Hattrick Energylandia Taurus Factory Team na 2. etapie Rajdu Maroka
- Michał Goczał i Diego Ortega Gil wygrali 2. etap Rajdu Maroka,
- Załoga Energylandia Taurus Factory Team powiększyła swoje prowadzenie w klasie T3,
- Wszystkie trzy załogi zespołu znalazły dziś drogę na podium.
Podobnie jak wczoraj, zawodnicy wyruszyli dziś z Zakury na południe, na tereny niedaleko granicy z Algierią. Na załogi czekało dziś łącznie 425 kilometrów, z czego odcinek specjalny stanowił aż 267 kilometrów. Było to zdecydowanie dłuższe wyzwanie od tego wczorajszego, otwierającego Rajd Maroka. Wtorkowy etap był mieszaniną piachu, szutrowych dróg, wydm i kamieni. Sprawę komplikował fakt, że teren ten nawiedziły w ostatnim czasie spore opady deszczu, więc organizator zapowiadał, że w wielu miejscach nawierzchnia wciąż może być błotnista.
Michał Goczał i Diego Ortega Gil utrzymywali prowadzenie niemal przez cały odcinek specjalny. Polsko-hiszpański duet stopniowo z kilometra na kilometr powiększał przewagę nad swoimi rywalami. To przyniosło drugie etapowe zwycięstwo z rzędu i umocnienie na pozycji liderów Rajdu Maroka w klasie T3. Energylandia Taurus Factory Team absolutnie zdominował dziś rywalizację, bo 2. miejsce zajęli Eryk Goczał i Alex Haro, a trzeci byli Marek Goczał i Maciej Marton.
Zespół Energylandia Taurus Factory Team zajmuje też całe podium w klasyfikacji generalnej Rajdu Maroka w klasie T3. Po dwóch zwycięstwach prowadzą Goczał i Ortega Gil, drudzy są Goczał i Marton a trzeci Goczał i Haro.
- Kończymy drugi etap Rajdu Maroka. Dzisiaj znowu było bardzo ciepło. Odcinek specjalny był podobny do tego wczorajszego, czyli mieliśmy miks kamieni, piachu, wydm i szutru. Trzeba było bardzo uważać, aby nie złapać dziś kapcia, szczególnie w samej końcówce. Zajmujemy jako Energylandia Taurus Factory Team całe podium, więc bardzo się cieszymy. Po tankowaniu mieliśmy mały wyciek płynu z chłodnicy, więc musieliśmy zwolnić przed metą. Najważniejsze jest to, że jesteśmy na mecie a wynik jest świetny – podsumował Michał Goczał.
- Dzisiejszy odcinek specjalny bardzo mi się podobał. Na początku niestety złapaliśmy kapcia. Natomiast później podeszliśmy do tematu strategicznie. Utrzymywaliśmy bardzo dobre tempo, staraliśmy się jechać szybko, ale bezpiecznie. Jutro chcemy kontynuować tę samą strategię. Na pewno się nie poddamy, wciąż wiele kilometrów pozostało do końca tego rajdu – zaznaczył Eryk Goczał.
- Pierwszy fragment dzisiejszego odcinka specjalnego bardzo mi się podobał. Natomiast później zaczęły się sekcje z bardzo trudnymi wydmami i nie potrafiłem sobie z tym tak do końca poradzić. Po drodze dwa razy się zgubiliśmy, chociaż Maciek wykonywał kapitalną robotę. Pod koniec próbowaliśmy nadrobić, ale nie ułatwiały nam tego jadące przed nami załogi. Tak czy inaczej, mamy dzisiaj wielkie święto, bo zajmujemy całe podium – powiedział Marek Goczał.
W środę zawodnicy opuszczą Zakurę i udają się na północny-wschód w kierunku miejscowości Bouarfa. Oznacza to dla nich etap o długości 685 kilometrów, z czego aż 325 kilometrów stanowił będzie odcinek specjalny.
Źródło informacji: Energylandia

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.