Komunikaty PR

Fit Cake i Fundacja Miś w Fartuchu stworzyły specjalny baton dla cukrzyków

2021-07-16  |  01:00
Biuro prasowe

Fundacja Miś w Fartuchu i sieć franczyzowych kawiarni Fit Cake rozdawały w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku słodkie batony dzieciom chorym na cukrzycę. Tak zainaugurowały współpracę, która ma na celu promocję zdrowej diety - bez cukru.

Na tę okazję Fit Cake, wywodząca się z Białegostoku ogólnopolska sieć NieCukierni wyprodukowała specjalny fit baton dla cukrzyków o nazwie “Czekoladowy Miś”. Bez żadnych konsekwencji i z lubością raczyli się nim w ostatnim tygodniu mali, hospitalizowani diabetycy. Słodycze zostały zatwierdzone i dopuszczone przez personel medyczny, ponieważ nie mają negatywnego wpływu na zdrowie pacjentów.

Gdy 9-latek dowiaduje się, że koniec ze słodyczami

Wiele lat temu pacjentem tego samego oddziału był Michał Szczesiul, dziś prezes Fundacji Miś w Fartuchu i student medycyny.

Rozpoznano u mnie cukrzycę i myślałem, że to koniec ze słodyczami. Na zawsze. Była to straszna perspektywa dla 9 latka - opowiada. -  Dlatego jestem tak bardzo dumny z "Czekoladowego Misia", którego udało się nam wspólnie z Fit Cake stworzyć, a radość dzieci, którym je wręczaliśmy była największą nagrodą. Wiem co czują, wiem, jak im smakuje!

 

Sieć deklaruje jeszcze, że 5 proc. ze sprzedaży wszystkich batonów w Fit Cake Białystok zasili konto Fundacji i przeznaczone będzie na wsparcie dzieci z cukrzycą. Uznawana jest ona za chorobę cywilizacyjną. Nazywa się ją nawet epidemią XXI wieku. Według danych ze strony www.pacjent.gov.pl co 11 dorosły w Polsce cierpi na cukrzycę. Naszym kraj znajduje się też w czołówce pod względem liczby dzieci chorujących na cukrzycę typu 1.

Bezpieczny “Czekoladowy Miś”

Naszym sloganem reklamowym jest “No sugar, no problem” i to prawda, o której jesteśmy głęboko przekonani - mówi Ewelina Choińska, współwłaścicielka marki Fit Cake. - Ale w szpitalu widziałam, że brak słodyczy dla wielu dzieci jest jednak dużym problemem, niezaspokojoną tęsknotą. Cieszymy się, że razem z Fundacją znaleźliśmy dobre rozwiązanie. Skład batonów “Czekoladowy Miś” jest przemyślany i zbilansowany. Dominantą jest czerwona fasola, mająca zbawienny wpływ na poziom glukozy we krwi. Posłodziliśmy je “bezpiecznym” erytrolem. Wzbogacone zostały także o dodatkowe wartości, tj. wymiennik węglowodanowy oraz białkowo-tłuszczowy. To bardzo istotne informacje dla osób przyjmujących insulinę. To pełnowartościowy posiłek, który nie powoduje nie tzw. skoku glikemicznego. 

Fit Cake współpracuje także, z innymi organizacjami wspierającymi diabetyków w całej Polsce: m.in. w Warszawie, Rzeszowie, Poznaniu.

Dalsze plany antycukrzycowej koalicji

Z racji tego, że sieć wywodzi się w Białegostoku najwięcej działań odbywa się na Podlasiu. We wrześniu ubiegłego roku sieć obsługiwała piknik sportowy w podbiałostockich Sochoniach dla dzieci chorych na cukrzycę, podopiecznych Fundacji “3mam cukry”. Mamy zrobiły wówczas eksperyment.  Mierzyły dzieciom cukier po spożyciu tortu rafaello od Fit Cake.

Poziom glukozy był na odpowiednim poziomie, a małym sportowcom nie brakowało paliwa do dalszych zabaw - dodaje Rafał Kościuk. - Pokazuje to, że cukrzycy nie muszą być skazani za rezygnację ze słodyczy. Staramy się ich o tym przekonywać różnymi sposobami. Na przykład organizując warsztaty rodzinne z przygotowywania łakoci bez cukrów prostych, robiąc paczki na święta.

Jednym z kolejnych działań antycukrowej koalicji będzie zorganizowanie przez Fundację Miś w Fartuchu panelu dyskusyjnego online z okazji Światowego Dnia Cukrzycy, w którym na temat choroby wypowiedzą się znane medyczne autorytety. Podpowiedzą, jak sobie radzić z tą przypadłością, tak aby życie nie traciło smaku.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.