Invest Komfort strategicznym partnerem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Invest Komfort właśnie został strategicznym partnerem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wyczekiwana od lat, nowa siedziba MSN-u otworzy się dla publiczności 25 października tego roku. Budynek autorstwa nowojorskiego architekta Thomasa Phifera będzie miejscem dostępnym dla każdego i integrującym różne inicjatywy, instytucje kultury, NGO-sy oraz środowiska twórcze. Pochodzący
z Trójmiasta deweloper obejmie szczególnym patronatem wydarzenia dotyczące architektury i edukacji, a także wesprze otwarcie i wystawienniczą działalność MSN-u.
Zarówno architektura, jak i wielopłaszczyznowy dialog: ze społecznością, miastem i historią łączy misję Invest Komfortu oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Koncepty mieszkaniowe inwestora są projektami unikatowymi, idealnie wpisanymi w kontekst lokalizacyjny i historyczny. Architekturę, którą tworzy, wyróżnia idea, emocje i dopracowanie detali. A niektóre projekty – jak gdyńskie Sea Towers czy gdański Brabank zyskały miano ikon. Invest Komfort także chętnie zaprasza do współpracy artystów, których prace są spójnym elementem inwestycji mieszkaniowych.
Miejsce spotkań kulturalnych w samym sercu stolicy
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie to funkcjonująca od 2005 roku instytucja publiczna, która nie tylko kolekcjonuje dzieła sztuki, ale także bada i upowszechnia dziedzictwo kultury współczesnej. To miejsce do prowadzenia dialogu i wspólnego kształtowania wrażliwości poznawczej i estetycznej.
- Misja MSN-u jest tożsama z naszym myśleniem, zarówno o możliwościach wykorzystania przestrzeni w dialogu społecznym, jak i kształtowania wrażliwości estetycznej czy postrzegania architektury jako dziedzictwa kulturowego. Cieszę się, że będziemy współpracować z instytucją, która kształtuje i zmienia spojrzenie na sztukę współczesną w Polsce. MSN również od lat stawia na edukację, w tym architektoniczną, co jest dla nas szczególnie ważne – komentuje Michał Ciomek, wiceprezes Invest Komfort.
Nowy budynek Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie położony jest w nowym centrum stolicy, na przecięciu wielu ścieżek miejskich. Zaplanowane w nim przestrzenie pozwolą publiczności na spędzanie wolnego czasu na wiele sposobów: od zwiedzania wystaw przez udział w zajęciach dla dzieci i dorosłych po poznawanie archiwów współczesnych artystek i artystów.
- MSN współpracuje z różnorodnymi grupami i społecznościami, a także instytucjami w Polsce i na świecie. Jesienią tego roku nastąpi długo wyczekiwane otwarcie nowej siedziby Muzeum, mieszczącej się przy skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Otwarcie siedziby MSN-u jest z pewnością jednym z bardziej wyczekiwanych wydarzeń kulturalnych w Polsce 2024 roku – mówi Marta Wójcicka, kierowniczka działu marketingu Muzeum.
Współpraca w dialogu o urbanistyce
Invest Komfort obejmie patronatem zarówno otwarcie, jak i bieżącą działalność Muzeum, szczególnym obszarem zainteresowań i wsparcia Invest Komfortu będą wydarzenia wokół architektury i edukacji. Invest Komfort będzie dzielić się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi architektury i urbanistyki m.in. w ramach festiwalu „Warszawa w Budowie”, ale także obejmie specjalny patronat nad spacerami architektonicznymi po nowym budynku.
- Z wielką przyjemnością rozpoczynamy współpracę z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Bardzo nam się podoba otwartość Muzeum, również ta dosłowna, a także wielopłaszczyznowość w kształtowaniu relacji oraz możliwość twórczego fermentu dla każdego, kto zdecyduje się tu wejść. Już dziś mogę powiedzieć, że jednym z działań, nad którym obejmiemy patronat, będzie architektoniczna ścieżka edukacyjna – zapowiada Izabela Adamczak, dyrektor ds. marketingu Invest Komfort.
---
Invest Komfort - rodzinna firma deweloperska, wywodząca się z Trójmiasta. Tworzy projekty bezkonkurencyjne w swoich segmentach. 29 lat obecności na rynku to 50 zrealizowanych inwestycji, ponad 7000 oddanych lokali mieszkaniowych i usługowych, i rekordowa liczba wprowadzanych w 2024 roku projektów. Kompleksy sygnowane logo Invest Komfort na stałe wpisały się w krajobraz Trójmiasta. Zlokalizowane są w najbardziej atrakcyjnych punktach Gdańska, Sopotu i Gdyni, zachwycają najwyższej próby architekturą oraz komfortem życia. Ponadto wszystkie projekty powstają z myślą o odpowiedzialności za ludzi, za środowisko, za miasto. I zawsze powstają w konkretnym kontekście – historycznym czy naturalnym, dzięki czemu oddają charakter miejsca i prowadzą z nim dialog, przez lata.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.