Klub Fitness UP wspiera młodych sportowców!
Dzieci i aktywność fizyczna? Kiedyś to było oczywiste połączenie – ruch był ich naturalnym żywiołem. Dziś coraz częściej nauczyciele wychowania fizycznego mierzą się z problemem – częste zwolnienia lekarskie, złe samopoczucie, wstyd, niska samoocena i brak wiary we własne możliwości sprawiają, że młodzież szkolna coraz częściej wycofuje się z aktywnego uczestnictwa w zajęciach ruchowych. Ekipa tworząca Klub Fitness UP, działający m.in. we Wrocławiu, ma pomysł, jak temu zaradzić! Chcą zmienić podejście dzieci i ich rodziców do aktywności fizycznej, poprzez wsparcie szkół podstawowych we Wrocławiu i nagradzanie aktywności sportowej.
Dane statystyczne z ostatnich lat dają dużo do myślenia, jeśli chodzi o aktywność fizyczną dzieci i młodzieży szkolnej. Niestety wyniki badań nie napawają optymizmem – rok do roku aktywność wśród dzieci jest coraz mniejsza. Do poprawy tego stanu z pewnością nie przyczyniła się pandemia. Nauczanie zdalne, które trwało prawie dwa lata, spowodowało spadek aktywności u dzieci, a powrót do szkół wcale nie sprawił, że dzieci zapragnęły więcej ruchu. Projekt Global Matrix 4.0 dotyczący aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w Polsce, stanowi najobszerniejsze podsumowanie stanu aktywności fizycznej dzieci i jej uwarunkowań. Według badań zaledwie 16,8% dzieci jest intensywnie lub umiarkowanie aktywna przez 60 minut dziennie w skali tygodnia.*
Motywacja do działania – gdzie jej szukać?
Poza tym, że spada aktywność fizyczna dzieci i młodzieży, wzrasta wśród nich liczba cierpiących na otyłość. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazał, że nadwagę i otyłość odnotowano u 32% polskich dzieci w wieku 7-9 lat. Ten wynik plasuje nas na 8 miejscu wśród badanych krajów w Europie.** Wielu rodziców bagatelizuje problem otyłości u dzieci, twierdząc między innymi, że „wyciągną się” w wieku dojrzewania, ale niestety 80% z nich boryka się z chorobą w dorosłym życiu.
Ponadto brak właściwej diety, siedzący tryb życia, spożywanie cukrów prostych i wysoko przetworzonej żywności powodują rozwijanie się innych dolegliwości, jak cukrzyca, nadciśnienie czy choroby serca, które dotykają coraz młodszych ludzi. – Stąd zrodził się pomysł na podjęcie współpracy ze szkołami podstawowymi – im wcześniej zaczniemy działania propagujące zdrowy styl życia, jak aktywność fizyczna, realizowana w atrakcyjny dla dzieci sposób, wesprzemy młodych sportowców, dając im inspirację i motywację do rozwoju. Jesteśmy przekonani, że jeśli pokażemy dzieciom i młodzieży w jaki sposób dbać o swoją kondycję i żywienie, przyczynimy się do poprawy jakości życia tych młodych ludzi - podkreśla Natalia Głowicka, marketing manager Klub Fitness UP.
Wrocławskie szkoły w rytmie fit
Od stycznia 2024 r. Klub Fitness UP zaczął wspierać lokalną społeczność Wrocławia poprzez propagowanie aktywności fizycznej wśród dzieci z wybranych, wrocławskich szkół podstawowych. – Klub ma w planach nagradzanie placówek za aktywność fizyczną m. in. poprzez sponsoring strojów sportowych oraz realizowanie zajęć sportowych z trenerami klubu. Intensywna i świadoma praca z uczniami, szczególnie tymi z predyspozycjami w kierunku określonej dyscypliny sportowej, da im dodatkowe możliwości realizowania swoich pasji i sięgania po więcej. Kształcenie sportowców i zdrowych nawyków warto zaczynać od najmłodszych lat – zaznacza Sebastian Gazda, dyrektor generalny Klub Fitness UP. – Wierzymy w to, że inspirując wybrane placówki do działania, przyczynimy się do zmotywowania pozostałych szkół, by kierowały szczególną uwagę na atrakcyjność zajęć zwiększających ruch. – dodaje.
Niestety poziom zachowań sedentarnych, czyli czas spędzony przed ekranami, bardzo rzutuje na stan dzieci i coraz trudniej je zmobilizować do tego, by zrezygnowały z siedzącego trybu życia. Ponadto dzieci rezygnują z przemieszczania się do szkoły lub domu na nogach, wybierając komunikację miejską lub transport samochodem rodzica. Tymczasem wiele jest rękach dorosłych. To oni w dużej mierze mają wpływ na kształtowanie sposobu myślenia dzieci i kreowania ich postrzegania własnego zdrowia w kontekście aktywności fizycznej.
Szkoła UP – zdrowie złap!
– Im więcej uczniów skorzysta z propozycji oferowanych w ramach programu Klub Fitness UP, tym większe rezultaty osiągniemy wśród lokalnej społeczności – podkreśla dyrektor generalny marki. Inspirując do aktywności dzieci, zmobilizujemy także nauczycieli, rodziców czy dziadków do dbania o zdrowie przez cały rok. Już niebawem, bo z początkiem 2024 roku, w budynku Infiniti odbędzie się otwarcie nowego Klubu Fitness UP. Zachęcamy zainteresowane placówki do kontaktu z przedstawicielami klubu w celu zgłoszenia szkoły do udziału w programie wspierającym zdrowy i sportowy tryb życia wśród uczniów. Razem możemy więcej! – zachęca Sebastian Gazda.
*https://www.activehealthykids.org/wp-content/uploads/2022/10/Poland-report-card-long-form-2022.pdf
**https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/otylosc-u-dzieci-same-z-niej-nie-wyrosna

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.