Języki i umiejętności, które pomogą Ci w pracy. Czego szukają pracodawcy?
Elephate
ul. Robotnicza 42A
53-608 Wrocław
alicjakubow|elephate.com| |alicjakubow|elephate.com
667724033
https://www.elephate.com
Praca, która z jednej strony sprawia przyjemność, a z drugiej przynosi duże dochody – to z pewnością marzenie wielu Polaków. Jednak z odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i znajomością języków wszystko jest możliwe do zrealizowania. Platforma Preply.com sprawdziła, jakie kompetencje warto nabyć lub udoskonalić, aby zadbać o rozwój swojej kariery.
IT, prawo i HR – w tych branżach zapotrzebowanie na specjalistów wzrosło najbardziej
Według wyliczeń portalu pracuj.pl w pierwszym półroczu 2022 r. liczba opublikowanych tam ofert pracy wzrosła o 35% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2021. Oznacza to, że na rynku pracy po spadkach w pierwszym roku pandemii mamy teraz do czynienia z wyraźną tendencją wzrostową. Największy skok zanotowano w branży IT (+87%), prawniczej (+79%) i HR (+57%). Sektor IT zajął pierwsze miejsce nie tylko pod względem wzrostu rok do roku, ale też ogólnej liczby ofert pracy. Poza tym najwięcej ogłoszeń kierowano do specjalistów ds. sprzedaży, pracowników obsługi klienta i pracowników fizycznych. Wzrosło też zapotrzebowanie na psychologów i trenerów.
Szerokie kompetencje i znajomość języków popłacają
Opublikowane w pierwszym półroczu 2022 r. oferty pracy wskazują, że obecnie pracodawcy poszukują w szczególności osób z kompetencjami z zakresu informatyki, ekonomii czy matematyki. Natomiast eksperci z Deloitte Acces Economics są zdania, że w niedalekiej przyszłości pracodawcy oprócz kompetencji twardych będą zwracali coraz większą uwagę na kompetencje miękkie, takie jak np. umiejętność zarządzania zespołem, rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia.
Najbardziej pożądane są jednak języki obce – w wielu branżach znajomość angielskiego już dawno stała się standardowym wymaganiem wobec kandydata. Oprócz angielskiego najczęściej doceniane są: niemiecki, francuski, holenderski, włoski i hiszpański. Na znaczeniu zyskują też języki skandynawskie oraz od pewnego czasu ukraiński – według Preply.com polscy użytkownicy są w TOP 5 narodowości najczęściej uczących się tego języka.
Wszystkich kompetencji niezbędnych w pracy można nauczyć się, korzystając z Preply.com. Do dyspozycji są tysiące profesjonalnych korepetytorów ze 185 krajów, w tym native speakerzy. Każda z tych osób została wcześniej zweryfikowana, co daje gwarancję satysfakcji, a użytkownicy sami mogą wybrać korepetytora, który jest dostępny w wybranych godzinach oraz przedziale cenowym za godzinę – mówi Alla Golydbina z Preply.com.
Korepetycje online pomogą rozwinąć skrzydła
Rynek pracy w Polsce przeszedł w ostatnich kilku latach spore zmiany m.in. za sprawą pandemii czy wojny na Ukrainie. Wielu miało okazję się przekonać, że znajomość języków obcych bardzo pomaga w życiu zawodowym i dostosowaniu się do nowych sytuacji – podobnie jak znajomość języków programowania czy posiadanie kompetencji miękkich. Dlatego trend poszerzania swoich kompetencji wśród pracowników z pewnością się utrzyma lub nawet przybierze na sile.
W trosce o przebieg swojej kariery i satysfakcję z wykonywanej pracy warto korzystać z każdej możliwości rozwoju. Nie każdy jest samoukiem, ale na szczęście istnieją rozwiązania online, takie jak korepetycje na Preply.com. To nowoczesna platforma edukacyjna z indywidualnymi lub grupowymi kursami, która pozwala wybrać korepetytora m.in. na podstawie jego doświadczenia, dostępności czasowej czy stawki godzinowej. Oprócz języków obcych można nauczyć się np. języków programowania czy kompetencji managerskich.
Więc informacji pod linkiem:
https://preply.com/pl/blog/kompetencje-pozadane-na-rynku-pracy/
https://www.preply.com/pl/

WOJTEK GAWENDA- POLSKI KABARECIARZ W KANADZIE

Toyota Financial Services po raz kolejny w gronie najlepszych pracodawców

Wyborowa Pernod Ricard z certyfikatem „HR NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Glinka: Kończę pracę nad scenariuszem własnej sztuki i piszę książkę. To będzie bardzo ciekawy rok
Aktorka nie lubi zbyt długo siedzieć bezczynnie, bo – jak przekonuje – praca i nowe wyzwania zawodowe dodają jej życiowego wigoru. Jej grafik zawodowy na najbliższe miesiące wypełniony jest więc po brzegi. Wkrótce rozpoczyna próby do nowego spektaklu w Teatrze Capitol, poza tym kończy prace nad scenariuszem własnej sztuki i pisze książkę.
Handel
Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie ochrony środowiska i klimatu.
Handel
WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.