Galeria Bronowice jedną ze scen Festiwalu Conrada. Zapowiada się… epicko!

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Gra miejska z elementami krzyżówki wymagająca sprytu i dedukcji, nauka kryptografii oraz tworzenie sensorycznych książeczek – te kreatywne atrakcje, organizowane w ramach Festiwalu Conrada, czekać będą na uczestników w zupełnie nowej lokalizacji. Jedną ze scen piętnastej edycji wydarzenia będzie Galeria Bronowice, gdzie słowo i literatura spotka się z rozrywką i zabawą dla całej rodziny. Aktywności zaplanowano na 21 oraz 27 i 28 października.
Festiwal Conrada, organizowany przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, jest największym międzynarodowym wydarzeniem literackim w Polsce i jednym z największych w Europie. Program tegorocznej edycji obfituje w kreatywne warsztaty, seanse filmowe oraz interesujące spotkania i rozmowy z pisarzami, dziennikarzami czy ekspertami w dziedzinie sztuki i literatury. Wiele z tych wydarzeń skierowanych jest do najmłodszej grupy odbiorców - dzieci, które poprzez zabawę mają okazję zapoznać się ze światem kultury i nie tylko!
Wśród partnerów tegorocznej edycji Festiwalu Conrada znalazła się Galeria Bronowice, kilkukrotnie odznaczona tytułem „Miejsca Przyjaznego Rodzinom z Dziećmi” przez Gminę Miejską Kraków. Już 21 października w godz. 12:00-17:00 rozegrana zostanie tu gra miejska - ,,Bliżej Festiwalu Conrada”. Zadaniem uczestników będzie rozwiązanie nietypowej krzyżówki. Hasła będą miały formę zagadek i zostaną rozmieszczone w różnych miejscach na terenie centrum handlowego. Na najszybszych i najbardziej efektywnych czekają wyjątkowe upominki związane z literaturą. Liczba pakietów będzie ograniczona, więc nie warto próżnować.
To jednak nie koniec zabawy słowem w Galerii Bronowice! W piątek, 27 października, na najmłodszych oraz ich opiekunów czekać będą niesamowicie ciekawe warsztaty pt. ,,Tajemniczy Monogram”. Biorący udział stworzą tajemniczy monogram, bazując na alfabetach z całego świata. Nowopowstałym rodzajem pisma zaszyfrowane zostaną imiona początkujących kryptologów, którzy być może okażą się skuteczniejsi od znanej Enigmy.
Słowa można wypowiadać, pisać, szyfrować, ale jak się okazuje - także dotykać. Właśnie tego będą dotyczyć warsztaty „Słowa na miękko i twardo”, które zaplanowano na sobotę, 28 października. Dzieci powyżej 4 roku życia oraz ich rodzice będą mieli okazję stworzyć słowa do dotykania i patrzenia w formie mini książeczek leporello. Wykorzystają do tego różne, niespodziewane przedmioty, takie jak kolorowe kasze, mięciutka wata, barwne fasolki, drewniane patyczki i wiele, wiele więcej. Tylko od uczestników zależy jaką formę przybiorą słowa, a jedyne co może ich ograniczać to własna wyobraźnia.
Gra miejska i warsztaty w Galerii Bronowice są bezpłatne. Nie wymagają wcześniejszych zapisów i można do nich dołączyć w każdej chwili.
Harmonogram:
21 października (sobota) – gra miejska ,,Bliżej Festiwalu Conrada” 12:00-17:00
27 października (piątek) – warsztat ,,Tajemniczy Monogram” 16:00-18:00
28 października (sobota) – warsztat „Słowa na miękko i twardo”, 12:00-14:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.