Klarna czy Google – gdzie Polacy szukają swoich ulubionych produktów?
Najnowsze dane rynkowe pokazują, że 47 proc. Polaków poświęca ponad 5 godzin tygodniowo na badanie i porównywanie ofert podczas dokonywania zakupów online, podczas gdy średnia europejska wynosi 35 proc. Prognozy przewidują też, że wartość polskiego rynku e-commerce może osiągnąć 192 mld zł do 2028 roku, co oznacza średni roczny wzrost na poziomie 8 proc.
Żyjemy w czasach omnichannel, co oznacza, że klienci chcą mieć dostęp do oferty produktowej w różnych miejscach. Przy tak szerokiej palecie możliwości, warto wiedzieć, gdzie najszybciej można znaleźć produkt, który jest potrzebny. Świetną alternatywą dla popularnych wyszukiwarek jak Google czy porównywarek jak Ceneo, jest aplikacja mobilna Klarny. Z perspektywy sprzedawców konieczna jest inwestycja w intuicyjne w obsłudze i nowoczesne narzędzia, a także uproszczenie procesu podejmowania wśród konsumentów decyzji zakupowych.
Już 40 proc. użytkowników dokonuje zakupu z poziomu tej aplikacji
Na każdym etapie drogi zakupowej wspiera konsumenta aplikacja Klarny, która kieruje na strony sklepów, odpowiadających jego preferencjom zakupowym. Wbudowana przeglądarka wewnątrz aplikacji pozwala znaleźć pożądane produkty, a następnie zapłacić za zakupy lub przenieść się bezpośrednio na stronę sklepu w celu finalizacji transakcji.
Użytkownicy aplikacji Klarna mogą przeglądać opinie i referencje innych kupujących, a także historię cen. Dodatkowo, jeżeli klient znajdzie interesujący go produkt, może dokonać zakupu bezpośrednio w aplikacji we wbudowanej przeglądarce internetowej. Dzięki Asystentowi AI produkty polecane są na podstawie preferencji użytkownika, zwiększając trafność i satysfakcję z zakupów. Z poziomu aplikacji można zarządzać zakupami oraz monitorować dostawy i to w jednym miejscu. Ponadto użytkownicy mogą przechowywać tam cyfrowe wersje wszystkich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych. Już 40 proc. użytkowników docenia te funkcjonalności i dokonuje zakupów bezpośrednio w przeglądarce mobilnej w aplikacji Klarny, zamiast korzystać z innych popularnych wyszukiwarek, takich jak Chrome czy Safari.
Jasny cel: zrozumieć klienta i ułatwić mu ścieżkę zakupową
Sklepy, które współpracują z Klarną, dostają dodatkowy ruch i odnotowują wzrost wartości koszyków zakupowych oraz liczby osób odwiedzających ich strony. Współpraca afiliacyjna owocuje tym, że marki stają się bardziej widoczne, co przekłada się na wzrost konwersji. Firmy zyskują też dostęp do ogromnej liczby danych, dzięki temu są w stanie szczegółowo przeanalizować każdą transakcję.
- Wspieramy sprzedawców optymalizując ich działania na każdym etapie procesu sprzedaży. Dzięki zaawansowanej analizie preferencji klientów i precyzyjnym rekomendacjom w czasie rzeczywistym, sklepy mogą skuteczniej docierać do właściwych odbiorców, zwiększając konwersję i lojalność klientów. Przyspieszenie ścieżki zakupowej oraz uproszczenie płatności nie tylko poprawia doświadczenie zakupowe użytkowników, ale także przekłada się na wyższe wskaźniki finalizacji transakcji w sklepach obecnych w aplikacji. W rezultacie sprzedawcy zyskują narzędzie, które wspiera rozwój ich biznesu, budując silniejsze relacje z klientami i zwiększając ich chęć do powrotu na kolejne zakupy - tłumaczy Matthieu Bondu, Business Lead CEE w Klarna.
Nie bez powodu mówi się, że wsparcie sztucznej inteligencji podnosi poziom doświadczeń zakupowych. Ponad ¾ badanych konsumentów uważa, że wyszukiwanie z wykorzystaniem AI jest znacznie lub nieco bardziej atrakcyjne niż robienie zakupów przy użyciu tradycyjnej wyszukiwarki. Z kolei 72 proc. respondentów planuje taki sposób zakupów w przyszłości.
* W materiale wykorzystano dane z raportów: (1) AliExpress Consumer Insights (2024), (2) Klarna Shopping Pulse (2023) oraz Consumer Trends Report, HubSpot & Glimpse (2024).
![Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe](/files/1513931156/pexels-designecologist-887349,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
![Konumpcja alkoholu](/files/1513931156/2025.01.23-wykres-konsumpcja-alkoholu-studniowka-badania-iqs_2,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach
![Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush](/files/_uploaded/glownekonf_818318337,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Gwiazdy
![](/files/1922771799/rzezniczak-pilka-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
Były piłkarz podkreśla, że na bieżąco śledzi poczynania polskiej reprezentacji w piłce nożnej i wierzy, że przed biało-czerwonymi jeszcze wiele sukcesów. Choć Jakub Rzeźniczak nie planuje już powrotu na boisko, to jego ambicje wciąż są związane z piłką nożną. Rozważa różne możliwości, w tym pracę w zarządzie PZPN-u lub rolę eksperta sportowego w jakieś redakcji. Wierzy też, że jego doświadczenie i wiedza zdobyta w ciągu ponad dwóch dekad kariery będą cennym atutem w nowych rolach.
Transport
Blokady alkoholowe w samochodach mogą pomóc w walce z problemem pijanych kierowców. Co roku w Polsce doprowadzają do śmierci 150–200 osób
![](/files/1922771799/antonio-avenoso-blokady-foto,w_133,_small.jpg)
1881 osób zginęło na polskich drogach w 2024 roku, z tego 154 w wyniku wypadku spowodowanego przez pijanego kierowcę – wynika z danych Komendy Głównej Policji. W całej Unii Europejskiej rocznie w wypadkach śmierć ponosi około 20 tys. ludzi, a problem nietrzeźwych kierowców pozostaje jednym z największych wyzwań przy realizacji Wizji Zero, czyli redukcji do zera liczby ofiar na drogach. Wśród propozycji, które mogłyby pomóc w walce z tym problemem, jest obowiązkowa instalacja blokad alkoholowych w autach.
Teatr
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto,w_133,_small.jpg)
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.