Komunikaty PR

Jak sprawić, by 2022 był Rokiem Dobrych Myśli?

2021-12-17  |  13:37
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Już teraz zastanawiamy się, czy nadchodzące dni będą lepsze od tych, co minęły. Myślimy o nich
z nadzieją i ciekawością, ale mamy też swoje obawy i lęki, które czasem nie dają spać.
W jaki sposób możemy samodzielnie zadbać o dobry Nowy Rok, podpowiada Beata Pawlikowska – autorka Kalendarza Rok Dobrych Myśli.

Beato, Twój najnowszy kalendarz „Rok Dobrych Myśli" rozchodzi się teraz jak ciepłe bułeczki. Wiele osób kupuje go dla siebie i dla bliskich pod choinkę. Czy to oznacza, że ludzie tęsknią za dobrymi wiadomościami?

Myślę, że tak. Myślę, że trudno jest żyć na co dzień w świecie, w którym jesteśmy karmieni ze wszystkich stron negatywnymi informacjami, z jednej strony mającymi poszerzyć naszą wiedzę o świecie, ale
z drugiej strony uruchamiającymi w nas ukryte mechanizmy lęku.  Pod wpływem takiego chronicznego strachu i stresu życie staje się bardzo trudne, tym bardziej, że wyobraźnia dopowiada historie, które realnie nie istnieją. Zaczynamy się wtedy bać własnego strachu, który przesłania realne fakty. 

Wiele osób zgadza się jednak z tym, że żyjemy w bardzo trudnej rzeczywistości, choć większość
ma nadzieję, że będzie lepiej. Czyli ta nadzieja jest w ludziach czymś naturalnym, co z nas wypływa
i motywuje do poszukiwania sposobów na lepsze dni w przyszłości?

Nadzieja zawsze w nas jest, ale stanowi jedynie połowę sukcesu, może nawet mniej niż połowę.
Nie zgodzę się z opinią, że mamy za sobą trudny rok. Według mnie to był rok, w którym pojawiały się różne wyzwania, ale przecież w historii ludzkości nie istniał czas, który byłby takich wyzwań pozbawiony. Wyzwania pojawiają się zawsze i zdarzają po to, by nas wzmacniać. Mówienie „to był trudny rok", „było nam bardzo ciężko" to moim zdaniem niesłuszna interpretacja rzeczywistości, stworzona przez współczesnego człowieka, który jest przyzwyczajony do tego, żeby zawsze było łatwo, tanio i bez wysiłku.
A przecież prawdziwe życie nigdy nie jest tylko łatwe, z tym zgodzi się każdy. Tymczasem często, kiedy stajemy przed jakimś wyzwaniem, myślimy: „ojej, jakie to jest trudne, nie dam sobie rady". Jednak potem jakoś sobie z tym radzimy, idziemy dalej. Warto więc podejść do minionego czasu nie jako czegoś trudnego, lecz ciekawego, czegoś, co pokazało bardzo dużo prawdy o nas samych.

W zmianie podejścia do wyzwań może pomóc Twój kalendarz „Rok Dobrych Myśli” na 2022 rok, który jest pełen pozytywnych słów, motywacji, zawiera też fragmenty Twoich książek, przepisy kulinarne i afrykańskie przysłowia. Czy celem tej publikacji jest właśnie zmiana podejścia do życia, nabranie dystansu do otaczającej nas rzeczywistości i sprawienie, by na naszych twarzach pojawiło się więcej uśmiechu? W czym może pomóc Twój kalendarz?

Chodzi o to, żeby nie widzieć tylko tego, co jest złe, tego, co nam przeszkadza, z czym nam niewygodnie, lecz zobaczyć pełen obraz. W życiu każdego z nas są dobre i złe rzeczy, miłe i niemiłe doświadczenia. Człowiek, który jest tym przestraszony i nie pracuje nad oswojeniem lęków, koncentruje się tylko na tym, co jest złe. Mój kalendarz, wydawany od lat, zawsze ma przypominać o tym, że oprócz tego, co jest trudne, istnieją też piękne, fantastyczne, pozytywne rzeczy, które mogą cieszyć nas na co dzień i sprawiać, że będziemy odbierać nasze życie jako wartościowe. W „Roku Dobrych Myśli” namawiam czytelników do tego, żeby spojrzeli na to, co jest dobre tu i teraz i to docenili.

Ale czy naprawdę każdego dnia można obudzić się z taką myślą, że to będzie dobry dzień? Dla wielu osób może to być dość wątpliwe, szczególnie, gdy zalewa nas lawina złych wiadomości z różnych źródeł. W takim otoczeniu nawet osoba z pozytywnym podejściem do życia może popaść w jakieś zwątpienie, czy poczuć
w związku z tym podświadomy lęk. Czy zatem rzeczywiście można nauczyć się takiego podejścia, że każdy dzień może jednak być dobry?

Każdy dzień jest dobry i kropka. Nie „będzie dobry", ale „jest” dobry. Ja żyję przecież w tym samym kraju, w którym, tak jak wspomniałaś, wiele osób twierdzi, że zalewa ich lawina złych informacji.
W rzeczywistości to nie jest fakt tylko interpretacja.  Wszyscy codziennie dokonujemy wyborów, które kształtują nasz odbiór świata. Ja na przykład nie czytam i nie oglądam wiadomości, więc nie jestem zalewana lawinami „złych informacji”. Być może dlatego łatwiej jest mi dostrzec dobro, które mam dookoła. Podejmuję świadomą decyzję o tym, żeby nie śledzić tego co się dzieje na świecie, ponieważ z mojego punktu widzenia to w niczym nie zmienia mojego życia na lepsze, nie przynosi ani inspiracji, ani motywacji, ani siły, a wprost przeciwnie – osłabia i wyczerpuje, więc zwiększa ryzyko wypadku albo choroby. A ja chcę być zdrowa i dlatego tworzę dookoła siebie pozytywną atmosferę i koncentruję się na tym, co w mojej rzeczywistości jest namacalnym i dostrzegalnym dobrem.

Czyli w tym tkwi sekret Twojej pozytywnej energii, którą dzielisz się z innymi. Ci, którzy czytają Twoje książki i obserwują Cię na Social Mediach, często piszą, że dziękują Ci za Twoją obecność. Czują wdzięczność za Twój przekaz, płynący choćby z pozytywnych żółtych karteczek, które każdego dnia rano można wyświetlać
na Twoim profilu na Facebooku. Czy Twoim zdaniem ludzie chłoną te dobre słowa po to, by im również było lepiej?

Myślę, że tak. Ze swojej natury człowiek jest raczej nastawiony na strach, który informuje o potencjalnym zagrożeniu. Chodzi o to, by nie ulegać bezrefleksyjnie podszeptom przestraszonego umysłu, tylko świadomie koncentrować się na myśleniu racjonalnym, szukać tego, co będzie nas wspierało, budowało wewnętrzną równowagę i spokój. Właśnie z wewnętrznej równowagi, spokoju, wdzięczności i zdolności docenienia tego, co jest w życiu dobre rodzi się siła - i fizyczna, i mentalna, i psychiczna. A kiedy człowiek jest silny fizycznie i mentalnie, jest w stanie lepiej radzić sobie ze wszystkimi przeciwnościami losu.
W zaczynającym się niedługo roku naszym zwierzęciem opiekuńczym będzie ZŁOTY SŁOŃ – symbol niezłomnej siły, wytrwałości, mądrości i łagodności – niech więc słoń będzie naszym drogowskazem.

Siła na pewno przyda się każdemu, więc powiedz proszę, jak najlepiej używać Twojego kalendarza,
by wraz z nim zadbać o dobry Nowy Rok?

Warto otworzyć kalendarz codziennie rano i przeczytać jedno krótkie przesłanie na dany dzień.  Zastanowić się czy zgadzam się z tym, co czytam i chcę, żeby to stało się częścią mojego sposobu myślenia. I zabrać to zdanie w sercu na resztę dnia. Każda nowa, dobra, wzmacniająca myśl zasiana w duszy buduje Twoją odporność, siłę, motywację i wytrzymałość. Chodzi więc o to, żeby codziennie nakarmić się jedną małą kropelką pozytywnego myślenia, która będzie tworzyła codziennie rosnący ocean szczęścia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.