Komunikaty PR

Klarna czy Google – gdzie Polacy szukają swoich ulubionych produktów?

2024-11-21  |  08:20
Biuro prasowe

Najnowsze dane rynkowe pokazują, że 47 proc. Polaków poświęca ponad 5 godzin tygodniowo na badanie i porównywanie ofert podczas dokonywania zakupów online, podczas gdy średnia europejska wynosi 35 proc. Prognozy przewidują też, że wartość polskiego rynku e-commerce może osiągnąć 192 mld zł do 2028 roku, co oznacza średni roczny wzrost na poziomie 8 proc.

Żyjemy w czasach omnichannel, co oznacza, że klienci chcą mieć dostęp do oferty produktowej w różnych miejscach. Przy tak szerokiej palecie możliwości, warto wiedzieć, gdzie najszybciej można znaleźć produkt, który jest potrzebny. Świetną alternatywą dla popularnych wyszukiwarek jak Google czy porównywarek jak Ceneo, jest aplikacja mobilna Klarny. Z perspektywy sprzedawców konieczna jest inwestycja w intuicyjne w obsłudze i nowoczesne narzędzia, a także uproszczenie procesu podejmowania wśród konsumentów decyzji zakupowych.

Już 40 proc. użytkowników dokonuje zakupu z poziomu tej aplikacji

Na każdym etapie drogi zakupowej wspiera konsumenta aplikacja Klarny, która kieruje na strony sklepów, odpowiadających jego preferencjom zakupowym. Wbudowana przeglądarka wewnątrz aplikacji pozwala znaleźć pożądane produkty, a następnie zapłacić za zakupy lub przenieść się bezpośrednio na stronę sklepu w celu finalizacji transakcji.

Użytkownicy aplikacji Klarna mogą przeglądać opinie i referencje innych kupujących, a także historię cen. Dodatkowo, jeżeli klient znajdzie interesujący go produkt, może dokonać zakupu bezpośrednio w aplikacji we wbudowanej przeglądarce internetowej. Dzięki Asystentowi AI produkty polecane są na podstawie preferencji użytkownika, zwiększając trafność i satysfakcję z zakupów. Z poziomu aplikacji można zarządzać zakupami oraz monitorować dostawy i to w jednym miejscu. Ponadto użytkownicy mogą przechowywać tam cyfrowe wersje wszystkich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych. Już 40 proc. użytkowników docenia te funkcjonalności i dokonuje zakupów bezpośrednio w przeglądarce mobilnej w aplikacji Klarny, zamiast korzystać z innych popularnych wyszukiwarek, takich jak Chrome czy Safari.

Jasny cel: zrozumieć klienta i ułatwić mu ścieżkę zakupową

Sklepy, które współpracują z Klarną, dostają dodatkowy ruch i odnotowują wzrost wartości koszyków zakupowych oraz liczby osób odwiedzających ich strony. Współpraca afiliacyjna owocuje tym, że marki stają się bardziej widoczne, co przekłada się na wzrost konwersji. Firmy zyskują też dostęp do ogromnej liczby danych, dzięki temu są w stanie szczegółowo przeanalizować każdą transakcję.

- Wspieramy sprzedawców optymalizując ich działania na każdym etapie procesu sprzedaży. Dzięki zaawansowanej analizie preferencji klientów i precyzyjnym rekomendacjom w czasie rzeczywistym, sklepy mogą skuteczniej docierać do właściwych odbiorców, zwiększając konwersję i lojalność klientów. Przyspieszenie ścieżki zakupowej oraz uproszczenie płatności nie tylko poprawia doświadczenie zakupowe użytkowników, ale także przekłada się na wyższe wskaźniki finalizacji transakcji w sklepach obecnych w aplikacji. W rezultacie sprzedawcy zyskują narzędzie, które wspiera rozwój ich biznesu, budując silniejsze relacje z klientami i zwiększając ich chęć do powrotu na kolejne zakupy - tłumaczy Matthieu Bondu, Business Lead CEE w Klarna.

Nie bez powodu mówi się, że wsparcie sztucznej inteligencji podnosi poziom doświadczeń zakupowych. Ponad ¾ badanych konsumentów uważa, że wyszukiwanie z wykorzystaniem AI jest znacznie lub nieco bardziej atrakcyjne niż robienie zakupów przy użyciu tradycyjnej wyszukiwarki. Z kolei 72 proc. respondentów planuje taki sposób zakupów w przyszłości. 

* W materiale wykorzystano dane z raportów: (1) AliExpress Consumer Insights (2024), (2) Klarna Shopping Pulse (2023) oraz  Consumer Trends Report, HubSpot & Glimpse (2024).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl Biuro prasowe
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu
Zakupy DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.