Komunikaty PR

Fit Cake i Fundacja Miś w Fartuchu stworzyły specjalny baton dla cukrzyków

2021-07-16  |  01:00
Biuro prasowe

Fundacja Miś w Fartuchu i sieć franczyzowych kawiarni Fit Cake rozdawały w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku słodkie batony dzieciom chorym na cukrzycę. Tak zainaugurowały współpracę, która ma na celu promocję zdrowej diety - bez cukru.

Na tę okazję Fit Cake, wywodząca się z Białegostoku ogólnopolska sieć NieCukierni wyprodukowała specjalny fit baton dla cukrzyków o nazwie “Czekoladowy Miś”. Bez żadnych konsekwencji i z lubością raczyli się nim w ostatnim tygodniu mali, hospitalizowani diabetycy. Słodycze zostały zatwierdzone i dopuszczone przez personel medyczny, ponieważ nie mają negatywnego wpływu na zdrowie pacjentów.

Gdy 9-latek dowiaduje się, że koniec ze słodyczami

Wiele lat temu pacjentem tego samego oddziału był Michał Szczesiul, dziś prezes Fundacji Miś w Fartuchu i student medycyny.

Rozpoznano u mnie cukrzycę i myślałem, że to koniec ze słodyczami. Na zawsze. Była to straszna perspektywa dla 9 latka - opowiada. -  Dlatego jestem tak bardzo dumny z "Czekoladowego Misia", którego udało się nam wspólnie z Fit Cake stworzyć, a radość dzieci, którym je wręczaliśmy była największą nagrodą. Wiem co czują, wiem, jak im smakuje!

 

Sieć deklaruje jeszcze, że 5 proc. ze sprzedaży wszystkich batonów w Fit Cake Białystok zasili konto Fundacji i przeznaczone będzie na wsparcie dzieci z cukrzycą. Uznawana jest ona za chorobę cywilizacyjną. Nazywa się ją nawet epidemią XXI wieku. Według danych ze strony www.pacjent.gov.pl co 11 dorosły w Polsce cierpi na cukrzycę. Naszym kraj znajduje się też w czołówce pod względem liczby dzieci chorujących na cukrzycę typu 1.

Bezpieczny “Czekoladowy Miś”

Naszym sloganem reklamowym jest “No sugar, no problem” i to prawda, o której jesteśmy głęboko przekonani - mówi Ewelina Choińska, współwłaścicielka marki Fit Cake. - Ale w szpitalu widziałam, że brak słodyczy dla wielu dzieci jest jednak dużym problemem, niezaspokojoną tęsknotą. Cieszymy się, że razem z Fundacją znaleźliśmy dobre rozwiązanie. Skład batonów “Czekoladowy Miś” jest przemyślany i zbilansowany. Dominantą jest czerwona fasola, mająca zbawienny wpływ na poziom glukozy we krwi. Posłodziliśmy je “bezpiecznym” erytrolem. Wzbogacone zostały także o dodatkowe wartości, tj. wymiennik węglowodanowy oraz białkowo-tłuszczowy. To bardzo istotne informacje dla osób przyjmujących insulinę. To pełnowartościowy posiłek, który nie powoduje nie tzw. skoku glikemicznego. 

Fit Cake współpracuje także, z innymi organizacjami wspierającymi diabetyków w całej Polsce: m.in. w Warszawie, Rzeszowie, Poznaniu.

Dalsze plany antycukrzycowej koalicji

Z racji tego, że sieć wywodzi się w Białegostoku najwięcej działań odbywa się na Podlasiu. We wrześniu ubiegłego roku sieć obsługiwała piknik sportowy w podbiałostockich Sochoniach dla dzieci chorych na cukrzycę, podopiecznych Fundacji “3mam cukry”. Mamy zrobiły wówczas eksperyment.  Mierzyły dzieciom cukier po spożyciu tortu rafaello od Fit Cake.

Poziom glukozy był na odpowiednim poziomie, a małym sportowcom nie brakowało paliwa do dalszych zabaw - dodaje Rafał Kościuk. - Pokazuje to, że cukrzycy nie muszą być skazani za rezygnację ze słodyczy. Staramy się ich o tym przekonywać różnymi sposobami. Na przykład organizując warsztaty rodzinne z przygotowywania łakoci bez cukrów prostych, robiąc paczki na święta.

Jednym z kolejnych działań antycukrowej koalicji będzie zorganizowanie przez Fundację Miś w Fartuchu panelu dyskusyjnego online z okazji Światowego Dnia Cukrzycy, w którym na temat choroby wypowiedzą się znane medyczne autorytety. Podpowiedzą, jak sobie radzić z tą przypadłością, tak aby życie nie traciło smaku.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.