Komunikaty PR

Kolekcja SAGOSKATT – najmłodsi projektanci znowu w akcji!

2020-11-04  |  11:00
Biuro prasowe

Lama, Cukierek, Niedźwiedź, Człowiek-Globus, Auto-Bakłażan i Myszka-Biedronka – to bohaterowie nowej kolekcji SAGOSKATT od IKEA, którzy powstali w wyniku ubiegłorocznego konkursu rysunkowego. Po raz kolejny młodzi twórcy zaprojektowali swoje pluszaki, żeby wspierać inne dzieci i ich prawo do zabawy. W tym roku szanse na stworzenie zabawki marzeń w konkursie będą miały kolejne dzieci z całego świata.

Dla IKEA „zabawa to poważna sprawa”, bo dzięki niej najmłodsi uczą się, rosną i rozwijają, a dom może stać się do tego najlepszym miejscem. Celem międzynarodowej kampanii społecznej IKEA jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, nauki i rozwoju. Dlatego już siódmy rok z rzędu IKEA zaprosiła małych projektantów do narysowania swojego wymyślonego przyjaciela w ramach konkursu „zabawa to poważna sprawa”. W kolejnej edycji sześć projektów miało szansę stać się prawdziwymi pluszakami. Na konkurs dla dzieci w wieku 0-12 lat wpłynęło ponad 71 000 prac z całego świata. Do drużyny dołączyli: Lama, Cukierek, Niedźwiedź, Człowiek-Globus, Auto-Bakłażan i Myszka-Biedronka.

Moja pluszowa zabawka wygląda jak mysz przebrana za biedronkę. Przygotowuje się na imprezę i zmienia kostiumy. Często się z nią baw i dobrze ją traktuj mówi 9–letnia Maria, autorka jednego z projektów.

Kolekcja SAGOSKATT jest tworzona przez dzieci. To na podstawie ich kreatywnych rysunków powstała seria pluszaków, z której przychód ze sprzedaży trafi do lokalnych inicjatyw wspierających prawo dzieci do zabawy, rozwoju i radości. Akcja z konkursem rysunkowym jest prowadzona od 7 lat i od tego czasu powstało już wiele projektów. Co roku jury, spośród wielu prac z całego świata wybiera zwycięzców, kierując się oryginalnością pomysłu i kreatywnością małych twórców. Laureatami wyjątkowego konkursu dwukrotnie byli mali Polacy: dwa lata temu wówczas 8-letnia Natalia urzekła komisję swoim projektem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę, a trzy lata temu serca jury skradł pająk stworzony przez 9-letniego Huberta.

Wiemy, jak ważna jest zabawa dla rozwoju dziecka, dlatego chcemy zrobić dla niej miejsce w naszym życiu oraz wspierać dzieci, których podstawowe prawa nie są respektowane – mówi Nina Hughes, kierownik ds. asortymentu i projektowania produktów dla dzieci w IKEA.

Przed nami kolejna edycja kampanii „Zabawa to poważna sprawa” i nowe maskotki zaprojektowane przez dzieci z całego świata. W tym roku IKEA ogłasza już 8 edycję konkursu rysunkowego. Na poziomie krajowym wyłonionych zostanie 15 finalistów, którzy będą nagrodzeni, a ich prace przesłane do Szwecji, gdzie wezmą udział w finale. Wybranych zostanie następnie 6 laureatów. Zwycięskie rysunki IKEA przemieni w prawdziwe zabawki, które będą dostępne w sklepach. Konkurs potrwa od 4 do 24 listopada, a zgłoszenia będzie można przesyłać za pomocą formularza na stronie: ikea.pl/zabawa. 

Limitowana seria SAGOSKATT jest dostępna w sklepach IKEA od 2 listopada do wyczerpania zapasów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem

W trakcie swojej kariery sportowej lekkoatleta specjalizujący się w biegu na 800 m odniósł wiele sukcesów i zdobył medale na najważniejszych międzynarodowych zawodach. Ale jak się okazuje, w domu nie jest  jedynym mistrzem. Jego żona bowiem również może się poszczycić tytułem mistrzyni świata, ale nie w sporcie. Renata Kszczot specjalizuje się w microbladingu, czyli metodzie makijażu permanentnego brwi. Olimpijczyk jest niezwykle dumny z osiągnięć partnerki, wspiera ją i stwarza jej przestrzeń potrzebną do rozwijania pasji. W zamian za to ona wprowadza go w tajniki swojej pracy.

Gwiazdy

Iga Baumgart-Witan: Mama nie pozwoliła mi na udział w programie „Mistrzowskie pojedynki”. Zdecydowałam się i już pierwszego dnia marzyłam, żeby wrócić do domu

Biegaczka nie ukrywa, że miała kilka momentów zwątpienia w kwestii swojego udziału w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory”. Po obejrzeniu zajawki zagranicznej edycji zrozumiała bowiem, jak wymagające mogą być konkurencje, i nie była do końca przekonana, czy sobie z nimi poradzi. Oliwy do ognia dolała jej mama, która absolutnie nie godziła się na ten wyjazd. Mimo wątpliwości Iga Baumgart-Witan postanowiła jednak stawić czoła trudnościom i zmierzyć się z wyczerpującymi wyzwaniami, ale jak zaznacza – nic za wszelką cenę.

Media

Iwona Guzowska: W programie „Mistrzowskie pojedynki" jest kilka osób stricte nastawionych na rywalizację. Chciały jak najwyżej zajść i szły po trupach do celu

Mistrzyni świata w kickboxingu z entuzjazmem wspomina swój udział w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory”, bo jak podkreśla, okazał się dla niej wyjątkowo cennym doświadczeniem. Realizując poszczególne zadania, sportowcy musieli bowiem stawić czoła nie tylko rywalom, ale i własnym ograniczeniom. Iwona Guzowska zdradza też, że niektórzy uczestnicy byli mocno zdeterminowani. Nie ukrywali, że przyjechali po to, żeby wygrać, i nie dawali sobie żadnej taryfy ulgowej.