Komunikaty PR

Incuvo VR podsumowuje działania w 2020 roku

2020-12-21  |  14:00
Biuro prasowe

Incuvo, niezależne studio specjalizujące się w portingu i produkcji gier na urządzenia Virtual Reality, podsumowuje 2020 rok. Spółka koncentrowała się w tym czasie na realizacji nowego modelu biznesowego, jakim jest produkcja i porting projektów VR-owych. W czerwcu firma pozyskała od inwestorów 2,8 mln zł na rozwój działalności studia, co pozwoliło jej m.in. na intensyfikację prac nad VR-ową odsłoną największego projektu z elementami survivalowymi, Green Hell. Incuvo ukończyło także wirtualną wersję Blair Witch na Oculus Quest, który zdobył bardzo wysokie oceny od  graczy. Spółka czeka na zatwierdzenie przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie Dokumentu Informacyjnego. Proces ten poprzedza planowany na przełom 2020 i 2021 debiut spółki na NewConnect.

Incuvo to katowickie studio z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier.  Obecnie spółka koncentruje swoje działania na technologii wirtualnej rzeczywistości, specjalizując się w portowaniu oraz produkcji gier na urządzenia Virtual Reality.

- Mijający rok był bardzo ważny z punktu widzenia rozwoju naszego studia. Na przestrzeni ostatnich miesięcy  prowadziliśmy wzmożone prace nad portingiem kilku ciekawych projektów dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości. – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo. – W czerwcu, z emisji akcji, pozyskaliśmy 2,8 mln zł. Część środków przeznaczyliśmy na rozbudowę i wzmocnienie teamu produkcyjnego, natomiast reszta kwoty posłużyła nam na intensyfikację prac związanych z portem Green Hell VR. – dodaje Andrzej Wychowaniec.

Pierwszym tytułem studia w wersji VR był psychologiczny horror Layers of Fear. Produkcja, na zlecenie studia Bloober Team, jest już dostępna w wersji na Oculus Rift, Oculus Quest, Viveport i na platformie Steam. Aktualnie  Incuvo pracuje nad wersją gry  na PS VR.

W 2020 r. Incuvo przeniosło do świata wirtualnej rzeczywistości produkcję z gatunku horroru, Blair Witch, jednego z najpopularniejszych tytułów Bloober Team. Projekt w wersji na PC, w 2019 r. uzyskał nominację w konkursie Digital Dragons, a jego VR-owa odsłona – jak podaje wydawca –   odzyskała zwrot wszystkich kosztów produkcyjnych i marketingowych w niespełna 12 godzin od pojawienia się na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2. – Blair Witch jest bardzo dobrą grą opartą o rozpoznawalne na całym świecie IP. To ambitny projekt do adaptacji w technologii VR, który wymagał szczególnej optymalizacji na gogle Oculus Quest. Nasza wersja VR spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem graczy i pozwoliła nam zyskać nie tylko cenne doświadczenie, ale i rozpoznawalność w branży – komentuje Andrzej Wychowaniec.

Obecnie Incuvo zakończyło etap preprodukcji najnowszego projektu z elementami survivalowymi, Green Hell VR. Spółka jest na etapie przygotowywania wersji alpha, którą zaprezentuje graczom  już w Q1 2021.Następnym etapem będzie faza testów i optymalizacji elementów graficznych oraz przygotowanie wersji beta projektu, która ma być gotowa w Q2 przyszłego roku. – Aktualnie koncentrujemy się na implementacji ostatnich mechanik w celu uzyskania wyjątkowej immersji. – mówi Andrzej Wychowaniec. – Green Hell VR, to kolejny projekt przy którym nauczyliśmy się optymalizacji na zaawansowane technicznie gogle Oculus Quest. Wyzwanie stanowiło przeportowanie mechanik niezbędnych do odtworzenia złożonej akcji toczącej się w amazońskim lesie. Prace idą zgodnie z planem. Ufam, że finalnie będzie to ambitny projekt, powodujący u graczy nie tylko istotne w rozgrywce emocje, ale i ukazujący im wielkie możliwości technologii VR  – dodaje. Koszt produkcji Green Hell VR to około 2,1 mln zł. Środki pochodzą z tegorocznej kampanii crowdinvestingowej. Premiera pełnej wersji gry zaplanowana jest na Q3 2021.

- Bazując na przyjętej przez nas strategii, oprócz portingu gier PC do wirtualnej rzeczywistości i prac na zlecenie, planujemy także produkcję własnych tytułów VR-owych, powstałych na znanych IP, w tym tytułów znanych już z gier PC lub filmów.  – mówi Andrzej Wychowaniec.

Aktualnie Incuvo czeka na zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, w związku z ubieganiem się o dopuszczenie akcji spółki na NewConnect. –  Jesteśmy gotowi, aby dołączyć do grona spółek publicznych notowanych na NewConnect. Chcielibyśmy, żeby debiut nastąpił jeszcze w tym roku, ale cierpliwie czekamy na decyzję Giełdy. Jestem przekonany, że obecność na rynku NewConnect przyczyni się do wzrostu wyceny naszej spółki – komentuje Andrzej Wychowaniec.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w
Hobby Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
2024-12-19 | 11:00

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Sukces parków Majaland Momentum Leisure w Polsce to więcej niż rozwój firmy. To symbol ogromnego potencjału branży rekreacyjnej w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć