Godzina dla Ziemi w Atrium Plejada
Zgaś światło dla Ziemi! 26 marca w godzinach 20:30 – 21:30 Atrium Plejada wyłączy oświetlenie fasady, biorąc udział w akcji „Godzina dla Ziemi”. W ten sposób centrum handlowe przyłącza się do ogólnoświatowej inicjatywy i zachęca do udziału w niej mieszkańców Bytomia, w geście poparcia dla idei ochrony planety oraz walki ze zmianami klimatu.
Od 2007 roku do „Godziny dla Ziemi” namawia Światowy Fundusz na rzecz Przyrody (WWF), który corocznie organizuje akcję wyłączania świateł oraz urządzeń elektrycznych na jedną godzinę. Ten symboliczny gest jest wyrazem wspólnej troski o przyszłość Ziemi, pokazując, że prostymi codziennymi działaniami, jesteśmy w stanie pomóc naszej planecie. Globalna akcja „Godzina dla Ziemi” w każdym roku inspiruje setki milionów ludzi na całym świecie. W tym roku inicjatywa jest poświęcona walce ze zmianą klimatu. Do akcji może przyłączyć się każdy, zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Wystarczy wyłączyć prąd na godzinę – w tym roku w sobotę, 26 marca, między 20.30 a 21.30 czasu polskiego – aby włączyć działanie Ziemi.
W tegorocznej edycji weźmie udział także Atrium Plejada, które - na jedną Godzinę dla Ziemi- wygasi oświetlenie fasady centrum, jak również przygasi neony i światła wewnątrz budynku.
- Akcje takie jak „Godzina dla Ziemi” są ważne dla przyszłych pokoleń i funkcjonowania naszej planety. Dlatego od lat aktywnie uczestniczymy w tej inicjatywie i zachęcamy do udziału w niej naszych klientów oraz mieszkańców Bytomia. Wyłączenie świateł na godzinę jest symboliczne, ale jest także przesłaniem mającym na celu uwrażliwiać społeczeństwo na problemy związane z ochroną środowiska. Mamy nadzieję, że wygaszenie oświetlenia fasady Atrium Plejada będzie bodźcem dla bytomian do przystąpienia do akcji, a także krokiem w kierunku oszczędzania energii każdego dnia- mówi Joanna Plata, Dyrektor Centrum Handlowego Atrium Plejada.
„Godzina dla Ziemi” w Atrium Plejada odbędzie się 26 marca o godzinie 20.30.
Więcej szczegółów na stronie: https://atrium-plejada.pl oraz na profilu Facebook: https://www.facebook.com/AtriumPlejada.
Urodzinowe prezenty z okazji 25-lecia CH Borek
Poznaj e-commerce krajów bałtyckich oczami Estończyka
W Pepco rusza projekt "Cena jakiej nie było"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Enej: Przygotowujemy się do świątecznej trasy koncertowej. Kiedyś tradycja kolędowania była naturalna, a dzisiaj młodzież się tego wstydzi
Za muzykami zespołu Enej niezwykle pracowite miesiące – premiera nowego albumu, imprezy promocyjne, dziesiątki koncertów. Ale i pod koniec roku Piotr Sołoducha i Mirosław Ortyński nie zamierzają próżnować. Już teraz przygotowują się bowiem do świątecznej trasy, podczas której będzie można usłyszeć autorskie aranżacje najpiękniejszych polskich i ukraińskich kolęd okraszone ciekawymi opowieściami.
Moda
Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.
Edukacja
Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.