że mogłam pracować na planie z Lasse i naszą córką – Torą. Jestem niezwykle dumna z tego dzieła i nie mogę się doczekać, aż historia ‘Hilmy’ zostanie zaprezentowana większej publiczności. – powiedziała Lena Olin.

Za produkcję ‘Hilmy’ odpowiadają Helena Danielsson (‘Call Girl’), Lasse Hallström i Sigurjon Sighvatsson (‘Bracia’, ‘Elita Zabójców’). Film został wyprodukowany przez Viaplay Studios Sweden, a producentem wykonawczym z ramienia Viaplay Group jest Josephine Genetay.

Film będzie miał swoją premierę 18 listopada. ‘Hilma’ będzie dostępna wyłącznie za pośrednictwem platformy streamingowej Viaplay.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski! Biuro prasowe
2024-10-16 | 01:00

Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!

Popularna marka L.O.L. Surprise™ należąca do firmy MGA Entertainment ogłosiła światową premierę filmu The Skate Dance Movie, która miała miejsce 3 października na
Film ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
2024-10-15 | 14:00

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI

ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI, GDZIE TRWA ANIMARKT STOP MOTION FORUM 2024   Przyjechali z różnych stron świata, by uczyć się
Film „Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
2024-09-28 | 10:00

„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!

Ukochany serial widzów Romance TV, „Górski lekarz”, wraca na antenę z najnowszym, 17 sezonem! Od wtorku 15 października, fani Martina Grubera będą mogli śledzić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.