Jak pokolenie naszych rodziców i dziadków korzysta na zakupach online.
W dzisiejszych czasach wiek emerytalny przestał być wykluczający - wkroczyło w niego pokolenie, które w większości posługuje się smartfonem, komputerem, sprawnie porusza się w Internecie. Nikogo nie dziwią starsze osoby korzystające z platform społecznościowych typu Instagram czy Facebook, tak samo jak wiadomości przesyłane przez Messenger, WhatsApp czy maile. Naturalną konsekwencją jest więc rosnące zainteresowanie aplikacjami i platformami zakupowymi w tej grupie wiekowej. To wyjątkowi Klienci, marka Everli odnotowała, że osoby w wieku powyżej 55 roku życia, mają ponad dwukrotnie wyższą retencję niż przeciętny użytkownik usługi.
Osoby 55+ to już co dziesiąty Klient Everli, z czego 70% stanowią kobiety. To bardzo lojalni użytkownicy, Ci którzy skorzystali z naszej aplikacji w większości przypadków zostają z nami na dłużej i chętnie korzystają z pełnych udogodnień platformy - 12% abonentów Everli Plus, subskrybcji dającej dostawy gratis od 100 zł i dostęp do specjalnych promocji, to Klienci 55+ – mówi Magdalena Rzepka, Marketing Manager Everli. Zakupy robią nie tylko przez stronę internetową,, ale też w aplikacji - 39% kobiet i 35 % mężczyzn z tej grupy. To, plus biegłość w posługiwaniu się płatnościami bezgotówkowymi - jedyną dostępną formą w Everli - świadczy o ich zaawansowaniu technologiczny - dodaje.
Średni koszyk silversów i seniorów to około 200 złotych, a ich zwyczaje zakupowe nie odbiegają znacząco od pozostałych użytkowników. Najczęściej sięgają po produkty świeże tj. warzywa, owoce, nabiał, mięso i wędliny.
Czynnik, który znacząco wpłynął na adopcję zakupów w e-commerce to pandemia. Od jej czasu zainteresowanie e-grocery znacząco wzrosło, nic więc dziwnego, że z tej możliwości korzysta również generacja silversów i seniorów. Marka nie przewiduje odwrotu tego trendu, co wydaje się oczywiste biorąc pod uwagę kluczowe benefity. Zakupy online przede wszystkim pozwalają zaoszczędzać czas, ale co szczególnie istotne w przypadku osób starszych zakupy dostarczane są pod same drzwi, dzięki czemu nasi dziadkowie czy rodzice nie muszą dźwigać ciężkich zakupów, walczyć ze złą pogodą czy narażać się na inne niedogodności. Zakupy online sprawdzą się nie tylko u starszych osób mających problemy ze zdrowiem, ale też tych sprawnych, aktywnych, które nie chcą tracić czasu.
Pamiętajmy jednak, że zakupy online nie są dostępne, z różnych względów, dla każdego seniora, ale prawie każdemu z nich mogą zostać dostarczone. Platformy zakupowe to doskonałe ułatwienie dla dzieci, które mieszkają daleko od swoich rodziców, w innych miastach, a chcą ułatwić swoim bliskim seniorom codzienne funkcjonowanie. Właściwie z każdego miejsca na świecie możemy za pomocą kilku kliknięć zrobić im zakupy z dostawą pod wskazany adres, w zaledwie kilka godzin. To świetne narzędzie i usprawnienie w dbaniu o swoich najbliższych.
Marka Everli to wiodąca w Europie platforma do zakupów spożywczych online, firma pochodzi z Włoch, a w Polsce działa od 2019 roku. Klienci mogą robić zakupy za pomocą platformy w wiodących sieciach handlowych, takich jak Auchan, Netto, Kaufland, Carrefour, Lidl, Biedronka, a także w kilkudziesięciu mniejszych sklepach na terenie kraju, w tym także w drogeriach. To co wyróżnia Everli na tle konkurencji, to dedykowani szoperzy, którzy jeśli jest taka potrzeba są w kontakcie z Klientem w trakcie dokonywania zakupów, dzięki czemu mogą np. zaproponować zamienniki niedostępnego produktu. Everli jest dostępne w 23 miastach w Polsce, a swoim zasięgiem obejmuje już 25% populacji kraju.

Poznaj nową rodzinę ultrawydajnych i szybkich smartfonów moto g

Dlaczego tak ważna jest szybka i sprawna ładowarka do telefonu?

Platige Image wykonało korekcję koloru w świątecznej reklamie World of Tanks
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Glinka: Kończę pracę nad scenariuszem własnej sztuki i piszę książkę. To będzie bardzo ciekawy rok
Aktorka nie lubi zbyt długo siedzieć bezczynnie, bo – jak przekonuje – praca i nowe wyzwania zawodowe dodają jej życiowego wigoru. Jej grafik zawodowy na najbliższe miesiące wypełniony jest więc po brzegi. Wkrótce rozpoczyna próby do nowego spektaklu w Teatrze Capitol, poza tym kończy prace nad scenariuszem własnej sztuki i pisze książkę.
Handel
Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie ochrony środowiska i klimatu.
Handel
WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.