Kobiety lubią promocje – prawie 49% Polek to potwierdza
Kobiety lubią promocje – prawie 49% Polek to potwierdza
Wbrew pozorom preferencje zakupowe dotyczące zakupów spożywczych nie są sprzężone z płcią. I choć to kobiety częściej polują na promocje, to jednak ich wybory dotyczące produktów spożywczych, nie różnią się tak bardzo od tych, których dokonują mężczyźni. Barbora – internetowy sklep spożywczy, postanowiła to sprawdzić.
Barbora to internetowy sklep, w którym oprócz produktów spożywczych dostępne są także artykuły codziennego użytku. Marce nie jest obojętne kto korzysta z jej usług, dlatego postanowiła zbadać różnice w zachowaniach klientów w zależności od płci. W tym celu na jesieni tego roku zleciła przeprowadzenie sondażu profesjonalnej jednostce badawczej.
Wyniki badania wykazały, że to mężczyźni częściej niż kobiety, decydują się na zakupy spożywcze przez internet, choć różni ich od siebie zaledwie kilka punktów procentowych. Te zaś częściej wybierają zakupy stacjonarne. Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów spożywczych to prawie 26% kobiet przyznało, że woli robić drobne zakupy kilka razy w tygodniu, wybierając produkty, których rzeczywiście potrzebują. Nieco mniej, bo 17,6% mężczyzn, także zaznaczyło tę odpowiedź. Natomiast w przypadku rzadszych zakupów, przykładowo raz w tygodniu, odpowiedzi były już bardziej zbliżone – około 25% kobiet i około 21% mężczyzn, wybierało taką odpowiedź.
Ceny produktów spożywczych, zwłaszcza w okresie galopującej inflacji, nie są nam obojętne. Z badania wynika, że niewielki procent polskiego społeczeństwa deklaruje, że nigdy nie zwraca na nie uwagi (7,7% kobiet oraz 5,5% mężczyzn). Natomiast zdecydowana większość zawsze albo prawie zawsze porównuje ceny i szuka promocji – 67,4% kobiet i 64% mężczyzn. W dodatku najczęściej robimy zakupy na podstawie przemyślanej i spisanej wcześniej listy potrzebnych produktów, a nie spontanicznych zachcianek. W tej kwestii też jesteśmy do siebie podobni – aż 54% kobiet i blisko i 44% mężczyzn zaznaczyło taką odpowiedź. Natomiast zaledwie 10% kobiet i tyle samo mężczyzn, nigdy tej listy nie robi i działa impulsywnie. Prawie co czwarty z nas (około dwudziestu kilku procent ) przyznaje, że czasem korzysta z listy, a czasem nie i nie deklaruje zdecydowania w żadną stronę.
Jeśli prawdą byłoby przekonanie, że zakupy spożywcze to domena kobiet, to prawdopodobnie mężczyźni nie byliby zorientowani w cenach poszczególnych produktów. A tak nie jest. Mężczyźni nie tylko zauważają wzrosty cen artykułów spożywczych, ale także podobnie oceniają sytuację. Jedni i drudzy jako trzy główne kategorie artykułów, na których w ostatnim czasie zauważyli największy wzrost cen zaznaczyli: mięso i wędliny, pieczywo i wyroby cukiernicze oraz produkty mleczne i jaja. Podobnie sytuacja wygląda biorąc pod uwagę oszczędzanie. Zarówno kobiety jak i mężczyźni wskazali te same trzy kategorie produktów, z których w pierwszej kolejności są w stanie zrezygnować podczas zakupów lub wybrać tańsze odpowiedniki. Są nimi chemia i środki czystości, kosmetyki i produkty do codziennej higieny i pielęgnacji oraz mięso i wędliny.
– Klientami naszego internetowego sklepu są zarówno kobiety jak i mężczyźni i zależy nam na tym, aby każdy czuł się w nim zaopiekowany i odnalazł to czego potrzebuje. Stąd pomysł, aby zlecić badanie i dowiedzieć się co nurtuje polskie społeczeństwo w czasie szalejącej inflacji, kiedy prawie każdy baczniej przygląda się swoim wydatkom. Dzięki temu możemy swoją ofertę dostosowywać pod aktualne preferencje i przeceniać produkty, których klienci poszukują, aby ze względu na cenę, nie musieli rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. W tym roku w Barborze miesięcznie rabatom podlega około 2000 produktów z różnych kategorii! – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Kierownik PR i Marketingu, Barbora.pl
W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w październiku 2022 roku, N = 1000.
Więcej informacji: www.barbora.pl
Znana marka modowa w Atrium Biała
Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock
Udane półrocze Galerii Katowickiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Dom i ogród
Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.
Handel
Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.
Ochrona środowiska
Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami
Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.