Potężny Huawei Mate 40 Pro już dostępny w Polsce
Rusza sprzedaż w Polsce najnowszego flagowego smartfona Huawei Mate 40 Pro, najbardziej zaawansowanego smartfona w historii marki, z pierwszym na świecie procesorem wykonanym w 5-nanometrowym procesie technologicznym oraz z niespotykanymi możliwościami foto- i wideograficznymi. W przedsprzedaży, która startuje dziś w południe, smartfon będzie można kupić w zestawie z najnowszymi słuchawkami Huawei Freebuds Pro, pierwszymi na rynku słuchawkami bezprzewodowymi z inteligentną dynamiczną redukcją szumów.
Rekomendowana cena detaliczna Huawei Mate 40 Pro to 5399 PLN. Smartfon będzie dostępny w dwóch kolorach – czarnym i srebrnym. Przedsprzedaż w zestawie z Huawei Freebuds Pro potrwa od południa 23 października do 11 listopada. Regularna sprzedaż ruszy 12 listopada.
Oferta będzie dostępna w sklepie internetowym huawei.pl, w stacjonarnym sklepie Huawei w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia, w internetowej sprzedaży sklepów Media Expert, Euro RTV AGD, X-kom i Neonet, a także w sprzedaży online w Play. Oferta oraz data rozpoczęcia przedsprzedaży i sprzedaży regularnej może różnić się w zależności od sklepu.
Huawei Mate 40 Pro to najnowszy flagowiec marki z procesorem Kirin 9000 5G, pierwszym i jedynym na świecie procesorem 5G wykonanym w 5-nanometrowym procesie technologicznym oraz z układem SoC z rekordowym zagęszczeniem ponad 15,3 miliarda tranzystorów. Smartfon oferuje potężną wydajność i jest przełomowy pod względem fotografii i wideografii mobilnej. Zastosowano w nim aparaty fotograficzne, w tym główny system obiektywów Ultra Vision Cine Camera w kształcie pierścienia, opracowane z myślą o tworzeniu ultraszerokokątnych filmów 4K i zdjęć – zarówno z tylnego, jak i przedniego obiektywu. O potędze aparatu fotograficznego nowego telefonu świadczy też wielkość pojedynczego piksela matrycy, która wynosi 2,44 μm oraz potężny zoom.
Kilka godzin po premierze, Mate 40 Pro znalazł się na pierwszym miejscu prestiżowego, niezależnego rankingu DxO Mark z określeniem dynamic range monster, i jest według autorów zestawienia najlepszym na świecie smartfonem do fotografii mobilnej. Najwyższy wynik dotyczy zarówno tylnej, jak i przedniej kamery w smartfonie. Raport DxO Mark dostępny jest tutaj: https://www.dxomark.com/huawei-mate-40-pro-camera-review-dynamic-range-monster/.
Informacje o dostępności w Polsce innych modeli z serii Mate 40 będą podawane na bieżąco.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.