Jej Wysokość Sylvia Królowa Szwecji z wizytą w warszawskiej Spynce
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
W czwartek, 28 września 2023 Jej Wysokość Sylvia Królowa Szwecji odwiedziła punkt opieki i edukacji dla dzieci ukraińskich uchodźców – Spynka, działający przy ul. Modlińskiej w Warszawie. Królowej towarzyszyła delegacja przedstawicieli rządu Szwecji na czele z Ministerką Spraw Społecznych – Camillą Waltersson Grönwall oraz szerokie grono reprezentantów World Childhood Foundation.
Celem Fundacji World Childhood założonej przez Królową Sylvię ponad 20 lat temu jest zapewnienie wszystkim dzieciom bezpiecznego i pełnego miłości dzieciństwa, wolnego od przemocy, wykorzystywania i nadużyć seksualnych. Królewska Fundacja wspiera liczne programy na całym świecie skupione na pomocy dzieciom i dorosłym, którzy posiadają wiedzę i zrozumienie dla dziecięcych potrzeb. Wśród tych programów jest także wsparcie dla Fundacji Rozwoju Dzieci, która od kwietnia 2022 organizuje i prowadzi punkty dziennej opieki dla dzieci uchodźców, głównie z Ukrainy w Polsce. Opiekę w ponad 60 placówkach w całej Polsce znajdują dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym, a zespół psychologów i pedagogów szkoli, wdraża i rozwija kompetencje ukraińskich edukatorek i nauczycielek, zatrudnionych w Spynkach.
„To olbrzymi zaszczyt i radość spotkać tak znakomitych gości w Spynce, która działa w Centrum Pomocy Humanitarnej na warszawskim Żeraniu niemal od początku wybuchu wojny w Ukrainie.” – mówi Monika Rościszewska-Woźniak, Prezeska Fundacji Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
„Bezpieczny i kolorowy azyl, który tworzymy dla ukraińskich maluchów w Spynkach oraz autorski program wczesnej edukacji, dostosowany do potrzeb poszczególnych grup wiekowych stanowią modelowe rozwiązania, znajdujące uznanie znakomitych międzynarodowych partnerów, takich jak właśnie World Childhood Foundation, a także Unicef oraz Plan International.” – dodaje M. Rościszewska-Woźniak.
W ramach kolejnych etapów rozwoju programu SPYNKA, Fundacja Rozwoju Dzieci prowadzi szkolenia integracji międzykulturowej, a także pedagogiczne i psychologiczne, wspierające edukatorki pracujące z dziećmi wymagającymi szczególnej opieki, także z dysfunkcjami psycho-fizycznymi. Jednocześnie wzorując się także na skandynawskich wzorcach edukacyjnych i wynikach badań naukowych, Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego prowadzi program promujący naukę i organizację zajęć dla grup żłobkowych i przedszkolnych w plenerze – pod nazwą „Dzieci Mają Wychodne”.
Więcej informacji o wszystkich programach prowadzonych przez Fundację Rozwoju Dzieci: www.frd.org
![Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1676104464,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała!
![Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto](/files/_uploaded/glownekonf_616035828,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto
![Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady](/files/_uploaded/glownekonf_1317346451,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4-ram,w_274,r_png,_small.png)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
![](/files/1922771799/glod-raport-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto,w_133,_small.jpg)
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.