Koniec Quebo?
„Podjąłem decyzje, że ta trasa koncertowa, którą zagramy w przyszłym roku będzie ostatnią trasą koncertową, którą zagram jako Quebonafide” – zapowiedź popularnego rapera wywołała wśród fanów niemałą konsternację. Analitycy londyńskiej firmy Unibet rozwiewają wątpliwości, czy słowa Quebo oznaczają koniec kariery Quebo.
Quebonafide, a właściwie Jakub Grabowski, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich raperów. Artysta posiada na swoim koncie wiele znanych utworów. Za największy sukces Quebo można uznać wspólną płytę z Taco Hemingwayem. Album Soma 0,5 g, który obaj muzycy wydali jako duet Taconafide, sprzedał się w ponad 150 tys. egzemplarzy, a podczas trasy koncertowej widownie były wypełnione po brzegi. Cechą rozpoznawalną artysty są nie tylko utwory artysty, ale także jego wyrazisty wizerunek. Qubeonafide znany jest z tatuaży na całym ciele, ekstrawaganckich fryzur oraz modnych stylizacji.
Nietuzinkowa promocja
Quebonafide w nietuzinkowy sposób promuje swoje wydawnictwa. Album Egzotyka nawiązywał do podróży artysty po całym świecie. Quebo nagrywał bowiem piosenki i teledyski z różnych miejsc na kuli ziemskiej, takich jak Madagaskar, Indie, Brazylia czy Japonia. Na scenie polskiego rapu to niespotykana do tej pory forma promocji płyty.
Jak kameleon
Podczas promocji swojego kolejnego solowego albumu Romantic Psycho raper całkowicie zmienił swój wizerunek. Quebo postanowił ukryć swoje tatuaże. Przez okres niespełna 2 miesięcy wyglądał zupełnie inaczej – dokładnie tak jak na swoim zdjęciu z legitymacji studenckiej. Nie miał tatuaży ani kolorowych włosów. Nosił okulary i koszulkę polo. Wywołało to duże zainteresowanie opinii publicznej, która zastanawiała się, czy kontrowersyjny raper przeszedł metamorfozę, zmieniając się w spokojnego i grzecznego artystę. Jak okazało się podczas debiutu albumu, był to tylko zabieg marketingowy, bo w teledysku do piosenki Szubienicepestycydybroń Quebonafide porzucił swoją kreację i wrócił do starego, dobrze znanego wizerunku. Bez wątpienia dotychczasowe działania promocyjne sprawiają, że wiele osób nie bierze dosłownie zapowiedzi rapera o końcu kariery. Wręcz przeciwnie – fani Quebo zastanawiają się, co kryje się za deklaracją artysty.
Koniec, rebranding czy kolejna sztuczka?
Mimo że artysta w swoich pożegnalnym liście do fanów informuje, że jego decyzja nie jest zabiegiem marketingowym, wcześniejsze działania Qubeonafide dają podstawy, aby sądzić inaczej. Według analityków londyńskiej firmy Unibet w grę wchodzą trzy scenariusze. Szanse na to, że jest to rzeczywiście ostatnia trasa koncertowa Kuby Grabowskiego, który po tym zakończy swoją karierę artystyczną, wynoszą 31,27%. Bardziej prawdopodobne jest z kolei to, że Quebo zmieni pseudonim artystyczny i pozostanie na rynku muzycznym (42,12%). Wszak sam we wspominanej już piosence Szubienicepestycydybroń muzyk śpiewał o swojej przemianie: „Szok, z rapera w gwiazdę pop, w rok. Moja dziewczyna jest z popu i ja też już jestem pop”. Najmniej prawdopodobne jest to, że zapowiedź Quebo to tylko zabieg marketingowy, który nie pociągnie za sobą żadnych zmian (26,61%).
Remedium na jesienną chandrę - podróż do Miami..
Jesień pełna muzycznych klimatów czyli Giełda Winyli w Galerii Turzyn
BNDK (Jan i Gabor Benedek) wpadli w "Szał"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.