Komunikaty PR

Jak robić bezpieczne zakupy w internecie?

2021-11-02  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Łaszyn
Biuro Prasowe PEPCO

ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
beata|alertmedia.pl| |beata|alertmedia.pl
506 144 074
www.pepco.pl
Do pobrania Pepco ( 0.27 MB )

Już 73%[1] internautów robi zakupy w sklepach internetowych. E-zakupy są szybkie
i przyjemne, jednak wraz ze wzrostem zainteresowania tą aktywnością zwiększają się również potencjalne ryzyka i zagrożenia. Jak zatem robić zakupy w Internecie bezpiecznie?

Zakupy internetowe to coraz częściej nasza codzienność. W internecie można kupić niemal wszystko np.: żywność, ubrania, chemię, artykuły kuchenne czy dekoracje do mieszkania. Kto dziś kupuje w internecie? Przede wszystkim są to osoby młodsze, z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego[2]. Jak wskazują badania w bieżącym roku 43% Polaków zamierza wydać więcej niż w 2019 roku na zakupy online[3]. Jednak robiąc zakupy w sklepach internetowych klienci nie powinni tracić czujności, aby nie narazić się na niepotrzebne niebezpieczeństwo.

Ostrożności nigdy za wiele – kupuj za pośrednictwem zaufanych stron

Jak rozpoznać bezpieczną stronę? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, czy jest zabezpieczona protokołem HTTPS, którego symbolem jest kłódka obok adresu strony. Oznacza to również, że posiada ona aktualny certyfikat bezpieczeństwa. Dzięki temu kupujący ma gwarancję, że zakup jest w pełni bezpieczny.

Robiąc zakupy należy używać swojego prywatnego komputera lub urządzenia mobilnego, unikając korzystania z publicznych hotspotów Wi-Fi. W ten sposób dane finansowe pozostają zabezpieczone.

Uwaga: rozwaga!

Przy każdej transakcji online warto zwrócić uwagę na to, czy płatności realizowane są przez znanego operatora oraz czy, podczas płacenia za zakupy, następuje przekierowanie do odpowiedniej strony banku. Jeśli otrzymujemy wiadomość SMS z potwierdzeniem transakcji – przeczytajmy ją dokładnie, przed przepisaniem kodu sms. Trzeba pamiętać także, aby z profilu bankowego zawsze się wylogować, jeśli nie nastąpi to automatycznie po zakończeniu transakcji.

Kluczowy jest sprawdzony partner

PEPCO, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących, uruchomiło internetową sprzedaż swoich produktów, które są dostępne na ośmiu zaufanych platformach sprzedażowych: allegro.pl, ceneo.pl, empik.com, morele.net, erli.pl, mall.pl, arena.pl oraz shumee.pl. To strony, na których klienci mogą dokonać bezpiecznych zakupów.

- Dbamy o to, aby asortyment PEPCO był dostępny nie tylko stacjonarnie, ale także online. Takie oczekiwania mają nasi klienci. Z myślą o nich wybraliśmy duże i znane platformy zakupowe, na których można bezpiecznie nabyć nasze produkty – powiedział Tomasz Tokarz Kierownik Wsparcia Operacyjnego z PEPCO.

 


[1] Raport „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowany przez Gemius Polska na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej

[2] j.w.

[3] Raport PricewaterhouseCoopers i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe PEPCO
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Poznaj e-commerce krajów bałtyckich oczami Estończyka Biuro prasowe
2024-10-01 | 14:00

Poznaj e-commerce krajów bałtyckich oczami Estończyka

  Czy kraje bałtyckie – Litwa, Łotwa i Estonia - to dobry kierunek ekspansji zagranicznej? Sprawdźmy to! Szacuje się, że będą to jedne z najszybciej rozwijających się
Zakupy W Pepco rusza projekt Cena jakiej nie było
2024-09-30 | 12:00

W Pepco rusza projekt "Cena jakiej nie było"

Pepco zaskakuje nowymi, niższymi cenami kilkudziesięciu linii produktowych ze swojej podstawowej oferty. Asortyment tańszych towarów obejmuje m.in. ubrania dla dzieci i dorosłych,
Zakupy Logistyka może zadecydować o sukcesie sprzedażowym e-sklepu w szczycie sezonu
2024-09-24 | 15:00

Logistyka może zadecydować o sukcesie sprzedażowym e-sklepu w szczycie sezonu

Pozostały ostatnie 2 miesiące, by przygotować się do piku sprzedażowego pod kątem logistyki i obsługi klienta. Przedsiębiorcy muszą stawić czoła nie tylko wzmożonemu popytowi, ale

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.