Komunikaty PR

Matka Polka technologiczna

2021-11-29  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Żona swojego męża, energiczna businesswoman pracująca na home office, zabiegana pani domu, a może królowa multitaskingu. Kim jest polska matka 2021 roku? Czy technologia jest w stanie odmienić jej życie?

 

Matka jest fighterką

Tradycyjne role społeczne i stereotypy przydzielane płciom wciąż mają się dobrze. Jak zauważa psycholog dr Katarzyna Knopp, choć w młodszej części społeczeństwa zachodzą zmiany mentalności, deklaracje te jednak rzadko przekładają się na czyny[1]. Widać to gołym okiem na przykładzie globalnych badań Bureau of Labor Statistics, w których przeanalizowano dane dotyczące czasu niepłatnej pracy. Wynika z nich, że kobiety w wieku 15 i więcej lat spędzają dziennie do 5,7 godzin na wykonywaniu prac domowych i opiece nad dziećmi, podczas gdy mężczyźni w tym samym przedziale wiekowym robią to przez 3,6 godziny każdego dnia - to ok. 37% krócej. Warto zauważyć, że prawie jedna trzecia tego czasu przypada na samo sprzątanie. Wyraźnie widać, że nadal funkcjonuje tzw. housework gender gap, a kobieta – tym bardziej z dziećmi – obarczona jest większością codziennych zadań[2].  Partnerski podział obowiązków w domach to nadal mrzonka: obecnie ok. 99% opieki nad dziećmi spada na barki kobiet[3]. Warto posłużyć się tu ciekawym wyliczeniem GUS, zgodnie z którym wartość pracy wykonywanej przez kobiety na rzecz domu wynosi średnio 2113 zł, natomiast przez mężczyzn – około 1200zł[4].

- Można pokusić się o wniosek, że zmieniające się czasy nawet przysporzyły kobietom obowiązków, ustanawiając dominujący model pracy zawodowej w połączeniu z bieżącą troską o gospodarstwo domowe oraz opieką nad dziećmi[5]. Matka Polka jest więc fighterką - cichą bohaterką dnia codziennego, stawiającą czoła naporowi obowiązków rodzinnych i zawodowych – komentuje Piotr Majdan, General Manager firmy Batmaid, zajmującej się na co dzień wsparciem w sprzątaniu i zrównoważonymi usługami home wellness. 

 

Matka jest nowoczesna

Przesłanie to rozumieją twórcy aplikacji i dostawcy usług komercyjnych, którzy w swojej działalności nie zapominają o potrzebach mam. Z myślą o tej grupie społecznej projektuje się cyfrowe narzędzia i rozwiązania technologiczne, które pomagają zbalansować wyzwania i uczynić życie kobiet prostszym - na miarę XXI wieku. Mamy nad Wisłą coraz śmielej korzystają z inteligentnych urządzeń IoT, które pomagają utrzymać bezpieczeństwo i komfort mieszkania z dzieckiem: to m.in. smart odkurzacze, asystentki mowy czy zdalne zamki do drzwi[6]. Prężnie rozwija się rynek aplikacji desygnowanych dla mam: Polki szukają dzięki nim placów zabaw, dostają alerty rozwoju niemowlęcia, zamawiają codzienne zakupy z dostawą pod drzwi, a coraz większe ubranka zdobywają podczas clothes swaps. Pokutujący, szkodliwy stereotyp o przeżywającej załamanie nerwowe, zaniedbanej kobiecie odchodzi do lamusa – Matka Polka pracuje dziś elastycznie z domu, może nawet tworzy startup, projektuje przyszłość i dba swój dobrostan, korzystając z kalejdoskopu cyfrowych rozwiązań, które jak na drożdżach rosną na krajowym rynku technologii.  Wypadamy dobrze także na tle Europy: panie z jednym lub trójką i więcej dzieci pracują u nas częściej niż przeciętnie kobiety w UE[7].

 

Matka ma prawo do wsparcia

Choć usługi, które towarzyszą na co dzień matkom, mogą doskonale wpisywać się w rytm życia, nie mogą zastąpić empatii i wyrozumiałości wobec samych siebie. Mimo to pojawia się coraz więcej rozwiązań które sprawiają, że polska mama może czasem odpuścić i pozwolić sobie odpocząć. Z pomocą przychodzi szwajcarski startup Batmaid – elegancki, cichy asystent codzienności w usługach home wellness.

- W Batmaid wierzymy, że czas naszych Klientek – mam, partnerek, przede wszystkim kobiet - jest tego bezsprzecznie wart. Chcemy być świadkami pozytywnych zmian, opartych na partnerstwie obowiązków domowych, ale zachodzą one powoli, a my dostrzegamy wciąż aktualne wyzwania. Dlatego działamy tu i teraz. Od lat naszą ideą jest pomoc w utrzymywaniu wewnętrznej harmonii i dobrostanu dzięki wyręczaniu od niezbędnych, ale często czasochłonnych obowiązków. Można to przedstawić jako drugą szansę: dajemy czas, który mama może poświęcić dla swojego dziecka, partnera lub partnerki, a przede wszystkim dla s i e b i ewyjaśnia Piotr Majdan z Batmaid.

Batmaid to międzynarodowa firma z zapleczem technologicznym znajdującym się w Polsce. Obecna jest jak na razie w Warszawie, w przyszłości planuje ekspansję na kolejne miasta. Głównym motywem działania Batmaid jest tworzenie sprawiedliwego ekosystemu zatrudnienia personelu sprzątającego: jasność i przejrzystość umów zawieranych z współpracownikami, a także uczciwe warunki pracy.

 


[1] https://www.polskieradio.pl/7/129/Artykul/2690232,Kto-wykonuje-wiecej-obowiazkow-domowych-Kobieta-czy-mezczyzna

[2] https://www.inverse.com/article/57441-men-vs-women-how-much-they-clean-stereotypes-society

[3]https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/conditionsanddiseases/articles/coronaviruscovid19andthedifferenteffectsonmenandwomenintheukmarch2020tofebruary2021/2021-03-10

[4] https://www.polskieradio.pl/87/129/Artykul/2690232,Kto-wykonuje-wiecej-obowiazkow-domowych-Kobieta-czy-mezczyzna

[5] https://kig.pl/matka-polska-niepartnerska/

[6] https://antyweb.pl/matki-coraz-blizej-technologii

[7] https://www.karierawfinansach.pl/artykul/raporty/aktywnosc-zawodowa-kobiet

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.