Komunikaty PR

Krakowianie pobiegną po protezę dla Kasi i rehabilitację dla Filipa

2024-08-01  |  14:00
Biuro prasowe

W stolicy Małopolski po raz 13. odbędzie się największa charytatywna sztafeta biznesowa – Poland Business Run. W biegu weźmie udział ponad 40 000 osób na całym świecie, z czego 13 000 pobiegnie w Krakowie. Biegacz i biegaczki z firm i organizacji wystartują, aby pomóc osobom z niepełnosprawnością ruchową, po amputacji czy mastektomii. Wśród nich są Kasia i Filip z Krakowa.

Poland Business Run to inicjatywa, która narodziła się 12 lat temu w Krakowie.
Od czterech lat bieg dzięki formule wirtualnej odbywa się na całym świecie, ale stacjonarnie niezmienne w naszym mieście. W tym roku w zawodach wokół Błoń pobiegnie aż 13 000 osób. Jednocześnie w Parku Jordana odbędzie się bieg dla dzieci PBR Kids oraz piknik z licznymi atrakcjami. Celem całego wydarzenia jest pomoc w zakupie sprzętu, protez, wózków, rehabilitacji i wszystkiego, co jest niezbędne beneficjentom i beneficjentkom Poland Business Run do codziennego funkcjonowania, samodzielności i realizacji marzeń.  

Jednym z beneficjentów jest 23-letni Filip z Krakowa, który od 10 lat zmaga się z nowotworem kości. W tym roku, po długim leczeniu, konieczna była amputacja lewej nogi. Aktualnie próbuje się odnaleźć w nowej sytuacji i lepiej funkcjonować w domu i na uczelni.

Pomimo niepełnosprawności całą swoją edukację, dzięki nauczaniu indywidualnemu, przeszedłem bez przeszkód, a już dwa tygodnie po tegorocznej amputacji udało mi się wrócić na uczelnię. Chciałbym dalej się rozwijać i jak najwięcej działać. Moim największym marzeniem jest odzyskanie pełnej mobilności, samodzielności i możliwości aktywnego życia. Wierzę, że rehabilitacja z nauką chodu o protezie, którą otrzymałem dzięki biegaczom, postawi mnie na nogi – mówi Filip, podopieczny Fundacji Poland Business Run.

Do Fundacji Poland Business Run każdego roku dociera kilkaset historii pacjentów, którzy stają w obliczu choroby, amputacji czy mastektomii. Potrzebują protez, wózków, rehabilitacji i wsparcia psychologa, by normalnie żyć i pracować. Koszt protezy czy wózka to wydatek rzędu od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych, a sprzęt ten trzeba serwisować i wymieniać.

Kasia z Krakowa urodziła się bez prawej dłoni. Ma 34 lata, pracuje w międzynarodowej korporacji jako menadżerka zespołu szkoleniowego. Teraz ma szansę otrzymać swoją pierwszą protezę – specjalistyczną, bioniczną, którą będzie zintegrowana z jej układem nerwowym. To rozwiązanie, które przywraca pełną funkcjonalność kończyny i pozwala sterować nią za pomocą własnych mięśni i nerwów. 

Żyję na 110%, cały czas uczę się nowych rzeczy i rozwijam zawodowo, ale nie ukrywam, że funkcjonowanie z niepełnosprawnością wymaga sporej energii, aby dostosować się do rzeczywistości i znaleźć sposoby na radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami. Proteza pozwoli mi zaoszczędzić tę energię i poświęcić ją na wspieranie i inspirowanie innych. Marzę, aby czerpać z życia pełnymi garściami dwiema garściami! – opowiada Kasia, tegoroczna beneficjentka Poland Business Run.

 

W Krakowie odbędzie się również dziecięca odsłona biegu Poland Business Run. Mali bohaterowie pobiegną po protezę dla 5-letniego Aleksandra.

Pobiegniesz-Pomożesz!

Historie beneficjentów Poland Business Run są ważną motywacją dla firm i ich pracowników do uczestnictwa w sztafecie. Główne zapisy do biegu zakończyły się w czerwcu z rekordową liczbą ponad 40 tys. biegaczy, ale można do nich dołączyć w ramach pakietu wirtualnego do 6 września – wystarczy wejść na www.pbr.pl, zarejestrować swoją drużynę i wybrać pakiet Virtual Eco (z wirtualnym medalem i numerem startowym).

Sponsorami Strategicznymi wydarzenia zostały firmy: UBS, Standard Chartered, Enea.

Więcej informacji na www.pbr.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.