FILMOWE OBLICZA MODY. FASHION FILM FESTIVAL JUŻ W CZWARTEK
FILMOWE OBLICZA MODY. FASHION FILM FESTIVAL JUŻ W CZWARTEK
Nastrojowe intymne opowieści o inspiracjach i pasji, ale też dynamiczne, energetyczne niczym klubowy teledysk, prezentacje kolekcji. Już w czwartek, 16 listopada, w Akademickim Centrum Designu dzięki Fashion Film Festival łódzka publiczność przekona się, jak efektownie i na wiele różnych sposobów krzyżują się drogi mody i filmu. Początek pokazów o g.18.00. Wstęp wolny.
Fashion Film Festival to jedno z wydarzeń otwierających trzydniowe święto młodej mody, jakim jest Łódź Young Fashion 2023. Przegląd zaprezentuje produkcje, które są nie tyle reklamą kolekcji, co artystycznym połączeniem dwóch światów – mody i filmu.
Filmy modowe stają się coraz bardziej popularne, chociażby dlatego, że marki i projektanci dostrzegli potrzebę zabiegania o uwagę w cyfrowym świecie. Ponadto, w okresie pandemii były one świetną alternatywą dla tradycyjnych pokazów. Nie chodzi jedynie o aspekt biznesowy i praktyczny – ta forma prezentacji daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje, budzi emocje i prowokuje do zderzenia projektantów z nowym obszarem twórczości. Dlatego Fashion Film Festiwal od trzech lat stanowi ważny punkt programu Łódź Young Fashion.
W tym roku FFF ma charakter przeglądu. Za jego program odpowiada kurator – Mikołaj Komar, redaktor naczelny i wydawca magazynu „K MAG”.
– Prezentujemy filmy przykuwające uwagę tematyką, oryginalnością czy ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Opowiadające interesującą historię, ale też pomagające prześledzić najciekawsze zjawiska w dziedzinie filmu modowego i to, w jaki sposób filmowe medium daje możliwość nowego spojrzenia na autorskie kolekcje – podkreśla Mikołaj Komar.
Publiczność FFF zobaczy 20 krótkich form filmowych, zrealizowanych głównie przez polskich twórców, nie zabraknie również filmów nadesłanych przez artystów zagranicznych oraz filmów prezentowanych w tym samym czasie w ramach Fashionclash Maastricht.
Pokazy FFF odbędą się 16 listopada w Akademickim Centrum Designu (ul. Księży Młyn 13/15). Prezentacje podzielone są na dwa bloki – pierwszy z nich rozpocznie się o g. 18.00, kolejny o 19.30. Program znaleźć można na stronie www.lodzyoungfashion.com.
Organizatorami Łódź Young Fashion są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym wydarzenia jest Miasto Łódź, partnerem – Łódzkie Centrum Wydarzeń.
![Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1911953355,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone!
![Miejski szyk czy sportowa elegancja?](/files/_uploaded/glownekonf_974810703,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Miejski szyk czy sportowa elegancja?
![Ślubna pamiątka dla Młodej Pary - czym kierować się przy wyborze?](/files/_uploaded/glownekonf_1350667774,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ślubna pamiątka dla Młodej Pary - czym kierować się przy wyborze?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto-tam,w_274,_small.jpg)
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.
Nauka
Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie
![](/files/1922771799/sankowski--ai-nieplodnosc-foto,w_133,r_png,_small.png)
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](/files/1922771799/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.