Gwiazdy w kampanii #dobrokontrawirus
„Wirus narzucił nam ograniczenia. Dobro jest nieograniczone” przekonują Magdalena Różczka, Mateusz Damięcki, Agnieszka Sienkiewicz, Artur Barciś, Omenaa Mensah i Ada Fijał w najnowszej kampanii Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności” #dobrokontrawirus.
https://www.youtube.com/watch?v=Ev7tWH2Dduc&feature=youtu.be
Mimo strachu i ograniczeń, polskie gwiazdy, jako wolontariusze i inicjatorzy różnych akcji zakasali rękawy i od pierwszych dni pandemii włączyli się w wielki ruch wspierania pracowników służby zdrowia, seniorów, niepełnosprawnych, a nawet… internautów.
Gwiazdy dostarczały maseczki i sprzęt potrzebny w szpitalach i domach pomocy społecznej, wpłacały pieniądze na cele związane z walką z koronawirusem. Roznosiły posiłki osobom starszym i potrzebującym, włączały się w akcje prowadzone przez fundacje, organizowały zbiórki żywności, koncerty on-line, domówki na Instagramie, wyprzedaże ubrań, włączyły się w #hot16challenge, apelowały o zachowanie miejsc pracy i namawiały do pozostania w domu.
Kwarantanna, obostrzenia i dystans społeczny zmobilizowały tysiące Polaków do odpowiedzialnego i bezpiecznego wspierania pracowników służby zdrowia i innych potrzebujących, często zamkniętych w domach na długie miesiące.
Teraz, kiedy cały świat stoi w obliczu drugiej fali koronawirusa ,czeka nas kolejna próba. Jeśli pierwsza fala pandemii nie stanowiła przeszkody dla solidarności społecznej i kreatywności w pomaganiu, wierzymy, że tym bardziej druga fala epidemii będzie czasem, gdy nie zapomnimy o potrzebujących i dzięki temu doświadczeniu postawimy sobie za cel, aby pomagać przez całe życie, tak, jak do tego zachęcają Gwiazdy w naszej kampanii #dobrokontrawirus – mówi Katarzyna Kunert z Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.
Gwiazdy kontra wirus
Zaproszone do kampanii gwiazdy to prawdziwi weterani dobroczynności. Od lat angażują się w liczne akcje charytatywne, kampanie społeczne lub są ambasadorami organizacji pozarządowych. Magdalena Różczkajest ambasadorką i wolontariuszką Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku, ambasadorką UNICEF oraz fundacji „Mam marzenie”. Włącza się w wiele akcji społecznych. Ada Fijał wspiera kobiety biorąc udział w kampaniach „Piękna bo zdrowa” oraz „Diagnostyka Jajnika”. Jest pomysłodawczynią akcji „Pomagamy Eliaszowi”, dzięki której zebrano prawie 1,5 miliona złotych. Mateusz Damięcki szczególnie mocno angażuje się w zbiórki pieniędzy dla dzieci z SMA, których leczenie wymaga przyjmowania najdroższego leku świata. Z kolei Artur Barciś w czasie największych obostrzeń podczas pandemii, stworzył wiersz dla dzieci, wyjaśniający dlaczego powinniśmy zostać w domu. Prawie milion wyświetleń pokazało, jak potrzebne było rodzinom takie wsparcie. Aktor od dziesięciu lat angażuje się w działalność Komitetu Ochrony Praw Dziecka, a także zachęca do wpłacania pieniędzy na chore dzieci. Omenaa Mensah to tegoroczna laureatka Honorowej Gwiazdy Dobroczynności i założycielka Omenaa Foundation pomagającej dzieciom z Ghany. Agnieszka Sienkiewicz Gauer, współpracując z Fundacją Kasisi, wspiera dzieci z chorobą głodową w Kongo. Co roku w Dzień Kobiet zachęca do wsparcia akcji „Bukiet dobra” spełniającej marzenia dzieci z najbiedniejszych rejonów świata.
Pomaganie to recepta na… dłuższe życie
Pomaganie przynosi korzyść nie tylko tym, którzy jej potrzebują. Z badań m.in. Uniwersytetu Harvarda, Kalifornijskiego i Pittsburgh University wynika, że pomagając innym, uwalniamy w naszym mózgu endorfiny i wydłużamy nasze życie. To wnioski profesora Douga Omana z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkley. Ludzie, którzy są zaangażowani w działalność charytatywną, rzadziej chorują i dłużej żyją. Pomaganie ma wpływ na poczucie własnej wartości a nawet zapobiega depresji. Darowizny na cele charytatywne to jeden z głównych czynników poprawiających zadowolenie z życia, wynika z sondażu Gallupa, w którym uczestniczyło ponad 130 mln osób z całego świata o różnym statusie społeczno-ekonomicznym.
O kampanii
Kampania #dobrokontrawirus ma zwrócić uwagę na moc dobra, którego nie powstrzymał nawet Covid-19 i zachęcać Polaków do długofalowego zaangażowania się w wolontariat, wspierania zbiórek pieniędzy, akcji dobroczynnych czy dbania o codzienną, zwykłą pomoc sąsiedzką, bez względu na okoliczności czy czas pandemii.
Częścią kampanii #dobrokontrawirus są spoty na nośnikach MORE firmy Jetline czyli miejskich oknach reklamowych, wyświetlane w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Trójmieście.
Organizatorem kampanii jest Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności”. Partnerzy: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Magazyn Olivia i Jet Line.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.