Klarna czy Google – gdzie Polacy szukają swoich ulubionych produktów?
Najnowsze dane rynkowe pokazują, że 47 proc. Polaków poświęca ponad 5 godzin tygodniowo na badanie i porównywanie ofert podczas dokonywania zakupów online, podczas gdy średnia europejska wynosi 35 proc. Prognozy przewidują też, że wartość polskiego rynku e-commerce może osiągnąć 192 mld zł do 2028 roku, co oznacza średni roczny wzrost na poziomie 8 proc.
Żyjemy w czasach omnichannel, co oznacza, że klienci chcą mieć dostęp do oferty produktowej w różnych miejscach. Przy tak szerokiej palecie możliwości, warto wiedzieć, gdzie najszybciej można znaleźć produkt, który jest potrzebny. Świetną alternatywą dla popularnych wyszukiwarek jak Google czy porównywarek jak Ceneo, jest aplikacja mobilna Klarny. Z perspektywy sprzedawców konieczna jest inwestycja w intuicyjne w obsłudze i nowoczesne narzędzia, a także uproszczenie procesu podejmowania wśród konsumentów decyzji zakupowych.
Już 40 proc. użytkowników dokonuje zakupu z poziomu tej aplikacji
Na każdym etapie drogi zakupowej wspiera konsumenta aplikacja Klarny, która kieruje na strony sklepów, odpowiadających jego preferencjom zakupowym. Wbudowana przeglądarka wewnątrz aplikacji pozwala znaleźć pożądane produkty, a następnie zapłacić za zakupy lub przenieść się bezpośrednio na stronę sklepu w celu finalizacji transakcji.
Użytkownicy aplikacji Klarna mogą przeglądać opinie i referencje innych kupujących, a także historię cen. Dodatkowo, jeżeli klient znajdzie interesujący go produkt, może dokonać zakupu bezpośrednio w aplikacji we wbudowanej przeglądarce internetowej. Dzięki Asystentowi AI produkty polecane są na podstawie preferencji użytkownika, zwiększając trafność i satysfakcję z zakupów. Z poziomu aplikacji można zarządzać zakupami oraz monitorować dostawy i to w jednym miejscu. Ponadto użytkownicy mogą przechowywać tam cyfrowe wersje wszystkich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych. Już 40 proc. użytkowników docenia te funkcjonalności i dokonuje zakupów bezpośrednio w przeglądarce mobilnej w aplikacji Klarny, zamiast korzystać z innych popularnych wyszukiwarek, takich jak Chrome czy Safari.
Jasny cel: zrozumieć klienta i ułatwić mu ścieżkę zakupową
Sklepy, które współpracują z Klarną, dostają dodatkowy ruch i odnotowują wzrost wartości koszyków zakupowych oraz liczby osób odwiedzających ich strony. Współpraca afiliacyjna owocuje tym, że marki stają się bardziej widoczne, co przekłada się na wzrost konwersji. Firmy zyskują też dostęp do ogromnej liczby danych, dzięki temu są w stanie szczegółowo przeanalizować każdą transakcję.
- Wspieramy sprzedawców optymalizując ich działania na każdym etapie procesu sprzedaży. Dzięki zaawansowanej analizie preferencji klientów i precyzyjnym rekomendacjom w czasie rzeczywistym, sklepy mogą skuteczniej docierać do właściwych odbiorców, zwiększając konwersję i lojalność klientów. Przyspieszenie ścieżki zakupowej oraz uproszczenie płatności nie tylko poprawia doświadczenie zakupowe użytkowników, ale także przekłada się na wyższe wskaźniki finalizacji transakcji w sklepach obecnych w aplikacji. W rezultacie sprzedawcy zyskują narzędzie, które wspiera rozwój ich biznesu, budując silniejsze relacje z klientami i zwiększając ich chęć do powrotu na kolejne zakupy - tłumaczy Matthieu Bondu, Business Lead CEE w Klarna.
Nie bez powodu mówi się, że wsparcie sztucznej inteligencji podnosi poziom doświadczeń zakupowych. Ponad ¾ badanych konsumentów uważa, że wyszukiwanie z wykorzystaniem AI jest znacznie lub nieco bardziej atrakcyjne niż robienie zakupów przy użyciu tradycyjnej wyszukiwarki. Z kolei 72 proc. respondentów planuje taki sposób zakupów w przyszłości.
* W materiale wykorzystano dane z raportów: (1) AliExpress Consumer Insights (2024), (2) Klarna Shopping Pulse (2023) oraz Consumer Trends Report, HubSpot & Glimpse (2024).

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle
Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.
Konsument
Nieprawidłowe postrzeganie masy ciała może być przekazywane pokoleniowo. Ważne jest budowanie zdrowych nawyków na poziomie rodziny

Rodzice przekazują swojemu potomstwu własne lęki, w tym te dotyczące postrzegania własnego ciała – mówią psychodietetycy. Przez naśladownictwo dzieci uczą się też nieprawidłowych nawyków żywieniowych, takich jak na przykład kompulsywne objadanie się po niepowodzeniu w stosowaniu restrykcyjnej diety. Eksperci podkreślają, że podstawą profilaktyki zaburzeń odżywiania jest uświadamianie dzieci na temat zdrowych nawyków. Zachęcają do wspólnych zakupów i przygotowywania razem posiłków. Ostrzegają również przed fat shamingiem, którego konsekwencje mogą towarzyszyć dziecku również w dorosłości.
Gwiazdy
Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie

Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.