Cykl #premieraonline w tym tygodniu
Interaktywne transmisje odbywają się na stronieFacebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy.
Karolina Wigura, Piotr Trudnowski, Krzysztof Zalewski – środa, 3 marca, godz. 18:00
Gośćmi dyskusji towarzyszącej premierze marcowego wydania „Pisma. Magazynu Opinii” będą Karolina Wigura, Piotr Trudnowski i Krzysztof Zalewski. Tematem rozmowy będą konsekwencje rosnącej frustracji wywołanej pandemią, w dobie mediów społecznościowych i politycznych podziałów, oraz próby szukania głębszego porozumienia między wściekłymi na siebie wzajemnie grupami. Spotkanie poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge.
„Miesiące frustracji, pustego czasu i pozbawienia dawnego sposobu życia, tak charakterystyczne dla przedłużającego się kryzysu covidowego, w dobie mediów społecznościowych potrafią skutkować potężnymi wybuchami społecznego buntu”– pisze Karolina Wigura w eseju do marcowego „Pisma” i prognozuje, że nie tylko rok 2021, lecz również następne lata przyniosą nam wiele publicznych wybuchów gniewu.
Cykl wirtualnych spotkań #premieraonline to okazja nie tylko do spotkania ulubionych autorów książek, ale także przestrzeń do wartościowych dyskusji. W najbliższą środę o godz. 18:00 Krzysztof Zalewski wraz z Karoliną Wigurą i Piotrem Trudnowskim związanymi z „Pismem. Magazynem Opinii” podejmą rozmowę o konsekwencjach rosnącej frustracji wywołanej pandemią i możliwych dalszych scenariuszach. W czwartek swoich czytelników przed ekrany zaprosi zaś Michał Gołkowski, który opowie o książce „Stalowe szczury. Fort 72. Tom 5”.
Michał Gołkowski – czwartek, 4 marca, godz. 18:00
O książce „Stalowe szczury. Fort 72. Tom 5” (Wydawnictwo Fabryka Słów) opowie jej autor – Michał Gołkowski. Rozmowę poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge.
Kilkudziesięciu żołnierzy z obu stron konfliktu zostało zasypanych w zbombardowanym forcie. Jeśli istnieje jakakolwiek droga na powierzchnię – oni o tym nie wiedzą. Jeśli istnieją jakiekolwiek zapasy – oni o tym nie wiedzą. Jeśli istnieje jakikolwiek sposób, by uciec szaleństwu – oni o tym nie wiedzą. Pośród wszechogarniającej ciemności podziemnych korytarzy snuje się ponura opowieść o obowiązku, honorze żołnierza, tkwiących w duszy każdego człowieka uprzedzeniach i strachu oraz o demonach, które budzą się do życia w miarę tego, jak gaśnie wątły płomień rozumu.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.