Huawei Mate 40 Pro – niekwestionowany król mobilnej fotografii
Niespełna tydzień temu marka Huawei zaprezentowała swoją najnowszą serię Mate 40, a flagowy Mate 40 Pro już został okrzyknięty nowym królem mobilnej fotografii.
Huawei Mate 40 Pro z procesorem Kirin 9000 5G imponuje wydajnością i wyznacza zupełnie nowe standardy fotografii i wideografii mobilnej. Wszystko dzięki zastosowaniu w nim wyjątkowych aparatów fotograficznych opracowanych we współpracy z Leica.
Smartfon wyposażony jest w system aparatów fotograficznych Ultra Vision Cine Camera, w którym zastosowano podwójny obiektyw Dual Ultra Wide Camera umożliwiający wykonywanie zdjęć i wideo 4K w niespotykanych do tej pory ultraszerokokątnych perspektywach. Co ważne, takie fotografie i filmy można robić zarówno tylnym, jak i przednim aparatem.
Nowy flagowiec Huawei świetnie sprawdzi się w słabych warunkach oświetleniowych, ponieważ zastosowano w nim potężny, podwójny obiektyw Dual Cine Camera z matrycą z sensorem Ultra Vision o rozmiarze 1/1,28, a wielkość pojedynczego piksela matrycy wynosi 2,44 μm. Ponadto smartfon posiada teleobiektyw peryskopowy, który umożliwia wykonanie wysokiej jakości zdjęć z 10-krotnym zoomem hybrydowym i 50-krotnym zoomem cyfrowym.
Mate 40 Pro wyposażony jest w technologię Low Light Video, która umożliwia nagrywanie wideo o różnych ekspozycjach jednocześnie. Dodatkowo dzięki stabilizacji obrazu Steady Shot i XD Fusion HDR Engine materiały wideo charakteryzują się wysoką jakością i to nawet w warunkach słabego oświetlenia czy nagrywania w ruchu. Projektanci Huawei nie zapomnieli o edycji materiałów wideo – Story Creator pozwala na obróbkę filmu i wzbogacenie go o animacje z gotowych szablonów, a także dodanie muzyki w tle czy filtrów.
Zaledwie kilka godzin po globalnej premierze, najnowszy flagowiec w portfolio Huawei otrzymał najwyższą ocenę w historii niezależnego rankingu DxO Mark i osiągnął rekordowy wynik 136 punktów za aparat główny oraz 104 punktów za aparat do selfie.
Na konferencji prezentującej serię Mate 40 pokazano również inne urządzenia – okulary Gentle Monster, głośnik Huawei Sound czy nauszne słuchawki FreeBuds Studio.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.