Jak robić bezpieczne zakupy w internecie?
Biuro Prasowe PEPCO
ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
beata|alertmedia.pl| |beata|alertmedia.pl
506 144 074
www.pepco.pl
Już 73%[1] internautów robi zakupy w sklepach internetowych. E-zakupy są szybkie
i przyjemne, jednak wraz ze wzrostem zainteresowania tą aktywnością zwiększają się również potencjalne ryzyka i zagrożenia. Jak zatem robić zakupy w Internecie bezpiecznie?
Zakupy internetowe to coraz częściej nasza codzienność. W internecie można kupić niemal wszystko np.: żywność, ubrania, chemię, artykuły kuchenne czy dekoracje do mieszkania. Kto dziś kupuje w internecie? Przede wszystkim są to osoby młodsze, z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego[2]. Jak wskazują badania w bieżącym roku 43% Polaków zamierza wydać więcej niż w 2019 roku na zakupy online[3]. Jednak robiąc zakupy w sklepach internetowych klienci nie powinni tracić czujności, aby nie narazić się na niepotrzebne niebezpieczeństwo.
Ostrożności nigdy za wiele – kupuj za pośrednictwem zaufanych stron
Jak rozpoznać bezpieczną stronę? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, czy jest zabezpieczona protokołem HTTPS, którego symbolem jest kłódka obok adresu strony. Oznacza to również, że posiada ona aktualny certyfikat bezpieczeństwa. Dzięki temu kupujący ma gwarancję, że zakup jest w pełni bezpieczny.
Robiąc zakupy należy używać swojego prywatnego komputera lub urządzenia mobilnego, unikając korzystania z publicznych hotspotów Wi-Fi. W ten sposób dane finansowe pozostają zabezpieczone.
Uwaga: rozwaga!
Przy każdej transakcji online warto zwrócić uwagę na to, czy płatności realizowane są przez znanego operatora oraz czy, podczas płacenia za zakupy, następuje przekierowanie do odpowiedniej strony banku. Jeśli otrzymujemy wiadomość SMS z potwierdzeniem transakcji – przeczytajmy ją dokładnie, przed przepisaniem kodu sms. Trzeba pamiętać także, aby z profilu bankowego zawsze się wylogować, jeśli nie nastąpi to automatycznie po zakończeniu transakcji.
Kluczowy jest sprawdzony partner
PEPCO, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących, uruchomiło internetową sprzedaż swoich produktów, które są dostępne na ośmiu zaufanych platformach sprzedażowych: allegro.pl, ceneo.pl, empik.com, morele.net, erli.pl, mall.pl, arena.pl oraz shumee.pl. To strony, na których klienci mogą dokonać bezpiecznych zakupów.
- Dbamy o to, aby asortyment PEPCO był dostępny nie tylko stacjonarnie, ale także online. Takie oczekiwania mają nasi klienci. Z myślą o nich wybraliśmy duże i znane platformy zakupowe, na których można bezpiecznie nabyć nasze produkty – powiedział Tomasz Tokarz Kierownik Wsparcia Operacyjnego z PEPCO.
[1] Raport „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowany przez Gemius Polska na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej
[2] j.w.
[3] Raport PricewaterhouseCoopers i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.