Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. Rewia mody i olimpijskich gadżetów na TikToku
oLIVE media
Prosta 20
00-001 Warszawa
a.kulbat|olivemedia.pl| |a.kulbat|olivemedia.pl
+48 795 001 191
https://olivemedia.pl/
Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 wystartowały w piątek 26 lipca. Sportowcy żyją jednak imprezą już od dawna, a wraz z nimi fani śledzący ich aktywność w mediach społecznościowych. Na TikToku panuje istna rewia mody i giełda olimpijskich gadżetów.
Uczestnicy Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 nie wrócą do domów z pustymi rękami nawet jeśli nie pobiją rekordów i nie zdobędą medali. Wszystkie federacje przygotowały specjalne pakiety dla sportowców, którzy będą reprezentowali swoje kraje w stolicy Francji. Zawodnicy nie omieszkali pochwalić się olimpijskimi “wyprawkami” w mediach społecznościowych, które w ostatnich dniach zaczęły przypominać istną rewię mody (w końcu Paryż nie bez przyczyny nazywany jest jej stolicą):
Niemcy:
https://www.tiktok.com/@olympics/video/7394446409145077025?_r=1&_t=8oHqtdsVP6B
Kanada:
https://www.tiktok.com/@sarahmdouglas/video/7393801520610856224?_r=1&_t=8oHqmD12xit
Dominikana:
https://www.tiktok.com/t/ZTNHpJcXo/
USA:
https://www.tiktok.com/@anna_peplowski/video/7394904541763849503?_r=1&_t=8oHr0EsTThK
Na wyposażeniu niemal 600 zawodników Stanów Zjednoczonych, reprezentujących swój kraj na Igrzyskach Olimpijskich Paryż 2024, po raz kolejny znalazły się stroje tak znanych marek jak Nike (od 2005 r.) oraz Ralph Lauren (od 2008 r.). Relatywną nowością (od 2020 r.) są produkty marki SKIMS, należącej do celebrytki Kim Kardashian. Flagowe produkty tej marki (topy, bikini, bielizna) zostały scustomizowane z uwzględnieniem barw narodowych USA oraz symboli olimpijskich. Zachwyt sportsmenek i komentujących wzbudzają szczególnie gustowne szlafroki.
https://www.tiktok.com/@claire_weinstein/video/7394814296083090734?_r=1&_t=8oI7mQ7V5ME
W olimpijskich “wyprawkach” nie mogło zabraknąć również przypinek. Początkowo były one traktowane jako pamiątka z udziału w Igrzyskach, ale z czasem coraz więcej sportowców zaczęło się nimi wymieniać ze swoimi kolegami z innych reprezentacji. Holendrzy mają do dyspozycji miniaturowe drewniane chodaki, będące jednym z symboli tego kraju.
Holandia:
https://www.tiktok.com/@ilonamaher/video/7394784806132862251?_r=1&_t=8oHrWyn8zQU
Krajowe federacje wyposażyły swoich reprezentantów również w powerbanki, a nawet w prądotwórcze agregaty. To efekt uboczny celów środowiskowych, które postawili przed sobą organizatorzy Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Zgodnie z ich planem, wioska olimpijska musi zmieścić się w określonym limicie energii elektrycznej, co stanowi nie lada utrudnienie dla sportowców i towarzyszących im ekip. W trosce o ich komfort w trakcie spodziewanych upałów, własne klimatyzatory przywiezie do Paryża m. in. Polski Komitet Olimpijski (PKOl).
USA:
https://www.tiktok.com/@whistle/video/7385614257787866398?_r=1&_t=8oHqirrqfUp
Osobne “pakiety” przydatnych drobiazgów zawodnicy otrzymali od organizatorów. Kosmetyczki, bidony i przewodniki po wiosce olimpijskiej czy pościel z logotypami imprezy nie wzbudziły wielkich emocji. Co innego telefony od firmy Samsung – jednego z głównych partnerów Igrzysk. Sportowcy nie tylko otrzymali składany model Galaxy Z Flip 6 na własność, ale też mogą za darmo scustomizować nietypową obudowę urządzenia w specjalnym salonie znajdującym się w wiosce olimpijskiej. Co ciekawe, telefon w wersji, jaką otrzymali olimpijczycy, nie jest dostępny w regularnej sprzedaży.
Kanada:
https://www.tiktok.com/@sarahmdouglas/video/7394370082375257376?_r=1&_t=8oHqbuxu4rK
Australia:
https://www.tiktok.com/@tinarahimii_/video/7394810261435206929?_r=1&_t=8oHqrsYxgRn
https://www.tiktok.com/@dasha_tofu/video/7393581682726620434?_r=1&_t=8oI7MHid7yY
Swoich pakietów nie dostali dziennikarze, ale sklep z gadżetami olimpijskimi nie pozwoli im wrócić do domów bez pamiątek z Paryża. Nagranie z zakupów wrzuciła na TikToka Sarah Jenkins, która będzie relacjonować imprezę dla Kanadyjczyków. W Polsce można obejrzeć każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 tylko na platformie MAX.
https://www.tiktok.com/@sarahjenkinsxo/video/7394588983713418502?_r=1&_t=8oHss2hDNwx
Organizatorzy zapewniają olimpijczykom wszystkie artykuły pierwszej potrzeby, a za takie należy uznać również prezerwatywy. Media obiegła niedawno informacja, że w trakcie imprezy sportowcy dostaną ich aż 300 tysięcy sztuk. To dwa razy więcej niż podczas poprzednich Igrzysk organizowanych w Europie (w 2012 roku w Londynie), ale o połowę mniej niż cztery lata później w Rio de Janeiro. Wśród olimpijczyków rozbawionych przezornością organizatorów jest też 23-letnia Polka Julia Piotrowska, która powalczy o medal w strzelectwie.
Kolejny mit, który zdążył już powstać wokół Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 to “antyseksowe” łóżka, w które wyposażone są pokoje sportowców. I choć Francuzi poszli w ślady organizatorów poprzedniej imprezy w Tokio, i ponownie oddali do dyspozycji meble z kartonu, to tym razem nie stała za tym podobno chęć zniechęcenia olimpijczyków do nieplanowanych treningów w parterze (w 2021 roku było to istotne ze względu na zagrożenie koronawirusem). Rozwiązaniem tej zagadki jest znów ekologia i chęć poddania łóżek recyklingowi po zakończeniu zawodów. Nie wszyscy sportowcy są tym zachwyceni, ale wielu już udowodniło, że karton może wytrzymać wiele.
Irlandia:
https://www.tiktok.com/@rhysmcc1/video/7393731941607984416
Wielka Brytania:
https://www.tiktok.com/@tomdaley/video/7394391261685271840?_r=1&_t=8oHquOwV3MZ
Co jeszcze czeka zawodników w wiosce olimpijskiej? Pełne ręce roboty mają fryzjerzy, którzy zadbają o to, by fryzury sportowców prezentowały się nienagannie na ceremonii otwarcia i nie tylko. Za dietę zawodników odpowiedzialny jest z kolei sztab kucharzy pracujących dla Sodexo, francuskiej firmy gastronomicznej. W stołówce mogącej pomieścić 3,5 tys. osób ma być dostępne 500 dań, które zaspokoją potrzeby wszystkich dyscyplin sportowych, diet, nawyków żywieniowych i przekonań religijnych. Wśród hitów miejscowej gastronomii zabraknie jednak wina oraz każdego innego alkoholu, który ma pojawić się wyłącznie na imprezach VIP-owskich.
Australia:
https://www.tiktok.com/@dasha_tofu/video/7393998876308458759?_r=1&_t=8oHqnZeNZKY
https://www.tiktok.com/@mbdailyshow/video/7394907486752476462?_r=1&_t=8oHt455SFuF

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.