Cała naprzód po nagrodę w konkursie Piórko
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Biedronka to największa sieć handlowa w Polsce. Nic więc dziwnego, że organizowane przez nią Piórko to największy konkurs na książkę dla dzieci w kraju. Pokazują to liczby. Dotychczasowe sześć edycji Piórka oznacza 6 wydanych książek, które trafiły do ok. 320 tys. polskich domów. W samym tylko 2020 roku Biedronka sprzedała ponad 74 tys. książek z serii Piórko. Do konkursu zgłoszono łącznie w tych latach 22 tys. prac. W zeszłorocznej akcji wzięło udział około 4800 osób. Wrażenie może robić też wydana do tej pory przez Biedronkę kwota na nagrody. Łącznie jest to 1,2 mln zł.
Szansa na wygraną pojawia się ponownie. Nabór opowiadań do Piórka rozpoczyna się 11 lutego i zakończy 22 marca br. Zadaniem jest nadesłanie opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Są jednak dwa ważne warunki, które spełniać musi każdy uczestnik. Pierwszy: musi być debiutantem. Drugi: nadesłane opowiadanie musi chwytać za serca i dzieci, i oceniających prace jurorów. To osoby ze świata literatury, sztuki, mediów i filmu. W tym roku do kapituły jury w kategorii Tekst dołączył nowy juror, Wiktor Zborowski, znany polski aktor filmowy, teatralny i dubbingowy.
Poza nim skład jury Piórka 2021 nie zmieni się i znajdą się w nim: prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl Agnieszka Karp-Szymańska, dziennikarz i publicysta Jarosław Gugała, autorka książek dla dzieci i młodzieży Renata Piątkowska, autor powieści, opowiadań i wierszy Rafał Witek i wieloletni dziennikarz, a obecnie dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa.
Piórko ma już swoją renomę, a my w sieci Biedronka mamy kolejne pomysły na to, jak dalej rozwijać ten konkurs. Wiele zależy od tego zwycięskiego tekstu, którego właśnie zaczynamy szukać. To idealna okazja, żeby wyjąć z szuflady gotową opowieść albo wreszcie siąść do pisania książki dla dzieci, którą od wielu lat miało się już w głowie. Jako sieć zadbamy już o to, żeby ta opowieść trafiła do setek tysięcy polskich domów.
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i juror Piórka
Zeszłoroczną edycję Piórka w kategorii Tekst wygrała Agnieszka Syczyło, za ciepłą opowieść pod tytułem „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. To historia dziewczynki, która poznając życiorys swego dziadka, odkrywa radość z pomagania innym. Zilustrowała ją Magdalena Starowicz. Obie panie otrzymały czeki na 100 tys. zł, a okładka książki trafiła na mural na warszawskim Powiślu. Mural niezwykły, bo wykonany za pomocą farb oczyszczających powietrze ze smogu.
Książki gratis
Piórko to przykład na to, jak Biedronka wspiera czytelnictwo w Polsce, ale nie jedyny. Sieć co roku sprzedaje średnio ok.12 mln egzemplarzy książek, także za sprawą ogromnych promocji. Takich jak najnowsza, obowiązująca od 11 do 13 lutego br. akcja „2+1”. Oznacza ona, że przy zakupie dwóch książek w sklepach sieci, trzecia, najtańsza książka jest gratis.
Szczegóły akcji na stronie biedronka.pl

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.