10 najpopularniejszych książek listopada [RANKING]
lubimyczytać.pl
Juliusza Słowackiego 45
60-521 Poznań
m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl| |m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl
518839665
https://lubimyczytac.pl/
Rynek wydawniczy jesienią obfituje w nowości książkowe, w tym także te najbardziej wyczekiwane premiery. Które książki wzbudziły największe zainteresowanie w listopadzie? Na lubimyczytać.pl zwyciężyło „Wiele do stracenia” Marka Marcinowskiego. To jednak nie jedyne zaskoczenie tego rankingu.
Z roku na rok księgarnie wypełniają się coraz większą ilością nowych tytułów wydawniczych. Wzrasta również liczba debiutujących autorów. Coraz istotniejsze więc przy wyborze lektury stają się rankingi i polecenia specjalistów. Rynek książki to jednak nie tylko sprzedaż konkretnych tytułów. Warto przyjrzeć się także temu, które książki przyciągają największą uwagę czytelników.
Debiuty, premiery… i seriale
Lubimyczytać.pl, serwis, który miesięcznie odwiedza 3,5 miliona osób, podsumowuje czytelnicze wybory Polaków. W listopadzie największym zainteresowaniem w serwisie cieszył się debiut Marka Marcinowskiego, „Wiele do stracenia”. Ryzykowna gra na giełdzie, imponujące fortuny, zwroty akcji i walka o miłość, to przepis na sukces w tym miesiącu. Nie bez znaczenia jest też szeroka kampania promocyjna w sieci. Na podium znalazły się również dwie pozycje, na których podstawie powstały głośne seriale - „Król” Szczepana Twardocha i „Gambit Królowej” Waltera Tevisa. TOP 5 zamykają premiery „Pokora” Szczepana Twardocha oraz „Służąca” Alicji Sinickiej.
Na szóstym miejscu znalazł się kryminał „Paprocany” Pauliny Świst. Kolejne popularne tytuły to „Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie” Frédérica Martela i „Opowieść podręcznej” Margaret Atwood. Wzrost zainteresowania tymi książkami można przypisać ostatnim wydarzeniom społeczno-politycznym w Polsce. Ostatnie pozycje w TOP 10 zajmują „Halny” Remigiusza Mroza oraz „27 śmierci Toby’ego Obeda” Joanny Gierak-Onoszko, która została nagrodzona Nike Czytelników.
Czytelnicy mają głos
Zestawienie to wynik zainteresowania wyjątkowego jury - czytelników - mówi Izabela Sadowska, prezes lubimyczytac.pl. To oni wchodzą do serwisu kierując się np. reklamą, audycją, wywiadem, wzmianką w prasie, radiu lub telewizji. Możemy z czystym sumieniem więc przyznać, że kiedy 3 miliony osób odwiedzających serwis miesięcznie wybiera dane podstrony książek, to znaczy, że są one popularne.
Ranking ma charakter cykliczny. Kolejny zostanie opublikowany 1 stycznia 2021*. Więcej szczegółów na stronie: https://lubimyczytac.pl/trendy-listopada-lubimyczytac-pl.

Jak w obliczu morderstwa postępuje dama?

Ukryty potencjał siostry wirtuoza

Po „Głodzie” i „Wojnie” czas na „Exodus”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Moda

Oversizowe garnitury, dżins, koronki i kwiaty 3D najważniejszymi trendami w modzie na sezon wiosna/lato 2023. W kolorystyce dominują odcienie świeże, soczyste i energetyczne
Na pokazach największych marek królują obecnie garnitury, oversizowe marynarki, spodnie z wysokim stanem i szeroką nogawką oraz buty na koturnach. Wśród trendów dedykowanych na najbliższe miesiące są również sukienki i bluzki – koniecznie ozdobione falbankami, koronkami, kwiatami 3D i bufkami. Ze zdwojoną siłą do łask powracają ażury, elementy przezroczyste i frędzle. Absolutnym must have sezonu wiosna/lato 2023 będą ubrania w najmodniejszym obecnie kolorze – viva magenta. To połączenie czerwieni i różu, które przyciąga uwagę, dodaje energii i doskonale sprawdza się w przypadku różnych elementów garderoby.
Transport
Inflacja nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem. Szukają atrakcyjnych ofert, ale niekoniecznie najtańszych

Inflacja dotyka także branżę turystyczną – w ubiegłym roku odnotowano wzrost cen paliwa lotniczego, w wielu krajach rosły też koszty żywności i noclegów, co przełożyło się na wyższe ceny wycieczek, biletów lotniczych i rezerwacji. I choć to może wpływać na częstotliwość wyjazdów, nie oznacza to, że Polacy rezygnują z wypoczynku za granicą czy wybierają wyłącznie najtańsze oferty. – Polacy wolą wydawać pieniądze na podróże, które dają wspomnienia, niż na rzeczy, które zostają z nami na krótszy czas – mówi Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.
Seriale
Joanna Jabłczyńska: Rozpoczynając przygodę z serialem „Na Wspólnej”, postawiłabym wszystkie pieniądze na to, że nie będzie on trwał dłużej niż pięć lat. Nikt się nie spodziewał takiej popularności tej produkcji

Aktorka przyznaje, że plan „Na Wspólnej” traktuje jak swój drugi dom. Nie tylko dlatego, że spędza tam dużo czasu, ale także ze względu na rodzinną atmosferę, jaka panuje wśród kolegów po fachu i członków ekipy. Rolę w tym serialu Joanna Jabłczyńska dostała w wieku 17 lat. Z perspektywy dwóch dekad odczuwa satysfakcję, bo ta produkcja nie tylko pozwoliła jej doskonalić warsztat aktorski u boku mistrzów w tej dziedzinie, ale również przyniosła jej dużą popularność, co przełożyło się na kolejne propozycje zawodowe.