Komunikaty PR

Impresjoniści są wśród nas. Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego

2021-05-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania impres ( 0.02 MB )

Ponad 50 prac autorstwa uczniów białostockich szkół podstawowych wzięło udział w konkursie plastycznym „Francuscy impresjoniści”, zorganizowanym w ramach obchodów Dni Frankofonii w Białymstoku. To druga edycja tego przedsięwzięcia.

Konkurs organizują nauczyciele języka francuskiego i plastyki Społecznej Szkoły Podstawowej nr 11, we współpracy z Galerią Sleńdzińskich.

- Jego ideą jest propagowanie nauki języka francuskiego, kultury francuskiej, kuchni i - co dla mnie jest najistotniejsze – sztuki. Tematem pierwszej edycji byli bohaterowie baśni Charlesa Perrault i Jeana de la Fontaina oraz zabytki Paryża. W przyszłym roku może będzie to kubizm lub fowizm. W tym roku tematem był impresjonizm. A wszystko w nawiązaniu do korzeni - gdyby nie magia i aura Paryża, stolicy sztuki przełomu XIX i XX w., do którego przybywali poczatkujący artyści, nie oglądalibyśmy dzieł impresjonistów, postimpresjonistów, fowistów czy kubistów – mówi organizatorka konkursu Jowita Wiśniewska, nauczycielka plastyki w SSP nr 11.

W tegorocznej edycji uczestnicy mieli za zadanie namalować kopię obrazu impresjonistycznego, jego osobistą interpretację lub własny obraz, kierując się zasadami impresjonizmu. Konkurs skierowany był nie tylko uczniów Społecznej Szkoły Podstawowej nr 11, ale także do innych białostockich szkół podstawowych. Udział w konkursie poprzedziły przygotowania.

- Na zajęciach poszerzaliśmy wiedzę na temat impresjonizmu, rozmawialiśmy o malarzach-impresjonistach i o tym, jak tworzyli oni swoje dzieła - opowiada Ewa Tyburczy, nauczycielka francuskiego i inicjatorka konkursu.

 - Prezentowałam dzieciom obrazy, opowiadałam o artystach, o ich twórczości, o zwrotnych momentach w ich życiu, kiedy to zdecydowali się rzucić wszystko i zostać malarzami. Mówiłam o głównych założeniach kierunku i o jego wpływie na sztukę w przyszłości. Tłumaczyłam różnice miedzy impresjonizmem, a postimpresjonizmem. Dzieci z klas młodszych malowały podczas lekcji plastyki, a starsze podczas lekcji online – opowiada Jowita Wiśniewska.

Odzew szkół był bardzo duży, mimo, spowodowanych pandemią trudności z dostarczeniem prac. Jury złożone ze znawców tematu (nauczycielki historii i przedstawicielek Galerii Sleńdzińskich) stanęło przed sporym wyzwaniem - napłynęło ponad 50 obrazów z różnych szkół. Nagrody – przybory plastyczne – ufundowała SSP nr 11, a nagrodę specjalną - Galeria im. Sleńdzińskich.

- Jestem mile zaskoczona tak dużym odzewem, mimo zamkniętych szkół - myślę, że gdyby nie pandemia, to prac byłoby jeszcze więcej – mówi plastyczka. - Jestem wdzięczna szczególnie nauczycielom, którzy zainteresowali swoich uczniów konkursem. Temat był bardzo atrakcyjny i trzeba było trochę poszukać, poczytać i pooglądać, ale może dzięki udziałowi w konkursie ktoś pogłębił swoją wiedzę albo zaczął interesować się sztuką. To największa wartość tego przedsięwzięcia.

 

Nagrodzeni: Edward Zbyryt, SSP 11, Krystian Lipiński, SP 12, Klementyna Wiśniewska, SSP 11, Franciszek Jasielczuk, SSP 11, Michalina Siemieńczyk, SP 45, Adam Mężyński, kl. I SSP 11. Nagrody specjalne Galerii im. Sleńdzińskich: Oliwier Wasilkowski-Zasada SP 47 oraz Zuzanna Kalisz SSP 11.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Druga edycja Konkursu Anioły Rzemiosła – „Dajmy skrzydła talentom” Biuro prasowe
2024-09-26 | 10:00

Druga edycja Konkursu Anioły Rzemiosła – „Dajmy skrzydła talentom”

11 grudnia 2024 r. odbędzie się druga edycja Konkursu Anioły Rzemiosła w Pałacu na Wyspie w Muzeum Łazienki Królewskie. Konkurs jest wyjątkowym wydarzeniem, które skupia
Sztuka OKAM wraz z F.S.O. PARK wspierają młodych artystów w ramach Warsaw off ART
2024-09-25 | 12:00

OKAM wraz z F.S.O. PARK wspierają młodych artystów w ramach Warsaw off ART

Między 26 a 29 września br. odbędzie się 7-edycja międzynarodowego festiwalu sztuki Warsaw off ART pt. “Gdzie jest ten miód?”. Wydarzenie będzie mieć miejsce w
Sztuka Wspólna wystawa Macieja Salamona i Adama Witkowskiego w Warszawie
2024-09-13 | 18:00

Wspólna wystawa Macieja Salamona i Adama Witkowskiego w Warszawie

Galeria sztuki współczesnej AOKZ WWA zaprasza na kolejną wystawę z cyklu WIDZIEĆ. MYŚLEĆ. CZUĆ. „Jeden na jeden” to podróż przez zupełnie odrębne światy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.