Heinz on Marz
MSL GROUP
Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a
Wybiegając (nie?)daleko w przyszłość, marka Heinz zadała sobie pytanie czy przyszli kolonizatorzy Marsa będą mogli produkować kultowy ketchup i rozpoczęła eksperyment o nazwie „Red Project”. Naukowcy stworzyli symulację marsjańskich warunków i uprawiali pomidory, które następnie przetworzyli w ketchup i porównali ze smakiem tego ziemskiego. Wnioski są jednoznaczne: być może ludzkość będzie musiała zrezygnować z życia na Ziemi i przenieść się na Czerwoną Planetę, ale z pewnością nie będzie musiała rezygnować z Heinz Tomato Ketchup!
Kraft Heinz ma ponad 100-letnie doświadczenie w agronomii pomidorów. Z myślą o ludziach i ich przyszłości na naszej planecie, Heinz podjął wyzwanie i przeprowadził dwuletni eksperyment wraz ze specjalistami z Aldrin Space Insitute, aby sprawdzić, czy da się wyprodukować kultowy ketchup z pomidorów uprawianych w warunkach i w glebie podobnej do tej na Marsie. Eksperyment nie był tylko zabawą naukowców – wynalezienie odpowiednich technik, poprawiających wzrost roślin w trudnym środowisku, może zostać wykorzystane również wtedy, gdy warunki na Ziemi staną się niesprzyjające z powodu postępujących zmian klimatycznych.
W przeciwieństwie do ziemskiej gleby, marsjański regolit jest dużo trudniejszy w uprawie z uwagi na brak znacznej ilości materii organicznej. Ponadto Mars otrzymuje o wiele mniej światła słonecznego niż Ziemia. Wyzwaniem dla zespołu było zatem wynalezienie nowych technik poprawiających wzrost roślin. Na potrzeby projektu Heinz stworzył specjalną szklarnię „Red House”, w której warunki uprawy roślin odpowiadają warunkom panującym na Marsie. Wyhodowane pomidory Heinz zamienił oczywiście w ketchup. Powstało 250 butelek limitowanej wersji ketchupu Heinz – Marz Edition, w środku których znajduje się słynny sos, ale zrobiony z pomidorów dojrzałych na „marsjańskiej” glebie. Co ważne i pewne: smak zamknięty w limitowanych butelkach okazał się być… niezmiennie doskonały i nie do odróżnienia! Ufff, kolejne pokolenia fanów ketchupu Heinz nie muszą się martwić nawet w obliczu potencjalnych intergalaktycznych przeprowadzek!
Ambasadorem Heinz Tomato Ketchup Marz Edition i zarazem samozwańczym fanem marki jest były astronauta Mike Massimino, który odbył dwa loty kosmiczne, cztery spacery kosmiczne i został pierwszym astronautą tweetującym z kosmosu.
Aby uczcić powodzenie eksperymentu, Heinz wysłał butelkę ketchupu Marz Edition poza ziemską atmosferę. Butelka podróżowała na wysokości co najmniej 37 km nad Ziemią.
To naprawdę kosmiczna edycja ketchupu Heinz!
Kontakt dla mediów:
Anna Ginter | Ela Majewska |
MSL | MSL |
anna.ginter@mslgroup.com | elzbieta.majewska@mslgroup.com |
kom. 608 392 756 | kom. 515 115 058 |

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.