Komunikaty PR

Jak Lexus LC 500 zdominował japońskie wyścigi

2020-05-14  |  10:00
Biuro prasowe

W 2017 roku Lexus LC 500 zastąpił model RC F w najwyższej klasie GT 500 japońskiej serii Super GT. W ciągu trzech sezonów sportowe coupé wygrało aż 14 wyścigów i przyczyniło się do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich. Zebraliśmy najważniejsze liczby, jakie stoją za wyścigowym sukcesem LC 500.

 

Niesamowity start

W debiutanckim wyścigu na torze Okayama International Circuit wystartowało łącznie sześć Lexusów LC 500. Auta reprezentowały barwy zespołów TOM’S, LeMans, SARD, Cerumo oraz Bandoh i nie dały szans rywalom. Samochody zajęły pierwszych sześć miejsc na mecie. Taki rezultat nigdy wcześniej nie zdarzył się w historii serii Super GT. Co więcej, w ciągu trzech lat w Super GT Lexusy LC 500 jeszcze sześć razy zajmowały wszystkie miejsca na podium, co daje łącznie aż siedem potrójnych podiów w 24 wyścigach!

Dwa tytuły mistrzowskie

Sezon 2017 zakończył się również pomyślnie – Nick Cassidy oraz Ryo Hirakawa zdobyli mistrzostwo za kierownicą LC 500. A ich ekipa KeePer TOM’S okazała się najlepszym zespołem sezonu. W jego trakcie Lexusy LC zdobyły łącznie 446 punktów, najwięcej w jednym sezonie w historii startów marki w Super GT. W 2019 roku wyścigowe auto ponownie przyczyniło się do wielkich rezultatów. Kazuya Oshima oraz Kenta Yamashita zdobyli tytuł mistrzowski kierowców, zaś KeePer TOM’S było ponownie najlepsze w klasyfikacji zespołowej.

Oszałamiające statystyki

Lexus LC 500 wystartował w sumie w 24 wyścigach i aż 14 z nich wygrał, co daje współczynnik zwycięstw wynoszący 58%. Co ciekawe, najwięcej zwycięstw – bo aż cztery – auto zdobyło na słynnym torze Fuji Speedway, na którym powstawał pierwszy model z serii F Lexusa – sedan IS F. Z tym obiektem wiąże się również nazwa i logo linii sportowych aut. W czasie startów w Super GT Lexus LC 500 zdobył ponadto sześć pole position, a wszystkie egzemplarze wyścigowego auta zgromadziły łącznie 1 322 punkty.

Czas na Toyotę GR Suprę

W ciągu trzech lat gran turismo Lexusa udowodniło swoje wyścigowe możliwości. Teraz macierzysty koncern Toyota daje szansę nowemu, sportowemu modelowi w ofercie, GR Suprze. Samochód zastępuje w klasie GT500 Lexusa LC 500 i ma zadebiutować w Super GT w 2020 roku. Pod maską Toyoty GR Supry GT500 znalazł się czterocylindrowy silnik o mocy ponad 600 KM z turbodoładowaniem.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.