Komunikaty PR

Industrialny – czyli jaki? Rozmowa z trendwatcherką Agnieszką Polkowską

2020-11-26  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Styl industrialny jest osadzony gdzieś pomiędzy przeszłością a teraźniejszością, będąc rodzajem pomostu, pozwalającego na wplecenie historii budynku lub zastanej przestrzeni w nowoczesność. Nie odcina się od tego, co było wcześniej, kontynuując najlepsze tradycje wielkomiejskiej architektury. Jego potencjał odkryli wiele lat temu miejscowi artyści, tworząc zupełnie nowy kierunek w projektach wnętrz. Zrodzony z przymusu, obecnie stał się synonimem luksusu, niczym nieskrępowanej wolności i artyzmu. To wnioski z rozmowy z badaczką trendów Agnieszką Polkowską.

Początki stylu industrialnego sięgają początku XX wieku, kiedy to wysokie stropy, swobodny dostęp do światła i duże przestrzenie opuszczonych budynków stały się atrakcyjnym miejscem na pracownie rzeźbiarzy czy malarzy. Miejsca te już wtedy miały naturalną moc przyciągania, ale zrobiły się modne dopiero w latach 60., kiedy postindustrialne wnętrza zaczęły być adaptowane na obiekty mieszkalne, a z czasem biurowe czy komercyjne. Tak wyglądały początki, ale jak wygląda styl industrialny w obecnych czasach? Na specjalne zaproszenie firmy Cosentino, producenta wielkoformatowych materiałów do wykończenia wnętrz, próby odpowiedzi podjęła się ceniona trendwatcherka Agnieszka Polkowska.

Okazuje się, że styl industrialny ma się znakomicie i wciąż mamy do czynienia z budynkami i wnętrzami wykorzystującymi kontekst historyczny miejsca. Współczesne spojrzenie na loft to już nie tylko zniszczone budynki aranżowane na nowo, ale także powstająca od podstaw ”stylizowana” architektura kubaturowa oraz przede wszystkim przestrzenie domowe, w których fabryczny styl bywa subtelnym tłem, podkreślającym wystrój kuchni, łazienki, czy salonu. Choć wciąż widoczna jest wyraźna tendencja, idąca w stronę uwypuklania elementów konstrukcyjnych, wystrzegania się podziałów pomiędzy pomieszczeniami i użycia klasycznych fabrycznych materiałów: szkła, metalu, rozbiórkowych cegieł czy betonu – to ten ostatni zastępuje się obecnie bardziej przyjaznymi i funkcjonalnymi materiałami, np. konglomeratem kwarcowym, posiadającym wyjątkowe parametry techniczne: małą nasiąkliwość i wysoką odporność na zużywanie. Duże płyty Silestone, bez widocznego łączenia spoinowego, optycznie powiększają wnętrze oraz dają mieszkańcom poczucie harmonii. W stylu industrialnym firma Cosentino osiągnęła ten efekt wykorzystując „loftową” kolorystykę w odcieniach bieli, szarości i grafitu.

„Przestrzenie industrialne są rodzajem laboratorium, potrafiącym ujarzmić materię lokalną. W swojej książce „Projektowanie doświadczeń” Igor Gałązkiewicz wspominał o trzech ważnych komponentach, które według mnie mogą charakteryzować styl industrialny. Jednym z najbardziej prozaicznych i niemal niezauważalnym jest zwykły kurz. Łączy nas i nasze najbliższe otoczenie z przeszłością. Kaszmir z kolei jest emanacją fizycznego doświadczenia luksusu, zmysłowości i rzemieślniczego kunsztu. Ostatnia z części składowych, którą nazwałam kosmosem, to narzędzie związane z technologią, procesami produkcji, które przybliżają nas do ekologii i zrównoważonego rozwoju. Wszystkie wspomniane przeze mnie komponenty, zebrane razem tworzą DNA stylu industrialnego. Firma Cosentino „wydestylowała” je w kolekcji konglomeratów kwarcowych Silestone LOFT, tworząc w ten sposób prawdziwą tożsamość współczesnego stylu industrial. Wnętrza kuchni z blatami, wyspami i okładzinami ścian z Silestone, tworzą „laboratorium” z dużą ilością powierzchni roboczych. Wszystko znajduje się tu na jednej poziomej płaszczyźnie. Powierzchnie z naturalnych materiałów w neutralnej tonacji stają się tłem dla kolorów jedzenia- żółci, pomarańczy i zieleni. Z pomocą neutralnych odcieni konglomeratu kontekstualizujemy rytuały i projektujemy miejsca, w których można delektować się smakami” – mówiła o kolekcji Silestone LOFT Cosentino trendwatcherka Agnieszka Polkowska, właścicielka Studio Trendspot.

Temat stylu industrialnego i nawiązujących do niego odcieni nowych konglomeratów LOFT towarzyszył także rozmowie Cosentino z przedstawicielami Stowarzyszenia Architektów Wnętrz- Robertem Majkutem (Robert Majkut Design), Pawłem Sokołem ( BajerSokół Team) i Aleksandrem Jankowskim (Jankowski & Opyrchał Pracownia Projektowa). Poza kwestiami estetycznymi materiału, zwrócono uwagę na ochronę środowiska, rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważone zarządzanie. Dzięki innowacyjnej technologii Hybriq+, w produkcji Silestone wykorzystywane są bowiem odzyskane surowce, takie jak np. szkło z recyklingu. 

Więcej na: www.cosentino.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.