III edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska wystartowała!

Prace oceni jury, w składzie którego zasiądą m.in. Andrzej Pągowski, Beata Śliwińska „Barrakuz” i prof. Ksawery Piwocki, dziekan Wydziału Wzornictwa i były rektor warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Projekty można przesyłać od 1 lutego do 31 marca br. wyłącznie za pośrednictwem strony www.designbysliwkanaleczowska.pl. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody finansowe i zestawy pralin. Najlepsze plakaty będzie można podziwiać jesienią w przestrzeni miejskiej. Patronat merytoryczny nad akcją objęła warszawska ASP oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU). Wsparcie medialne zapewniają patroni: GRAFMAG, OOH Magazine i serwis polki.pl.
***
Już po raz trzeci marka Śliwka Nałęczowska organizuje akcję, skierowaną do młodych twórców. Design by Śliwka Nałęczowska to ogólnopolski konkurs, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność i uznanie w środowisku grafików, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Tym razem przed uczestnikami postawiono zadanie zaprojektowania plakatu, inspirowanego hasłem „Śliwka Nałęczowska jest kobietą!”.
Chcemy, by marka, która funkcjonuje w powszechnej świadomości konsumentów jako dość tradycyjna, zyskała dodatkowo bardziej aspirujące oblicze. A kto, jak nie artyści, mają moc kreowania rzeczywistości i nadawania jej nowych znaczeń? Naszym celem jest zainspirowanie ludzi do nieszablonowego spojrzenia na Śliwkę Nałęczowską i wkomponowania jej w przestrzeń miasta tak, by stała się jego integralnym elementem. Stąd też pomysł, by najlepsze plakaty zaprezentować jesienią w przestrzeni miejskiej. – wyjaśnia Beata Wiącek, Junior Brand Manager Marki.
Na zwycięzców czekają wysokie nagrody finansowe i zestawy pralin. Laureat pierwszego miejsca otrzyma 10 000 zł, drugiego – 7 000 zł, a trzeciego – 5 000 zł. Autorzy prac, którzy uplasują się na pozycjach od czwartej do dwunastej, zostaną nagrodzeni zestawami Śliwki Nałęczowskiej. Laureatów poznamy w kwietniu br., a jesienią najlepsze prace zostaną wyeksponowane w kampanii outoorowej. Szczegółowe zasady uczestnictwa w Design by Śliwka Nałęczowska określa regulamin, którego akceptacja jest niezbędnym warunkiem udziału w akcji.
Trzecia edycja jest odpowiedzią na olbrzymie zainteresowanie, jakim cieszyły się dwie poprzednie odsłony konkursu Design by Śliwka Nałęczowska. W ubiegłym roku nadesłano rekordową liczbę ponad 2000 projektów nadruku na okazjonalną puszkę pralin. Całą historię przedsięwzięcia można poznać na stronie www.designbysliwkanaleczowska.pl .
Tegoroczny konkurs zyskał szerokie wsparcie medialne i PR, w tym zasięgową kampanię internetową, również w social mediach, promocję w kanałach patronów medialnych oraz w kanałach własnych marki Śliwka Nałęczowska. Patronat merytoryczny nad konkursem objęły warszawska Akademia Sztuk Pięknych oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Patronami medialnymi zostały GRAFMAG, OOH Magazine i polki.pl. Kreacje na potrzeby promocji akcji przygotowała agencja Expansja Advertising, Działania PR prowadzi Kolterman Media Communications.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema
Podczas najbliższej edycji Polsat Hit Festival satyryk zaprezentuje się w nietypowej dla siebie roli – zamiast jak zwykle rozśmieszać publiczność do łez, zaśpiewa. W trakcie koncertu „Gdzie się podziały tamte prywatki” w jego wykonaniu będzie można usłyszeć dwa wielkie przeboje wylansowane przed laty przez Krzysztofa Krawczyka i Andrzeja Zauchę. Tadeusz Drozda podjął wyzwanie, zapowiada, że postara się mu sprostać, a jednocześnie nie ukrywa, że nieco się stresuje chociażby z tego powodu, że wśród nowego pokolenia artystów nie ma zbyt wielu znajomych.
Muzyka
Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować

Wokalistka przyznaje, że z dużą radością przyjęła zaproszenie do udziału w Polsat Hit Festiwal 2025. Dla niej bowiem występ w Operze Leśnej w Sopocie ma niezwykle sentymentalny wymiar. Jeszcze będąc dzieckiem oglądała w telewizji koncerty z Sopotu i marzyła, by kiedyś stanąć na tej kultowej scenie. Marzenie się spełniło i teraz, kiedy tylko ma taką możliwość wraca do tego amfiteatru z ogromną przyjemnością. W piątek Bryska zaśpiewa w koncercie „Radiowy Przebój Roku”.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.