Jak pokolenie naszych rodziców i dziadków korzysta na zakupach online.
W dzisiejszych czasach wiek emerytalny przestał być wykluczający - wkroczyło w niego pokolenie, które w większości posługuje się smartfonem, komputerem, sprawnie porusza się w Internecie. Nikogo nie dziwią starsze osoby korzystające z platform społecznościowych typu Instagram czy Facebook, tak samo jak wiadomości przesyłane przez Messenger, WhatsApp czy maile. Naturalną konsekwencją jest więc rosnące zainteresowanie aplikacjami i platformami zakupowymi w tej grupie wiekowej. To wyjątkowi Klienci, marka Everli odnotowała, że osoby w wieku powyżej 55 roku życia, mają ponad dwukrotnie wyższą retencję niż przeciętny użytkownik usługi.
Osoby 55+ to już co dziesiąty Klient Everli, z czego 70% stanowią kobiety. To bardzo lojalni użytkownicy, Ci którzy skorzystali z naszej aplikacji w większości przypadków zostają z nami na dłużej i chętnie korzystają z pełnych udogodnień platformy - 12% abonentów Everli Plus, subskrybcji dającej dostawy gratis od 100 zł i dostęp do specjalnych promocji, to Klienci 55+ – mówi Magdalena Rzepka, Marketing Manager Everli. Zakupy robią nie tylko przez stronę internetową,, ale też w aplikacji - 39% kobiet i 35 % mężczyzn z tej grupy. To, plus biegłość w posługiwaniu się płatnościami bezgotówkowymi - jedyną dostępną formą w Everli - świadczy o ich zaawansowaniu technologiczny - dodaje.
Średni koszyk silversów i seniorów to około 200 złotych, a ich zwyczaje zakupowe nie odbiegają znacząco od pozostałych użytkowników. Najczęściej sięgają po produkty świeże tj. warzywa, owoce, nabiał, mięso i wędliny.
Czynnik, który znacząco wpłynął na adopcję zakupów w e-commerce to pandemia. Od jej czasu zainteresowanie e-grocery znacząco wzrosło, nic więc dziwnego, że z tej możliwości korzysta również generacja silversów i seniorów. Marka nie przewiduje odwrotu tego trendu, co wydaje się oczywiste biorąc pod uwagę kluczowe benefity. Zakupy online przede wszystkim pozwalają zaoszczędzać czas, ale co szczególnie istotne w przypadku osób starszych zakupy dostarczane są pod same drzwi, dzięki czemu nasi dziadkowie czy rodzice nie muszą dźwigać ciężkich zakupów, walczyć ze złą pogodą czy narażać się na inne niedogodności. Zakupy online sprawdzą się nie tylko u starszych osób mających problemy ze zdrowiem, ale też tych sprawnych, aktywnych, które nie chcą tracić czasu.
Pamiętajmy jednak, że zakupy online nie są dostępne, z różnych względów, dla każdego seniora, ale prawie każdemu z nich mogą zostać dostarczone. Platformy zakupowe to doskonałe ułatwienie dla dzieci, które mieszkają daleko od swoich rodziców, w innych miastach, a chcą ułatwić swoim bliskim seniorom codzienne funkcjonowanie. Właściwie z każdego miejsca na świecie możemy za pomocą kilku kliknięć zrobić im zakupy z dostawą pod wskazany adres, w zaledwie kilka godzin. To świetne narzędzie i usprawnienie w dbaniu o swoich najbliższych.
Marka Everli to wiodąca w Europie platforma do zakupów spożywczych online, firma pochodzi z Włoch, a w Polsce działa od 2019 roku. Klienci mogą robić zakupy za pomocą platformy w wiodących sieciach handlowych, takich jak Auchan, Netto, Kaufland, Carrefour, Lidl, Biedronka, a także w kilkudziesięciu mniejszych sklepach na terenie kraju, w tym także w drogeriach. To co wyróżnia Everli na tle konkurencji, to dedykowani szoperzy, którzy jeśli jest taka potrzeba są w kontakcie z Klientem w trakcie dokonywania zakupów, dzięki czemu mogą np. zaproponować zamienniki niedostępnego produktu. Everli jest dostępne w 23 miastach w Polsce, a swoim zasięgiem obejmuje już 25% populacji kraju.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.