HARDE LIVE: spotkanie z Hanną Dobrowolską, autorką reportażu „Wnuczkowa mafia"
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl
Spotkanie z Hanną Dobrowolską, autorką reportażu „Wnuczkowa mafia. Powiedz im, co masz, a wszystko Ci zabiorą” 2 kwietnia (czwartek) o godz. 17.00 na Instagramie: @hardewydawnictwo
WNUCZKOWA MAFIA. POWIEDZ IM, CO MASZ, A WSZYSTKO CI ZABIORĄ jest efektem kilkuletniego dziennikarskiego śledztwa Hanny Dobrowolskiej dotyczącego działalności międzynarodowej szajki pod przywództwem Arkadiusza Ł., zwanego „Hossem”. Ta tzw. wnuczkowa mafia zajmowała się okradaniem z oszczędności życia przede wszystkim starych lub samotnych ludzi. By pokazać skalę przestępczego procederu, wystarczy wspomnieć, że tylko przez 6 miesięcy 2019 roku polscy emeryci stracili przez mafię wnuczkową blisko 30 milionów złotych.
Pracując nad książką, Hanna Dobrowolska zgłębiła kilkaset tomów akt sądowych, rozmawiała z ofiarami, współpracowała z policjantami z wydziału kryminalnego, z psychologami zajmującymi się bezpieczeństwem seniorów, jak również z osobą blisko związaną z wnuczkową mafią. Książkę patronatem objęli: Super Express i Gazeta Senior.
Podczas spotkania Hanna Dobrowolska wyjaśni schemat działania mafii Arkadiusza Ł. i metodę na wnuczka, działania operacyjne prowadzone przez polską i niemiecką policję, zatrzymania i procesy sądowe, jak też odpowie na wszelkie pytania czytelników.
HARDE LIVE to cykl spotkań z autorami odbywający się w każdy wtorek i czwartek na instagramowym profilu HARDE. Relacją prowadzone są w formie LIVE i każdy czytelnik ma szansę na zadanie pytań autorowi bez konieczności wychodzenia z domu. Kolejne spotkania zapowiadamy na www.facebook.com/hardewydawnictwo

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.