Jasiek Kuroń gotuje w kampanii To Jest Nasz Drób
W 2021 roku organizatorzy kampanii „To jest nasz drób! Wysoka europejska jakość” nie tylko kontynuują zainicjowane akcje informujące konsumentów o zaletach europejskiego mięsa drobiowego, ale przygotowują również nowości. Jedną z nich jest zaangażowanie nowego ambasadora projektu – Jana Kuronia.
Jasiek Kuroń to doświadczony kucharz, a także autor książki „Sprytna kuchnia czyli kulinarna ekonomia”. Na co dzień swoimi przepisami dzieli się na Instagramie – Jasiek Kuroń Gotuje, na swojej stronie internetowej oraz kanale w serwisie You Tube. Programy kulinarne z udziałem Jaśka Kuronia można zobaczyć na antenie Kuchnia+. Cyklicznie gotuje w kuchni DDTVN, jest także zapraszany do Pytania na Śniadanie.
– Drób to mięso, które lubię w kuchni. Mówię tu nie tylko o cieszącym się popularnością mięsie z kurczaka, ale także z kaczki czy gęsi. Ta ostatnia, do niedawna jeszcze zapomniana, powoli wraca i robi to z wielką klasą. Dlaczego zatem mięso drobiowe to jeden z moich częstych wyborów? Jest smaczne, dietetyczne i uniwersalne. Nadaje się zarówno do pieczenia, jak i na grilla czy na wędliny (o gotowaniu nawet nie wspominając) – mówi Jasiek Kuroń.
To jest nasz drób – działania w 2021 roku
Nowego ambasadora w drugim roku kampanii przywitali z otwartymi ramionami dotychczasowi ambasadorzy Cristina Catese i Sebastian Krauzowicz, którzy wspólnie
z Jaśkiem Kuroniem będą dzielili się swoimi przepisami na dania z różnymi gatunkami drobiu oraz gotowali na eventach kulinarnych.
W najbliższym czasie organizatorzy planują udział na Festiwalu Dobrego Smaku w sierpniu 2021 oraz targach Polagra Food w Poznaniu.
Więcej informacji na temat kampanii, ciekawostki i przepisy znajdują się na stronie internetowej>> https://pl.eu-poultry.eu
Zapytaliśmy Gardias, Cichopek, Herbuś i innych, skąd czerpią satysfakcję!
Co numerologia mówi nam o brytyjskiej rodzinie królewskiej?
Kamila Urzędowska współpracuje z projektantką Izabelą Łapińską
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.