Gwiazdy w kampanii #dobrokontrawirus
„Wirus narzucił nam ograniczenia. Dobro jest nieograniczone” przekonują Magdalena Różczka, Mateusz Damięcki, Agnieszka Sienkiewicz, Artur Barciś, Omenaa Mensah i Ada Fijał w najnowszej kampanii Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności” #dobrokontrawirus.
https://www.youtube.com/watch?v=Ev7tWH2Dduc&feature=youtu.be
Mimo strachu i ograniczeń, polskie gwiazdy, jako wolontariusze i inicjatorzy różnych akcji zakasali rękawy i od pierwszych dni pandemii włączyli się w wielki ruch wspierania pracowników służby zdrowia, seniorów, niepełnosprawnych, a nawet… internautów.
Gwiazdy dostarczały maseczki i sprzęt potrzebny w szpitalach i domach pomocy społecznej, wpłacały pieniądze na cele związane z walką z koronawirusem. Roznosiły posiłki osobom starszym i potrzebującym, włączały się w akcje prowadzone przez fundacje, organizowały zbiórki żywności, koncerty on-line, domówki na Instagramie, wyprzedaże ubrań, włączyły się w #hot16challenge, apelowały o zachowanie miejsc pracy i namawiały do pozostania w domu.
Kwarantanna, obostrzenia i dystans społeczny zmobilizowały tysiące Polaków do odpowiedzialnego i bezpiecznego wspierania pracowników służby zdrowia i innych potrzebujących, często zamkniętych w domach na długie miesiące.
Teraz, kiedy cały świat stoi w obliczu drugiej fali koronawirusa ,czeka nas kolejna próba. Jeśli pierwsza fala pandemii nie stanowiła przeszkody dla solidarności społecznej i kreatywności w pomaganiu, wierzymy, że tym bardziej druga fala epidemii będzie czasem, gdy nie zapomnimy o potrzebujących i dzięki temu doświadczeniu postawimy sobie za cel, aby pomagać przez całe życie, tak, jak do tego zachęcają Gwiazdy w naszej kampanii #dobrokontrawirus – mówi Katarzyna Kunert z Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.
Gwiazdy kontra wirus
Zaproszone do kampanii gwiazdy to prawdziwi weterani dobroczynności. Od lat angażują się w liczne akcje charytatywne, kampanie społeczne lub są ambasadorami organizacji pozarządowych. Magdalena Różczkajest ambasadorką i wolontariuszką Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku, ambasadorką UNICEF oraz fundacji „Mam marzenie”. Włącza się w wiele akcji społecznych. Ada Fijał wspiera kobiety biorąc udział w kampaniach „Piękna bo zdrowa” oraz „Diagnostyka Jajnika”. Jest pomysłodawczynią akcji „Pomagamy Eliaszowi”, dzięki której zebrano prawie 1,5 miliona złotych. Mateusz Damięcki szczególnie mocno angażuje się w zbiórki pieniędzy dla dzieci z SMA, których leczenie wymaga przyjmowania najdroższego leku świata. Z kolei Artur Barciś w czasie największych obostrzeń podczas pandemii, stworzył wiersz dla dzieci, wyjaśniający dlaczego powinniśmy zostać w domu. Prawie milion wyświetleń pokazało, jak potrzebne było rodzinom takie wsparcie. Aktor od dziesięciu lat angażuje się w działalność Komitetu Ochrony Praw Dziecka, a także zachęca do wpłacania pieniędzy na chore dzieci. Omenaa Mensah to tegoroczna laureatka Honorowej Gwiazdy Dobroczynności i założycielka Omenaa Foundation pomagającej dzieciom z Ghany. Agnieszka Sienkiewicz Gauer, współpracując z Fundacją Kasisi, wspiera dzieci z chorobą głodową w Kongo. Co roku w Dzień Kobiet zachęca do wsparcia akcji „Bukiet dobra” spełniającej marzenia dzieci z najbiedniejszych rejonów świata.
Pomaganie to recepta na… dłuższe życie
Pomaganie przynosi korzyść nie tylko tym, którzy jej potrzebują. Z badań m.in. Uniwersytetu Harvarda, Kalifornijskiego i Pittsburgh University wynika, że pomagając innym, uwalniamy w naszym mózgu endorfiny i wydłużamy nasze życie. To wnioski profesora Douga Omana z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkley. Ludzie, którzy są zaangażowani w działalność charytatywną, rzadziej chorują i dłużej żyją. Pomaganie ma wpływ na poczucie własnej wartości a nawet zapobiega depresji. Darowizny na cele charytatywne to jeden z głównych czynników poprawiających zadowolenie z życia, wynika z sondażu Gallupa, w którym uczestniczyło ponad 130 mln osób z całego świata o różnym statusie społeczno-ekonomicznym.
O kampanii
Kampania #dobrokontrawirus ma zwrócić uwagę na moc dobra, którego nie powstrzymał nawet Covid-19 i zachęcać Polaków do długofalowego zaangażowania się w wolontariat, wspierania zbiórek pieniędzy, akcji dobroczynnych czy dbania o codzienną, zwykłą pomoc sąsiedzką, bez względu na okoliczności czy czas pandemii.
Częścią kampanii #dobrokontrawirus są spoty na nośnikach MORE firmy Jetline czyli miejskich oknach reklamowych, wyświetlane w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Trójmieście.
Organizatorem kampanii jest Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności”. Partnerzy: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Magazyn Olivia i Jet Line.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok
Stylista zaznacza, że nieco na przekór w wakacje dużo pracuje, a po nich, kiedy kurorty świecą już pustkami, on odpoczywa. W tym roku jednak ze względu na nadmiar obowiązków zawodowych i nawiązanie współpracy z branżą filmową pod znakiem zapytania staje jego urlop, który planował na przełomie września i października.
Farmacja
Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba bezdomnych zwierząt w Polsce i związane z nimi wydatki. Potrzebne wprowadzenie kontroli środków przeznaczanych na schroniska

Według analizy bezdomności zwierząt przeprowadzonej przez The State of Pet Homelessness Project opublikowanych w maju 2024 roku w Polsce żyje blisko 950 tys. bezdomnych psów i kotów. W 2023 roku w 230 polskich schroniskach dla zwierząt przebywało 81 778 psów i 35 391 kotów. To o 1,3 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z najnowszych danych Głównego Lekarza Weterynarii. Mimo podejmowanych działań na rzecz zwalczania problemu on wciąż narasta, głównie w obszarze finansowym.