Komunikaty PR

Jak chronić drewno po sezonie?

2023-09-29  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Zbliżająca się jesień, a wraz z nią zmienne warunki pogodowe stanowią nie lada wyzwanie dla drewna ogrodowego. Narażone na działanie wilgoci, deszczu i niskich temperatur drewniane konstrukcje bez prawidłowej pielęgnacji mogą niszczeć, tracąc swoją funkcjonalność i atrakcyjny wygląd. Dlatego lepiej zawczasu pomyśleć o ich zabezpieczeniu, by po sezonie móc znów odpocząć na świeżym powietrzu w efektownej i zadbanej scenerii.

Największym wrogiem drewna jest wszechobecna po sezonie letnim wilgoć. W zależności od jej poziomu, surowiec kurczy się i pęcznieje, co skutkuje odkształceniem się i pękaniem drewna, a w konsekwencji rzutuje na wytrzymałość powierzchni. Niestety dużych konstrukcji, takich jak płoty czy altany nie da się na jesień i zimę schować, by ochronić je przed wilgocią. Pozostaje więc ich kompleksowa konserwacja. Stosując dobry preparat można to jednak robić raz na kilka lat. Dla przykładu, opracowany z wykorzystaniem technologii Extreme Aqua Stop impregnat ochronny Drewnochron Eco & Protection odpycha wodę, tworząc hydrofobową powierzchnię, odporną na działanie deszczu i śniegu nawet do 9 lat. Dodatkowo powierzchnia chroniona jest przed rozwojem pleśni, a za sprawą specjalnych filtrów UV także przed działaniem słońca.

Posezonowa konserwacja za pomocą impregnatu Drewnochron przyda się też drewnianym meblom, które niejednokrotnie zimują na zewnątrz. Szczególne, że intensywnie użytkowane w okresie lata i wystawione na bezpośrednie promieniowanie UV mogły płowieć, wysychać, a w konsekwencji pękać, torując drogę dla niszczącej wilgoci.

Dla ochrony tarasu świetnym wyborem będzie z kolei olejowanie. Olej do drewna Drewnochron z dużą zawartością oleju tunowego zapewnia bardzo dobrą odporność na czynniki atmosferyczne, w tym wilgoć. Głęboko wnika w drewno i wzmacnia jego strukturę. A to wszystko przy zachowaniu szlachetnego efektu dekoracyjnego, dzięki podkreśleniu naturalnego usłojenia drewna. Należy jednak pamiętać, że olejowanie powierzchni poziomych należy powtarzać co roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Practum Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Handel

Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności

W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.