Komunikaty PR

Kampania #ZachowajKontrolę. Praktyczne porady dla rodziców i opiekunów graczy

2024-12-16  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 6.49 MB )

Branża gier wideo przypomina o najlepszych praktykach korzystania z wirtualnej rozrywki z okazji nadchodzących świąt. Video Games Europe, we współpracy z krajowymi stowarzyszeniami branżowymi i firmami członkowskimi w całej Europie po raz czwarty prowadzi kampanię #ZachowajKontrolę (Seize the Controls). Celem tej inicjatywy jest dostarczenie rodzicom i opiekunom graczy kluczowych informacji o graniu oraz przypomnienie najważniejszych zasad, które zapewniają pozytywne doświadczenia związane z grami wideo całej rodzinie.

Kampania opiera się na pięciu kluczowych wskazówkach dla rodziców i opiekunów, które pomagają zapewnić odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z gier przez dzieci. Dzięki tym poradom rodzice mogą zadbać między innymi o to, by dzieci korzystały z rozrywki w sposób zrównoważony, konsumowały treści odpowiednie do swojego wieku oraz znały zasady dotyczące zakupów w grach.

Przed zakupem lub włączeniem gry, którą dziecko dostało w prezencie należy pamiętać, aby:

  • Sprawdzić klasyfikację wiekową PEGI dla gry.
  • Skorzystać z narzędzi i aplikacji nadzoru rodzicielskiego. Ustawić odpowiednie limity czasu i dostępu do treści.
  • Grać razem z dziećmi! Porozmawiać z podopiecznymi o zasadach korzystania z gier i bezpieczeństwa online.
  • Zapoznać się z materiałami edukacyjnymi, aby dowiedzieć się więcej o grach.
  • Odkryć korzyści z grania i cieszyć się wspólną zabawą z rodziną!

 

Szczegółowe informacje znaleźć można na polskojęzycznej stronie www.zapytajogry.pl przygotowanej przez Stowarzyszenie SPiDOR. Rodzice, opiekunowie oraz sami gracze przeczytają tam o systemie PEGI i wyborze odpowiednich gier do wieku i ustawieniach narzędzi nadzoru rodzicielskiego, które pozwalają na zarządzanie czasem gry, limitów wiekowych treści czy limitów dotyczących zakupów w grach. Na stronie można znaleźć również porady na temat tworzenia domowych zasad grania poprzez wspólną zabawę i rozmowę z dziećmi. Dodatkowo dostępne są informacje o korzyściach płynących z grania i edukacyjnym potencjale gier wideo, które mogą stać się cennym narzędziem w nowoczesnej szkole.

O SPiDOR                                                                                          
SPiDOR, czyli Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo, tworzy przestrzeń do odpowiedzialnego rozwoju branży gier wideo w Polsce. Organizacja promuje kulturę grania, wykorzystanie gier wideo w edukacji oraz odpowiedzialne korzystanie z gier poprzez kampanie społeczne i edukacyjne. Jako członek Video Games Europe, SPiDOR reprezentuje czołowe podmioty branży gamingowej.

O Video Games Europe                                              
Od 1998 roku Video Games Europe dba o to, aby głos odpowiedzialnego ekosystemu gier był słyszalny. Celem organizacji jest wspieranie i docenianie kreatywnego oraz ekonomicznego potencjału sektora gier wideo, a także zapewnienie graczom na całym świecie korzyści płynących z doskonałych doświadczeń w grach. Video Games Europe reprezentuje 19 europejskich i międzynarodowych firm z branży gier oraz 13 krajowych stowarzyszeń branżowych na całym kontynencie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.