Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. Rewia mody i olimpijskich gadżetów na TikToku
oLIVE media
Prosta 20
00-001 Warszawa
a.kulbat|olivemedia.pl| |a.kulbat|olivemedia.pl
+48 795 001 191
https://olivemedia.pl/
Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 wystartowały w piątek 26 lipca. Sportowcy żyją jednak imprezą już od dawna, a wraz z nimi fani śledzący ich aktywność w mediach społecznościowych. Na TikToku panuje istna rewia mody i giełda olimpijskich gadżetów.
Uczestnicy Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 nie wrócą do domów z pustymi rękami nawet jeśli nie pobiją rekordów i nie zdobędą medali. Wszystkie federacje przygotowały specjalne pakiety dla sportowców, którzy będą reprezentowali swoje kraje w stolicy Francji. Zawodnicy nie omieszkali pochwalić się olimpijskimi “wyprawkami” w mediach społecznościowych, które w ostatnich dniach zaczęły przypominać istną rewię mody (w końcu Paryż nie bez przyczyny nazywany jest jej stolicą):
Niemcy:
https://www.tiktok.com/@olympics/video/7394446409145077025?_r=1&_t=8oHqtdsVP6B
Kanada:
https://www.tiktok.com/@sarahmdouglas/video/7393801520610856224?_r=1&_t=8oHqmD12xit
Dominikana:
https://www.tiktok.com/t/ZTNHpJcXo/
USA:
https://www.tiktok.com/@anna_peplowski/video/7394904541763849503?_r=1&_t=8oHr0EsTThK
Na wyposażeniu niemal 600 zawodników Stanów Zjednoczonych, reprezentujących swój kraj na Igrzyskach Olimpijskich Paryż 2024, po raz kolejny znalazły się stroje tak znanych marek jak Nike (od 2005 r.) oraz Ralph Lauren (od 2008 r.). Relatywną nowością (od 2020 r.) są produkty marki SKIMS, należącej do celebrytki Kim Kardashian. Flagowe produkty tej marki (topy, bikini, bielizna) zostały scustomizowane z uwzględnieniem barw narodowych USA oraz symboli olimpijskich. Zachwyt sportsmenek i komentujących wzbudzają szczególnie gustowne szlafroki.
https://www.tiktok.com/@claire_weinstein/video/7394814296083090734?_r=1&_t=8oI7mQ7V5ME
W olimpijskich “wyprawkach” nie mogło zabraknąć również przypinek. Początkowo były one traktowane jako pamiątka z udziału w Igrzyskach, ale z czasem coraz więcej sportowców zaczęło się nimi wymieniać ze swoimi kolegami z innych reprezentacji. Holendrzy mają do dyspozycji miniaturowe drewniane chodaki, będące jednym z symboli tego kraju.
Holandia:
https://www.tiktok.com/@ilonamaher/video/7394784806132862251?_r=1&_t=8oHrWyn8zQU
Krajowe federacje wyposażyły swoich reprezentantów również w powerbanki, a nawet w prądotwórcze agregaty. To efekt uboczny celów środowiskowych, które postawili przed sobą organizatorzy Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Zgodnie z ich planem, wioska olimpijska musi zmieścić się w określonym limicie energii elektrycznej, co stanowi nie lada utrudnienie dla sportowców i towarzyszących im ekip. W trosce o ich komfort w trakcie spodziewanych upałów, własne klimatyzatory przywiezie do Paryża m. in. Polski Komitet Olimpijski (PKOl).
USA:
https://www.tiktok.com/@whistle/video/7385614257787866398?_r=1&_t=8oHqirrqfUp
Osobne “pakiety” przydatnych drobiazgów zawodnicy otrzymali od organizatorów. Kosmetyczki, bidony i przewodniki po wiosce olimpijskiej czy pościel z logotypami imprezy nie wzbudziły wielkich emocji. Co innego telefony od firmy Samsung – jednego z głównych partnerów Igrzysk. Sportowcy nie tylko otrzymali składany model Galaxy Z Flip 6 na własność, ale też mogą za darmo scustomizować nietypową obudowę urządzenia w specjalnym salonie znajdującym się w wiosce olimpijskiej. Co ciekawe, telefon w wersji, jaką otrzymali olimpijczycy, nie jest dostępny w regularnej sprzedaży.
Kanada:
https://www.tiktok.com/@sarahmdouglas/video/7394370082375257376?_r=1&_t=8oHqbuxu4rK
Australia:
https://www.tiktok.com/@tinarahimii_/video/7394810261435206929?_r=1&_t=8oHqrsYxgRn
https://www.tiktok.com/@dasha_tofu/video/7393581682726620434?_r=1&_t=8oI7MHid7yY
Swoich pakietów nie dostali dziennikarze, ale sklep z gadżetami olimpijskimi nie pozwoli im wrócić do domów bez pamiątek z Paryża. Nagranie z zakupów wrzuciła na TikToka Sarah Jenkins, która będzie relacjonować imprezę dla Kanadyjczyków. W Polsce można obejrzeć każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 tylko na platformie MAX.
https://www.tiktok.com/@sarahjenkinsxo/video/7394588983713418502?_r=1&_t=8oHss2hDNwx
Organizatorzy zapewniają olimpijczykom wszystkie artykuły pierwszej potrzeby, a za takie należy uznać również prezerwatywy. Media obiegła niedawno informacja, że w trakcie imprezy sportowcy dostaną ich aż 300 tysięcy sztuk. To dwa razy więcej niż podczas poprzednich Igrzysk organizowanych w Europie (w 2012 roku w Londynie), ale o połowę mniej niż cztery lata później w Rio de Janeiro. Wśród olimpijczyków rozbawionych przezornością organizatorów jest też 23-letnia Polka Julia Piotrowska, która powalczy o medal w strzelectwie.
Kolejny mit, który zdążył już powstać wokół Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 to “antyseksowe” łóżka, w które wyposażone są pokoje sportowców. I choć Francuzi poszli w ślady organizatorów poprzedniej imprezy w Tokio, i ponownie oddali do dyspozycji meble z kartonu, to tym razem nie stała za tym podobno chęć zniechęcenia olimpijczyków do nieplanowanych treningów w parterze (w 2021 roku było to istotne ze względu na zagrożenie koronawirusem). Rozwiązaniem tej zagadki jest znów ekologia i chęć poddania łóżek recyklingowi po zakończeniu zawodów. Nie wszyscy sportowcy są tym zachwyceni, ale wielu już udowodniło, że karton może wytrzymać wiele.
Irlandia:
https://www.tiktok.com/@rhysmcc1/video/7393731941607984416
Wielka Brytania:
https://www.tiktok.com/@tomdaley/video/7394391261685271840?_r=1&_t=8oHquOwV3MZ
Co jeszcze czeka zawodników w wiosce olimpijskiej? Pełne ręce roboty mają fryzjerzy, którzy zadbają o to, by fryzury sportowców prezentowały się nienagannie na ceremonii otwarcia i nie tylko. Za dietę zawodników odpowiedzialny jest z kolei sztab kucharzy pracujących dla Sodexo, francuskiej firmy gastronomicznej. W stołówce mogącej pomieścić 3,5 tys. osób ma być dostępne 500 dań, które zaspokoją potrzeby wszystkich dyscyplin sportowych, diet, nawyków żywieniowych i przekonań religijnych. Wśród hitów miejscowej gastronomii zabraknie jednak wina oraz każdego innego alkoholu, który ma pojawić się wyłącznie na imprezach VIP-owskich.
Australia:
https://www.tiktok.com/@dasha_tofu/video/7393998876308458759?_r=1&_t=8oHqnZeNZKY
https://www.tiktok.com/@mbdailyshow/video/7394907486752476462?_r=1&_t=8oHt455SFuF

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.