Jak robić bezpieczne zakupy w internecie?
Biuro Prasowe PEPCO
ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
beata|alertmedia.pl| |beata|alertmedia.pl
506 144 074
www.pepco.pl
Już 73%[1] internautów robi zakupy w sklepach internetowych. E-zakupy są szybkie
i przyjemne, jednak wraz ze wzrostem zainteresowania tą aktywnością zwiększają się również potencjalne ryzyka i zagrożenia. Jak zatem robić zakupy w Internecie bezpiecznie?
Zakupy internetowe to coraz częściej nasza codzienność. W internecie można kupić niemal wszystko np.: żywność, ubrania, chemię, artykuły kuchenne czy dekoracje do mieszkania. Kto dziś kupuje w internecie? Przede wszystkim są to osoby młodsze, z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego[2]. Jak wskazują badania w bieżącym roku 43% Polaków zamierza wydać więcej niż w 2019 roku na zakupy online[3]. Jednak robiąc zakupy w sklepach internetowych klienci nie powinni tracić czujności, aby nie narazić się na niepotrzebne niebezpieczeństwo.
Ostrożności nigdy za wiele – kupuj za pośrednictwem zaufanych stron
Jak rozpoznać bezpieczną stronę? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, czy jest zabezpieczona protokołem HTTPS, którego symbolem jest kłódka obok adresu strony. Oznacza to również, że posiada ona aktualny certyfikat bezpieczeństwa. Dzięki temu kupujący ma gwarancję, że zakup jest w pełni bezpieczny.
Robiąc zakupy należy używać swojego prywatnego komputera lub urządzenia mobilnego, unikając korzystania z publicznych hotspotów Wi-Fi. W ten sposób dane finansowe pozostają zabezpieczone.
Uwaga: rozwaga!
Przy każdej transakcji online warto zwrócić uwagę na to, czy płatności realizowane są przez znanego operatora oraz czy, podczas płacenia za zakupy, następuje przekierowanie do odpowiedniej strony banku. Jeśli otrzymujemy wiadomość SMS z potwierdzeniem transakcji – przeczytajmy ją dokładnie, przed przepisaniem kodu sms. Trzeba pamiętać także, aby z profilu bankowego zawsze się wylogować, jeśli nie nastąpi to automatycznie po zakończeniu transakcji.
Kluczowy jest sprawdzony partner
PEPCO, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących, uruchomiło internetową sprzedaż swoich produktów, które są dostępne na ośmiu zaufanych platformach sprzedażowych: allegro.pl, ceneo.pl, empik.com, morele.net, erli.pl, mall.pl, arena.pl oraz shumee.pl. To strony, na których klienci mogą dokonać bezpiecznych zakupów.
- Dbamy o to, aby asortyment PEPCO był dostępny nie tylko stacjonarnie, ale także online. Takie oczekiwania mają nasi klienci. Z myślą o nich wybraliśmy duże i znane platformy zakupowe, na których można bezpiecznie nabyć nasze produkty – powiedział Tomasz Tokarz Kierownik Wsparcia Operacyjnego z PEPCO.
[1] Raport „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowany przez Gemius Polska na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej
[2] j.w.
[3] Raport PricewaterhouseCoopers i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”
Magia Świąt w Starbucks - napoje, które podbiją Twoje serce!
Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic
Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.