Invest Komfort strategicznym partnerem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Invest Komfort właśnie został strategicznym partnerem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wyczekiwana od lat, nowa siedziba MSN-u otworzy się dla publiczności 25 października tego roku. Budynek autorstwa nowojorskiego architekta Thomasa Phifera będzie miejscem dostępnym dla każdego i integrującym różne inicjatywy, instytucje kultury, NGO-sy oraz środowiska twórcze. Pochodzący
z Trójmiasta deweloper obejmie szczególnym patronatem wydarzenia dotyczące architektury i edukacji, a także wesprze otwarcie i wystawienniczą działalność MSN-u.
Zarówno architektura, jak i wielopłaszczyznowy dialog: ze społecznością, miastem i historią łączy misję Invest Komfortu oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Koncepty mieszkaniowe inwestora są projektami unikatowymi, idealnie wpisanymi w kontekst lokalizacyjny i historyczny. Architekturę, którą tworzy, wyróżnia idea, emocje i dopracowanie detali. A niektóre projekty – jak gdyńskie Sea Towers czy gdański Brabank zyskały miano ikon. Invest Komfort także chętnie zaprasza do współpracy artystów, których prace są spójnym elementem inwestycji mieszkaniowych.
Miejsce spotkań kulturalnych w samym sercu stolicy
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie to funkcjonująca od 2005 roku instytucja publiczna, która nie tylko kolekcjonuje dzieła sztuki, ale także bada i upowszechnia dziedzictwo kultury współczesnej. To miejsce do prowadzenia dialogu i wspólnego kształtowania wrażliwości poznawczej i estetycznej.
- Misja MSN-u jest tożsama z naszym myśleniem, zarówno o możliwościach wykorzystania przestrzeni w dialogu społecznym, jak i kształtowania wrażliwości estetycznej czy postrzegania architektury jako dziedzictwa kulturowego. Cieszę się, że będziemy współpracować z instytucją, która kształtuje i zmienia spojrzenie na sztukę współczesną w Polsce. MSN również od lat stawia na edukację, w tym architektoniczną, co jest dla nas szczególnie ważne – komentuje Michał Ciomek, wiceprezes Invest Komfort.
Nowy budynek Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie położony jest w nowym centrum stolicy, na przecięciu wielu ścieżek miejskich. Zaplanowane w nim przestrzenie pozwolą publiczności na spędzanie wolnego czasu na wiele sposobów: od zwiedzania wystaw przez udział w zajęciach dla dzieci i dorosłych po poznawanie archiwów współczesnych artystek i artystów.
- MSN współpracuje z różnorodnymi grupami i społecznościami, a także instytucjami w Polsce i na świecie. Jesienią tego roku nastąpi długo wyczekiwane otwarcie nowej siedziby Muzeum, mieszczącej się przy skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Otwarcie siedziby MSN-u jest z pewnością jednym z bardziej wyczekiwanych wydarzeń kulturalnych w Polsce 2024 roku – mówi Marta Wójcicka, kierowniczka działu marketingu Muzeum.
Współpraca w dialogu o urbanistyce
Invest Komfort obejmie patronatem zarówno otwarcie, jak i bieżącą działalność Muzeum, szczególnym obszarem zainteresowań i wsparcia Invest Komfortu będą wydarzenia wokół architektury i edukacji. Invest Komfort będzie dzielić się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi architektury i urbanistyki m.in. w ramach festiwalu „Warszawa w Budowie”, ale także obejmie specjalny patronat nad spacerami architektonicznymi po nowym budynku.
- Z wielką przyjemnością rozpoczynamy współpracę z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Bardzo nam się podoba otwartość Muzeum, również ta dosłowna, a także wielopłaszczyznowość w kształtowaniu relacji oraz możliwość twórczego fermentu dla każdego, kto zdecyduje się tu wejść. Już dziś mogę powiedzieć, że jednym z działań, nad którym obejmiemy patronat, będzie architektoniczna ścieżka edukacyjna – zapowiada Izabela Adamczak, dyrektor ds. marketingu Invest Komfort.
---
Invest Komfort - rodzinna firma deweloperska, wywodząca się z Trójmiasta. Tworzy projekty bezkonkurencyjne w swoich segmentach. 29 lat obecności na rynku to 50 zrealizowanych inwestycji, ponad 7000 oddanych lokali mieszkaniowych i usługowych, i rekordowa liczba wprowadzanych w 2024 roku projektów. Kompleksy sygnowane logo Invest Komfort na stałe wpisały się w krajobraz Trójmiasta. Zlokalizowane są w najbardziej atrakcyjnych punktach Gdańska, Sopotu i Gdyni, zachwycają najwyższej próby architekturą oraz komfortem życia. Ponadto wszystkie projekty powstają z myślą o odpowiedzialności za ludzi, za środowisko, za miasto. I zawsze powstają w konkretnym kontekście – historycznym czy naturalnym, dzięki czemu oddają charakter miejsca i prowadzą z nim dialog, przez lata.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.