Komunikaty PR

Gwiazdy w kampanii #dobrokontrawirus

2020-10-06  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania Inf_prasow ( 0.2 MB )

„Wirus narzucił nam ograniczenia. Dobro jest nieograniczone” przekonują Magdalena Różczka, Mateusz Damięcki, Agnieszka Sienkiewicz, Artur Barciś, Omenaa Mensah i Ada Fijał w najnowszej kampanii Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności” #dobrokontrawirus. 

https://www.youtube.com/watch?v=Ev7tWH2Dduc&feature=youtu.be

Mimo strachu i ograniczeń, polskie gwiazdy, jako wolontariusze i inicjatorzy różnych akcji zakasali rękawy i od pierwszych dni pandemii włączyli się w wielki ruch wspierania pracowników służby zdrowia, seniorów, niepełnosprawnych, a nawet… internautów. 

Gwiazdy dostarczały maseczki i sprzęt potrzebny w szpitalach i domach pomocy społecznej, wpłacały pieniądze na cele związane z walką z koronawirusem. Roznosiły posiłki osobom starszym i potrzebującym, włączały się w akcje prowadzone przez fundacje, organizowały zbiórki żywności, koncerty on-line, domówki na Instagramie, wyprzedaże ubrań, włączyły się w #hot16challenge, apelowały o zachowanie miejsc pracy i namawiały do pozostania w domu. 

Kwarantanna, obostrzenia i dystans społeczny zmobilizowały tysiące Polaków do odpowiedzialnego i bezpiecznego wspierania pracowników służby zdrowia i innych potrzebujących, często zamkniętych w domach na długie miesiące. 

Teraz, kiedy cały świat stoi w obliczu drugiej fali koronawirusa ,czeka nas kolejna próba. Jeśli pierwsza fala pandemii nie stanowiła przeszkody dla solidarności społecznej i kreatywności w pomaganiu, wierzymy, że tym bardziej druga fala epidemii będzie czasem, gdy nie zapomnimy o potrzebujących i dzięki temu doświadczeniu postawimy sobie za cel, aby pomagać przez całe życie, tak, jak do tego zachęcają Gwiazdy w naszej kampanii #dobrokontrawirus – mówi Katarzyna Kunert z Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.

Gwiazdy kontra wirus

Zaproszone do kampanii gwiazdy to prawdziwi weterani dobroczynności. Od lat angażują się w liczne akcje charytatywne, kampanie społeczne lub są ambasadorami organizacji pozarządowych. Magdalena Różczkajest ambasadorką i wolontariuszką Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku, ambasadorką UNICEF oraz fundacji „Mam marzenie”. Włącza się  w wiele akcji społecznych. Ada Fijał wspiera kobiety biorąc udział w kampaniach „Piękna bo zdrowa” oraz „Diagnostyka Jajnika”. Jest pomysłodawczynią akcji „Pomagamy Eliaszowi”, dzięki której zebrano prawie 1,5 miliona złotych. Mateusz Damięcki szczególnie mocno angażuje się w zbiórki pieniędzy dla dzieci z SMA, których leczenie wymaga przyjmowania najdroższego leku świata. Z kolei Artur Barciś w czasie największych obostrzeń podczas pandemii, stworzył wiersz dla dzieci, wyjaśniający dlaczego powinniśmy zostać w domu. Prawie milion wyświetleń pokazało, jak potrzebne było rodzinom  takie wsparcie. Aktor od dziesięciu lat angażuje się w działalność  Komitetu Ochrony Praw Dziecka,  a także zachęca do wpłacania pieniędzy na chore dzieci. Omenaa Mensah to tegoroczna laureatka Honorowej Gwiazdy Dobroczynności i założycielka Omenaa Foundation pomagającej dzieciom z Ghany. Agnieszka Sienkiewicz Gauer, współpracując z Fundacją Kasisi, wspiera dzieci z chorobą głodową w Kongo. Co roku w Dzień Kobiet  zachęca do wsparcia akcji „Bukiet dobra” spełniającej marzenia dzieci z najbiedniejszych rejonów świata. 

Pomaganie to recepta na… dłuższe życie

Pomaganie przynosi korzyść nie tylko tym, którzy jej potrzebują. Z badań m.in. Uniwersytetu Harvarda, Kalifornijskiego i Pittsburgh University wynika, że  pomagając innym, uwalniamy w naszym mózgu endorfiny i wydłużamy nasze życie. To wnioski profesora Douga Omana z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkley. Ludzie, którzy są zaangażowani w działalność charytatywną, rzadziej chorują i dłużej  żyją. Pomaganie ma wpływ na poczucie własnej wartości a nawet zapobiega depresji. Darowizny na cele charytatywne to jeden z głównych czynników poprawiających zadowolenie z życia, wynika z sondażu Gallupa, w którym uczestniczyło ponad 130 mln osób z całego świata o różnym statusie społeczno-ekonomicznym.

 

O kampanii

Kampania #dobrokontrawirus ma zwrócić uwagę na moc dobra, którego nie powstrzymał nawet Covid-19 i zachęcać Polaków do długofalowego zaangażowania się w wolontariat, wspierania zbiórek pieniędzy, akcji dobroczynnych czy dbania o codzienną, zwykłą pomoc sąsiedzką, bez względu na okoliczności czy czas pandemii. 

Częścią kampanii #dobrokontrawirus są spoty na nośnikach MORE firmy Jetline czyli miejskich oknach reklamowych, wyświetlane w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Trójmieście. 

Organizatorem kampanii jest Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności”. Partnerzy: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Magazyn Olivia i Jet Line.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy “25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:30

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Już od ćwierć wieku Teatr Sabat, założony przez Małgorzatę Potocką – wybitną tancerkę, choreografkę i reżyserkę – zachwyca widzów w centrum Warszawy. To miejsce,
Gwiazdy Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
2024-12-16 | 10:00

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

W sobotni wieczór, 7 grudnia, w Aspen Prime Ski & Bike Resort odbyła się kolacja charytatywna, której celem było wsparcie Hospicjum Domowego dla Dzieci w Opolu. W wydarzeniu
Gwiazdy Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
2024-12-09 | 16:00

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!

Od 2 do 22 grudnia już po raz 11. wylicytować można kolację z gwiazdą i dzięki temu wesprzeć podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Projekt organizowany jest wspólnie z Allegro i w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.