Jedyna taka Toyota GR Yaris
Maseczka ochronna, podobizny pracowników ochrony zdrowia oraz charakterystyczne dla Walii kwiaty narcyza – to zwycięska wizja oklejenia sportowej Toyoty GR Yaris autorstwa 16-letniej Alice Goodliffe. Inspiracją dla młodej artystki stało się życie w czasie pandemii oraz walijskie tradycje. Samochód powstał specjalnie na tegoroczną, odwołaną z powodu epidemii COVID-19 edycję Rajdu Wielkiej Brytanii.
Zaprojektuj oklejenie dla sportowej Toyoty GR Yaris – konkurs przeprowadzony w trakcie pandemii przez organizatorów Rajdu Wielkiej Brytanii oraz brytyjskiego oddziału Toyoty okazał się strzałem w dziesiątkę. Spośród nadesłanych zgłoszeń wygrało to wysłane przez Alice Goodliffe. 16-latka ze szkoły Ysgol Gyfun Plasmawr w Cardiff swoim projektem wyraziła szacunek dla wszystkich pracowników z kluczowych obszarów walki z pandemią, a na aucie nie zabrakło nawiązań do walijskiej kultury.
Zwycięski samochód miał zostać pokazany podczas rajdu, który jest rundą rajdowych mistrzostw świata. Rajd Wielkiej Brytanii został jednak odwołany, więc auto zostało zaprezentowane na początku grudnia przed szkołą, do której uczęszcza zwyciężczyni konkursu.
„Jestem wielką fanką rajdów i było mi przykro, że Rajd Wielkiej Brytanii został odwołany. Samochód wygląda niesamowicie. Teraz potrzebuję tylko kluczyków” – zażartowała zwyciężczyni konkursu.
„Swoim projektem, który wykonałam w samym środku pandemii, chciałam docenić pracę wielu osób z kluczowych dziedzin. Zaczęłam od narysowania maseczki, która jest zaczepiona o lusterka – w końcu teraz wszyscy chodzimy w maseczkach. Na drzwiach mamy pracowników , którzy są bardzo ważni w trakcie pandemii: pielęgniarkę, nauczyciela, budowlańca, sprzedawcę i policjanta. Nie zapomniałam o swoim walijskim pochodzeniu i o tym, że auto było tworzone na Rajd Wielkiej Brytanii – stąd kwiaty narcyza. Na dachu i z tyłu jest tęczowa flaga, czyli symbol nadziei w tych trudnych czasach” – wyjaśniła Alice.
GR Yaris to samochód, który pełnymi garściami czerpie z rajdowych doświadczeń Toyota Gazoo Racing i stanowi homologacyjną bazę dla rajdówek kolejnej generacji. Auto jest absolutnie wyjątkowe i świadczą o tym dopracowane do perfekcji najdrobniejsze detale. Ultralekkie trzydrzwiowe nadwozie, napęd na cztery koła, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 261 KM i manualna skrzynia biegów – to recepta na radość z prowadzenia samochodu w wydaniu Toyoty. Na początku grudnia samochód zadebiutował oficjalnie na polskim rynk

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.