Komunikaty PR

Immersyjny Dziadek do orzechów

2023-11-22  |  13:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Od 17 listopada w Art Box Experience oglądać można widowisko „Immersyjny Dziadek do orzechów. Zimowy cud”, które w Warszawie ma swoją europejską premierę. Projekt to niezwykłe połączenie sztuk performatywnych, scenografii i nowych technologii. Oparty na baśniowej opowieści E.T.A. Hoffmanna oraz słynnym balecie Piotra Czajkowskiego spektakl zaprojektowany został jako wciągające, wielozmysłowe doświadczenie wychodzące poza ramy klasycznych pokazów teatralnych czy filmowych. Przy realizacji przedsięwzięcia współpracowali uznani specjaliści i reprezentanci różnych dyscyplin artystycznych. Partnerem widowiska jest warszawskie Centrum Designu Domoteka.

„Dziadek do orzechów” to jeden z tych ponadczasowych spektakli, które na stałe zapisały się w światowym kanonie baletu. Powstałe na podstawie baśniowej opowieści E.T.A. Hoffmanna widowisko od lat rozpala wyobraźnię kolejnych pokoleń, będąc jedną z najpopularniejszych świątecznych historii. Już wkrótce spektakl zobaczyć – i doświadczyć! – można będzie w Warszawie, mieście, w którym niemiecki pisarz mieszkał w pierwszych latach XIX wieku, i którego pokryte śnieżnym puchem Stare Miasto było dla niego niezwykłym źródłem inspiracji. Do tej fantastycznej, świątecznej scenerii przenosi widzów „Immersyjny Dziadek do orzechów. Zimowy cud”. Europejska premiera widowiska ma miejsce w Art Box Experience w Fabryce Norblina, pierwszej w Polsce i tej części Europy przestrzeni immersyjnej.

Widowisko to wciągający, wielozmysłowy projekt, który powstał przez połączenie sztuk performatywnych, scenografii oraz nowych technologii. Za jego produkcję odpowiadają specjaliści ze studia Lighthouse Immersive i Storywall Entertainment. W polskiej realizacji przedsięwzięcia udział wzięli autorzy z Art Box Experience. Wśród nich są takie postaci jak Joanna Kowalkowska, projektantka i dyrektorka artystyczna, Mateusz Labuda, menedżer kultury, a w przeszłości wicedyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie i Muzeum Warszawy oraz Piotr Sikora, współzałożyciel Platige Image, producent filmów animowanych, cinematików do gier komputerowych oraz efektów specjalnych (nominowany m.in. do Oscara i nagrody BAFTA). Do jego najbardziej rozpoznawalnych produkcji zaliczają się m.in. animacja krótkometrażowa „Katedra”, serial „Wiedźmin” zrealizowany dla platformy Netflix, a także produkcje „Melancholia” i „Antychryst” w reżyserii Larsa von Triera).

„W widowisku „Immersyjny Dziadek do Orzechów. Zimowy cud” oprócz spektakularnej animowanej historii Dziadka do Orzechów nie mogło również zabraknąć magii świąt wyczarowanej za pomocą specjalnie przygotowanych scenografii, dekoracji oraz zapachów świątecznych. Wyczarujemy namiastkę zimowej uliczki, gdzie pokazywać będziemy – obok prawdziwych kostiumów – nagrane wcześniej na green-screenie baletnice. Następnie przenosimy się do mroźnej krainy lodu gdzie będą nam towarzyszyć projekcje 360 stopni, aby już za chwilę znaleźć się w ciepłym wnętrzu, gdzie obywa się główna akcja – opowiada Joanna Kowalkowska, prezeska i współzałożycielka Art Box Experience.

Balet „Dziadek do orzechów” opowiada o przygodach siedmioletniej Klary, która podczas nocy bożonarodzeniowej znajduje pod choinką dziadka do orzechów. Ze wszystkich prezentów ten podoba jej się najbardziej, więc zabiera go do swojego domku dla latek. Dziewczynka zasypia i śni o Krainie Słodyczy, w której razem z Księciem, w którego zmienił się Dziadek, musi stawić czoła złowrogiemu Królowi Myszy. Ten siedmiogłowy uzurpator chce zagarnąć dla siebie wszystkie słodycze! Czy mu się to uda?

Tym razem klasyczną opowieść o „Dziadku do orzechów” zobaczyć można w spektakularnym, disneyowskim stylu przepełnionym muzyką i tańcem. Ambasadorką wydarzenia jest pojawiająca się w widowisku Yume Okano, tancerka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Całość została zaprojektowana jako wciągające, wielowymiarowe doświadczenie oddziałujące na zmysły i poruszające fantazję. Art Box Experience to immersyjna przestrzeń, która łączy najnowsze technologie cyfrowe z wrażeniami dźwiękowymi i systemem projekcji obrazu w technologii panoramy 360º, animacji 3D i 2D. Zamiast jedynie oglądać historię, publiczność staje się jej częścią, zanurza się w niej wszystkimi zmysłami. Poprzednio ogromnym sukcesem okazała się m.in. wystawa „Immersive Monet & Impressionists”, którą zobaczyły dziesiątki tysięcy widzów.

Partnerem wydarzenia jest warszawskie Centrum Designu Domoteka, przestrzeń nie tylko prezentacji najlepszej jakości designu, ale też wykładów i wystaw.

„W imieniu Domoteki serdecznie zapraszamy na tę dobrze wszystkim znaną świąteczną opowieść, którą teraz zobaczyć można będzie we współczesnym wydaniu. Ta propozycja śmiało łączy klasyczne formy teatralne z wielozmysłowym doświadczeniem możliwym dzięki najnowszym technologiom cyfrowym. Dlatego też to przedsięwzięcie jest nam tak bliskie – wychodzi naprzeciw możliwościom współczesności, nie boi się eksperymentować i poszukiwać nowych form wyrazu, nowych jakości artystycznych. Poniekąd w DNA Domoteki jest nieszablonowe, kreatywne podejście do sztuki, przede wszystkim designu, dlatego czynnie wspieramy takie inicjatywy kulturalne” – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, Właściciela Domoteki.

Widowisko „Immersyjny Dziadek do orzechów. Zimowy cud” oglądać można do 30 stycznia. Wydarzeniu towarzyszy atrakcyjny program edukacyjny i warsztaty dla rodzin. Więcej informacji o pokazach można znaleźć na https://artboxexperience.com/the-immersive-nutcracker-dziadek-do-orzechow/

Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel,       a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 58 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji, oraz Abu Dhabi posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Recybond – klej montażowy przyjazny środowisku Biuro prasowe
2024-07-30 | 11:00

Recybond – klej montażowy przyjazny środowisku

W portfolio firmy Soudal pojawił się nowy produkt, spełniający oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów szukających proekologicznych rozwiązań. Recybond czyli nowy klej
Dom Marmur, beton i dużo błysku! Jakie płytki do łazienki są modne?
2024-07-30 | 11:00

Marmur, beton i dużo błysku! Jakie płytki do łazienki są modne?

Modne łazienki w dzisiejszych czasach cechują się różnorodnością. Możemy spotkać zarówno prostotę z nutą elegancji, jak i wnętrza pełne błysku oraz naturalnych
Dom TopSwing - Elastyczny stół na małe przestrzenie
2024-07-30 | 10:40

TopSwing - Elastyczny stół na małe przestrzenie

W dzisiejszych czasach, kiedy przestrzeń w naszych domach staje się coraz bardziej ograniczona, potrzeba praktycznych i wielofunkcyjnych mebli nigdy nie była większa. Jednym z takich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Sport

Coraz mniej Polaków ćwiczy regularnie przez brak czasu i motywacji. To może pogłębiać problemy ze zdrowiem psychicznym

Ludzie, którzy w ciągu całego życia są aktywni fizycznie, zapadają na niektóre nowotwory co najmniej o 25 proc. rzadziej niż osoby mało aktywne. Mniejsze jest też u nich ryzyko wystąpienia chorób serca czy cukrzycy. Mimo świadomości dobroczynnego wpływu aktywności fizycznej tylko co czwarty Polak podejmuje ją regularnie przez minimum 30 minut dziennie, zgodnie z rekomendacjami WHO – wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2023”. Brak ruchu najczęściej wynika z braku czasu i motywacji, ale może być także efektem poważniejszych problemów ze zdrowiem psychicznym. Eksperci dowodzą, że może jednocześnie te problemy pogłębiać, co tworzy błędne koło. Duża może być rola pracodawców, by zachęcać pracowników do aktywności fizycznej.

Moda

Luna: Bardzo mocno przeżyłam swój występ na Eurowizji. Nie do końca potrafię kontrolować emocje i często po prostu wygrywają łzy

Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że mogła reprezentować nasz kraj na tegorocznej Eurowizji w Szwecji i jak zapewnia, był to milowy krok w jej karierze. Jej zdaniem najważniejsza nie jest bowiem sama wygrana, ale możliwość zaprezentowania się szerokiemu gronu odbiorców. I choć bardzo przeżyła brak awansu do finału konkursu, to miło wspomina swój udział w tym wydarzeniu. Udało jej się zdobyć nowe doświadczenia i nawiązać wiele cennych muzycznych znajomości.