Kolekcja SAGOSKATT – najmłodsi projektanci znowu w akcji!
Lama, Cukierek, Niedźwiedź, Człowiek-Globus, Auto-Bakłażan i Myszka-Biedronka – to bohaterowie nowej kolekcji SAGOSKATT od IKEA, którzy powstali w wyniku ubiegłorocznego konkursu rysunkowego. Po raz kolejny młodzi twórcy zaprojektowali swoje pluszaki, żeby wspierać inne dzieci i ich prawo do zabawy. W tym roku szanse na stworzenie zabawki marzeń w konkursie będą miały kolejne dzieci z całego świata.
Dla IKEA „zabawa to poważna sprawa”, bo dzięki niej najmłodsi uczą się, rosną i rozwijają, a dom może stać się do tego najlepszym miejscem. Celem międzynarodowej kampanii społecznej IKEA jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, nauki i rozwoju. Dlatego już siódmy rok z rzędu IKEA zaprosiła małych projektantów do narysowania swojego wymyślonego przyjaciela w ramach konkursu „zabawa to poważna sprawa”. W kolejnej edycji sześć projektów miało szansę stać się prawdziwymi pluszakami. Na konkurs dla dzieci w wieku 0-12 lat wpłynęło ponad 71 000 prac z całego świata. Do drużyny dołączyli: Lama, Cukierek, Niedźwiedź, Człowiek-Globus, Auto-Bakłażan i Myszka-Biedronka.
Moja pluszowa zabawka wygląda jak mysz przebrana za biedronkę. Przygotowuje się na imprezę i zmienia kostiumy. Często się z nią baw i dobrze ją traktuj – mówi 9–letnia Maria, autorka jednego z projektów.
Kolekcja SAGOSKATT jest tworzona przez dzieci. To na podstawie ich kreatywnych rysunków powstała seria pluszaków, z której przychód ze sprzedaży trafi do lokalnych inicjatyw wspierających prawo dzieci do zabawy, rozwoju i radości. Akcja z konkursem rysunkowym jest prowadzona od 7 lat i od tego czasu powstało już wiele projektów. Co roku jury, spośród wielu prac z całego świata wybiera zwycięzców, kierując się oryginalnością pomysłu i kreatywnością małych twórców. Laureatami wyjątkowego konkursu dwukrotnie byli mali Polacy: dwa lata temu wówczas 8-letnia Natalia urzekła komisję swoim projektem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę, a trzy lata temu serca jury skradł pająk stworzony przez 9-letniego Huberta.
Wiemy, jak ważna jest zabawa dla rozwoju dziecka, dlatego chcemy zrobić dla niej miejsce w naszym życiu oraz wspierać dzieci, których podstawowe prawa nie są respektowane – mówi Nina Hughes, kierownik ds. asortymentu i projektowania produktów dla dzieci w IKEA.
Przed nami kolejna edycja kampanii „Zabawa to poważna sprawa” i nowe maskotki zaprojektowane przez dzieci z całego świata. W tym roku IKEA ogłasza już 8 edycję konkursu rysunkowego. Na poziomie krajowym wyłonionych zostanie 15 finalistów, którzy będą nagrodzeni, a ich prace przesłane do Szwecji, gdzie wezmą udział w finale. Wybranych zostanie następnie 6 laureatów. Zwycięskie rysunki IKEA przemieni w prawdziwe zabawki, które będą dostępne w sklepach. Konkurs potrwa od 4 do 24 listopada, a zgłoszenia będzie można przesyłać za pomocą formularza na stronie: ikea.pl/zabawa.
Limitowana seria SAGOSKATT jest dostępna w sklepach IKEA od 2 listopada do wyczerpania zapasów.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk na co dzień mieszkają w Trójmieście, niedaleko Opery Leśnej. W całej swojej karierze muzycy zespołu Kombii zagrali w sopockim amfiteatrze kilkadziesiąt razy, ale jak zaznaczają – przed każdym kolejnym występem towarzyszą im duże emocje. W tym roku świętują 50-lecie współpracy, a podczas Polsat Hit Festiwal będzie można ich usłyszeć w koncercie „Gdzie się podziały tamte prywatki”.
Media
Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.