Heinz on Marz
MSL GROUP
Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a
Wybiegając (nie?)daleko w przyszłość, marka Heinz zadała sobie pytanie czy przyszli kolonizatorzy Marsa będą mogli produkować kultowy ketchup i rozpoczęła eksperyment o nazwie „Red Project”. Naukowcy stworzyli symulację marsjańskich warunków i uprawiali pomidory, które następnie przetworzyli w ketchup i porównali ze smakiem tego ziemskiego. Wnioski są jednoznaczne: być może ludzkość będzie musiała zrezygnować z życia na Ziemi i przenieść się na Czerwoną Planetę, ale z pewnością nie będzie musiała rezygnować z Heinz Tomato Ketchup!
Kraft Heinz ma ponad 100-letnie doświadczenie w agronomii pomidorów. Z myślą o ludziach i ich przyszłości na naszej planecie, Heinz podjął wyzwanie i przeprowadził dwuletni eksperyment wraz ze specjalistami z Aldrin Space Insitute, aby sprawdzić, czy da się wyprodukować kultowy ketchup z pomidorów uprawianych w warunkach i w glebie podobnej do tej na Marsie. Eksperyment nie był tylko zabawą naukowców – wynalezienie odpowiednich technik, poprawiających wzrost roślin w trudnym środowisku, może zostać wykorzystane również wtedy, gdy warunki na Ziemi staną się niesprzyjające z powodu postępujących zmian klimatycznych.
W przeciwieństwie do ziemskiej gleby, marsjański regolit jest dużo trudniejszy w uprawie z uwagi na brak znacznej ilości materii organicznej. Ponadto Mars otrzymuje o wiele mniej światła słonecznego niż Ziemia. Wyzwaniem dla zespołu było zatem wynalezienie nowych technik poprawiających wzrost roślin. Na potrzeby projektu Heinz stworzył specjalną szklarnię „Red House”, w której warunki uprawy roślin odpowiadają warunkom panującym na Marsie. Wyhodowane pomidory Heinz zamienił oczywiście w ketchup. Powstało 250 butelek limitowanej wersji ketchupu Heinz – Marz Edition, w środku których znajduje się słynny sos, ale zrobiony z pomidorów dojrzałych na „marsjańskiej” glebie. Co ważne i pewne: smak zamknięty w limitowanych butelkach okazał się być… niezmiennie doskonały i nie do odróżnienia! Ufff, kolejne pokolenia fanów ketchupu Heinz nie muszą się martwić nawet w obliczu potencjalnych intergalaktycznych przeprowadzek!
Ambasadorem Heinz Tomato Ketchup Marz Edition i zarazem samozwańczym fanem marki jest były astronauta Mike Massimino, który odbył dwa loty kosmiczne, cztery spacery kosmiczne i został pierwszym astronautą tweetującym z kosmosu.
Aby uczcić powodzenie eksperymentu, Heinz wysłał butelkę ketchupu Marz Edition poza ziemską atmosferę. Butelka podróżowała na wysokości co najmniej 37 km nad Ziemią.
To naprawdę kosmiczna edycja ketchupu Heinz!
Kontakt dla mediów:
Anna Ginter | Ela Majewska |
MSL | MSL |
anna.ginter@mslgroup.com | elzbieta.majewska@mslgroup.com |
kom. 608 392 756 | kom. 515 115 058 |
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Zioła mają … smak!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.