10 najpopularniejszych książek listopada [RANKING]
lubimyczytać.pl
Juliusza Słowackiego 45
60-521 Poznań
m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl| |m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl
518839665
https://lubimyczytac.pl/
Rynek wydawniczy jesienią obfituje w nowości książkowe, w tym także te najbardziej wyczekiwane premiery. Które książki wzbudziły największe zainteresowanie w listopadzie? Na lubimyczytać.pl zwyciężyło „Wiele do stracenia” Marka Marcinowskiego. To jednak nie jedyne zaskoczenie tego rankingu.
Z roku na rok księgarnie wypełniają się coraz większą ilością nowych tytułów wydawniczych. Wzrasta również liczba debiutujących autorów. Coraz istotniejsze więc przy wyborze lektury stają się rankingi i polecenia specjalistów. Rynek książki to jednak nie tylko sprzedaż konkretnych tytułów. Warto przyjrzeć się także temu, które książki przyciągają największą uwagę czytelników.
Debiuty, premiery… i seriale
Lubimyczytać.pl, serwis, który miesięcznie odwiedza 3,5 miliona osób, podsumowuje czytelnicze wybory Polaków. W listopadzie największym zainteresowaniem w serwisie cieszył się debiut Marka Marcinowskiego, „Wiele do stracenia”. Ryzykowna gra na giełdzie, imponujące fortuny, zwroty akcji i walka o miłość, to przepis na sukces w tym miesiącu. Nie bez znaczenia jest też szeroka kampania promocyjna w sieci. Na podium znalazły się również dwie pozycje, na których podstawie powstały głośne seriale - „Król” Szczepana Twardocha i „Gambit Królowej” Waltera Tevisa. TOP 5 zamykają premiery „Pokora” Szczepana Twardocha oraz „Służąca” Alicji Sinickiej.
Na szóstym miejscu znalazł się kryminał „Paprocany” Pauliny Świst. Kolejne popularne tytuły to „Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie” Frédérica Martela i „Opowieść podręcznej” Margaret Atwood. Wzrost zainteresowania tymi książkami można przypisać ostatnim wydarzeniom społeczno-politycznym w Polsce. Ostatnie pozycje w TOP 10 zajmują „Halny” Remigiusza Mroza oraz „27 śmierci Toby’ego Obeda” Joanny Gierak-Onoszko, która została nagrodzona Nike Czytelników.
Czytelnicy mają głos
Zestawienie to wynik zainteresowania wyjątkowego jury - czytelników - mówi Izabela Sadowska, prezes lubimyczytac.pl. To oni wchodzą do serwisu kierując się np. reklamą, audycją, wywiadem, wzmianką w prasie, radiu lub telewizji. Możemy z czystym sumieniem więc przyznać, że kiedy 3 miliony osób odwiedzających serwis miesięcznie wybiera dane podstrony książek, to znaczy, że są one popularne.
Ranking ma charakter cykliczny. Kolejny zostanie opublikowany 1 stycznia 2021*. Więcej szczegółów na stronie: https://lubimyczytac.pl/trendy-listopada-lubimyczytac-pl.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.