Komunikaty PR

Gdańskie Młode Miasto żyje przez cały rok

2021-11-25  |  09:06
Biuro prasowe

 

Zdjęcia:

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AF3URUfTk2wICyI&cid=388FA6A44D9EAF4E&id=388FA6A44D9EAF4E%21108591&parId=388FA6A44D9EAF4E%2192396&o=OneUp

https://onedrive.live.com/?authkey=%21ANiP44OpIuNv8lY&id=388FA6A44D9EAF4E%21125055&cid=388FA6A44D9EAF4E

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AKANWakOBUO0b8A&id=388FA6A44D9EAF4E%2192399&cid=388FA6A44D9EAF4E (autor: Dawid Linkowski)

Po raz pierwszy kluby zlokalizowane na Młodym Mieście nie zawieszają działalności w okresie jesienno-zimowym. Wiele z nich zdecydowało się otworzyć zupełnie nowe przestrzenie, dzięki którym mieszkańcy i turyści mogą korzystać ze stoczniowych atrakcji przez cały rok.

Te wysoko cenione i cieszące się doskonałą frekwencją miejsca są ważnymi punktami na mapie Młodego Miasta, które kojarzy się z energią, muzyką, dobrym jedzeniem i zabawą, dlatego wspólnie z najpopularniejszymi klubami szukaliśmy rozwiązań, pozwalających rozszerzyć ich działalność poza sezon letni - mówi Aleksandra Pagacz, managerka ds. marketingu Stoczni Centrum Gdańsk. Od ubiegłego roku działa już W4 Squad, a popularna 100cznia od tego roku uruchomiła swoją galerię Layup i klub Inside – dodaje.

100cznia:inside  

Gdańska 100cznia, słynąca ze swojego industrialnego charakteru, streetfoodowej kuchni z całego świata, miejsc spotkań, dyskusji i rozrywki, uruchomiła projekt 100cznia:inside, przenosząc się do świeżo odrestaurowanej hali. Miejsce to przeszło gruntowny remont, co pozwoli stoczni działać przez cały rok. Klub otrzymał nowy parkiet, nagłośnienie, oświetlenie, bar oraz miejsca siedzące. Nie zabrakło również nowego, zimowego menu.

Ulica Elektryków

Liczne miejsca rozrywki działają również na popularnej ulicy Elektryków, którego muzycznym sercem jest klub B90, regularnie goszczący na swojej scenie artystów światowego formatu. Niepowtarzalny, industrialny wystrój, dwie niezależne sceny, znakomite nagłośnienie i doświadczeni realizatorzy dźwięku sprawiają, że koncerty organizowane w B90 regularnie przyciągają rzesze fanów różnorodnych gatunków muzycznych. W najbliższym obędzie się tu Sylwester Elektryków oraz koncert fińskiego kwartetu Apocalyptica.

Na terenie Młodego Miasta funkcjonuje również stowarzyszenie "WL4 - Przestrzeń Sztuki". Jest to grupa niezależnych twórców działających w różnych obszarach sztuki – malarstwie, rzeźbiarstwie, grafice i fotografii. Grupa funkcjonuje w budynku Mlecznego Piotra – jest to szczególna lokalizacja na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej przy naturalnym szlaku spacerowym od Starego Miasta do ECS, dająca możliwość stworzenia ciekawej propozycji zarówno dla turystów jak i koneserów sztuki. W przyszłości planowana jest tu organizacja wystaw, sympozjów, warsztatów, koncertów i spektakli.

Stocznia nie zapomina również o atrakcjach dla miłośników gastronomii. Na terenie dawnej hali Wydziału Elektrycznego wciąż funkcjonuje W4 Food Squat - kolektyw mobilnych spotów gastronomicznych, współtworzony przez pasjonatów miejskiej kuchni z charakterem, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie.

Tuż obok znajduje szkoła tańca So!Salsa! dysponująca ogromną industrialną przestrzenią taneczną, w której organizowane są zajęcia taneczne z takich stylów, jak: dancehall, taniec towarzyski czy hip-hop.

Nomus - Nowe Muzeum Sztuki w Gdańsku

Nowe muzeum sztuki zostało otwarte 22 października 2021 r. i znajduje się w dawnym budynku warsztatów szkolnych na historycznych terenach gdańskiej stoczni.  Powstało jako dział Muzeum Narodowego w Gdańsku i jest wspólną inicjatywą Prezydenta Miasta Gdańska oraz organizatorów muzeum: Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Misją muzeum jest umożliwienie świeżego dyskursu o gdańskiej sztuce współczesnej. Do aktualnej kolekcji wybrano sztukę, która zajmuje się palącymi kwestiami społecznymi, takimi jak emigracja, zagrożenie klimatyczne, niesprawiedliwość społeczna czy prawa człowieka.

To ważny krok w rozwoju Młodego Miasta na naszym terenie. Zależy nam na organizacji wydarzeń w obiektach zamkniętych, które poza sezonowymi plenerowymi atrakcjami będą mogły funkcjonować przez cały rok w przyjaznej dla okolicznych mieszkańców formule. Dzięki temu ich oferta się rozwija, przyciągając kolejne grupy miłośników postindustrialnych przestrzeni. Liczymy na owocną współpracę z nimi w kolejnych latach i przy kolejnych ich projektach – podsumowuje Aleksandra Pagacz.

To pierwszy rok, w którym tak wiele działań sezonowych zostało przedłużonych również na okres jesienno-zimowy. Organizatorzy liczą, że z czasem projekty rozrywkowo-kulturalne będą żywe przez cały rok.

Stocznia miejscem dialogu społecznego

Teren Młodego Miasta to tworząca się na dawnych terenach Stoczni Gdańskiej nowa dzielnica, która od lat wzbudza wiele emocji i nadziei na stworzenie zrewitalizowanej części śródmieścia Gdańska z licznymi akcentami stoczniowymi, nawiązującymi do historycznego dziedzictwa tego miejsca. Prywatni inwestorzy przygotowują swoje plany zabudowy okolicznych przestrzeni, w związku z czym, Architekt Miasta Gdańska uruchomił proces dialogu społecznego obejmujący spotkania z mieszkańcami, eksperckie debaty i warsztaty mające na celu określenie wytycznych dla tego obszaru, obejmującego łącznie ponad 70 ha.

Warsztaty mają m.in. pomóc rozplanować funkcje rekreacyjne, kulturalne i rozrywkowe. Mają również dać odpowiedź na pytanie, jak zagospodarować nadwodne bulwary w funkcje w dawnych halach stoczniowych, a także jak połączyć rewitalizowaną stocznię z sąsiadującymi dzielnicami. Wnioski z warsztatów mają zostać zaprezentowane 9 grudnia 2021 r.

Więcej informacji:

https://scg.pl

https://www.b90.pl

https://www.facebook.com/ArchitektMiastaGdanska

https://www.facebook.com/100cznia

https://www.facebook.com/sosalsapl

https://www.facebook.com/wl4artspace

https://www.facebook.com/W4foodsquat

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce Biuro prasowe
2024-10-31 | 11:40

Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce

Ponad połowa polskich seniorów (53% ankietowanych) czuje się młodziej niż wskazywałaby na to metryka. Prawie tyle samo z nich (45%) przyznaje, że jest niemal cały czas online.
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-10-31 | 10:00

Polki mają mniej czasu na życie zawodowe

W niemal połowie domów panuje partnerski model łączenia życia zawodowego z domowym, w którym mężczyzna i kobieta dzielą się po równo obiema sferami. Co piąte gospodarstwo domowe przyjęło model mieszany, w
Styl życia Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
2024-10-31 | 01:00

Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację

Zbliżające się Halloween może być doskonałym pretekstem do zorganizowania oryginalnego eventu firmowego, który pomoże pracownikom lepiej się poznać, zbudować jedność w zespole i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.